Personal,

Ik ging op wintersport (en kwam terug met een gipspoot)

5/04/2017 Pixels By Emilia 6 Comments


Een weekje wintersporten in Val Thorens met mijn collega's. Ik keek er al maanden naar uit en afgelopen week was het dan zover! Na 7 dagen sfeesten, lachen en (een klein beetje) snowboarden ben ik weer thuis. Mét een medische souvenir... In het artikel van vandaag deel ik mijn foto's en verhalen van de topreis!

Het plan was om op zaterdagochtend om 06:00 uur te vertrekken. En tegen iedereens verwachtingen in zat iedereen ook daadwerkelijk op dat tijdstip in de bus. Top! Het reed allemaal lekker door richting Frankrijk en nog geen 11 uur later hadden we al ingecheckt in onze appartementen.

Op zondag gingen we natuurlijk meteen de piste op. Mijn collega's zijn allemaal mégagoede skiërs en snowboarders, dus ik besloot iedereen steeds lekker voor te laten gaan en op mijn eigen tempo te gaan boarden. Ik was zelf namelijk 10 jaar geleden voor het eerst en laatst op wintersport geweest en wist ook wel dat ik niet eens hoefde te proberen om hen bij te houden. Ik nam wel steeds gezellig dezelfde liften als mijn collega's en kreeg tussendoor nog wat lesjes en tips, dus dat was helemaal leuk!

Aan het einde van de ochtend maakte ik een gekke val halverwege de hoogste piste. Ik zag toen allemaal zwarte vlekken en had een hardnekkige piep in mijn oren, maar mijn benen deden het nog, dus ik maakte me verder geen zorgen. Ik besloot even een afdaling over te slaan en sprak met collega's af bij de dichtstbijzijnde stoeltjeslift, zodat we daarna met z'n allen naar het pistecafé konden boarden voor de lunch.
Uiteindelijk ben ik na de lunch ook de piste niet meer op gegaan, omdat mijn pols toen zo rot aanvoelde, dat ik de bindingen van mijn snowboard niet meer kon vastmaken. Ik ben dus lekker in het café blijven zitten en meteen met après skiën begonnen. Was ook megaleuk!

Die avond, na de après ski dus, hielp één van mijn collega's me van de berg af (ik was nog steeds een beetje flauw en kon niet zo goed op mijn board blijven staan) en terug in het appartement legde een andere collega een drukverband bij me aan, nadat weer een andere collega ijsklontjes had gemaakt om mijn pols te koelen. Lief hè? Iedereen zorgde zo goed voor me!

Toen ik maandagochtend wakker werd, was mijn pols ineens wat opgezwollen en paars. Omdat ik hem nog wel een beetje kon draaien, maakte ik me er verder nog geen zorgen over. Maar omdat ik er nog geen druk op kon zetten (en dus niet mijn schoenen of bindingen kon vastmaken), besloot ik toch maar een dagje niet te gaan boarden. Mijn collega's adviseerden om dan gewoon even langs het ziekenhuis te lopen om een foto te laten maken, aangezien ik verder toch niets te doen had. Dus even later vertrok ik richting het Centre Medical.

In het Centre Medical barstte het van de geblesseerde Nederlanders. Daar was ik wel blij mee, want dat maakte het lange wachten (het duurde anderhalf uur voor ik een dokter te zien kreeg) iets minder saai. Daarna werd ik door een dame in de röntgenkamer gedumpt en moest ik nogmaals een halfuur wachten op de arts. Toen de foto's gemaakt waren verdween de arts weer. Nog een halfuur later werd ik weer opgehaald met de woorden “it's broken, you'll need a cast”, waarna ik in de gipskamer werd geïnstalleerd om vervolgens opnieuw een uur te wachten tot de arts terugkeerde om mijn pols te gipsen. Na vier uur mocht ik het ziekenhuis dan eindelijk verlaten. Mét een gipspoot.

Stom hè? Na een halve dag snowboarden meteen uitgeschakeld... Gelukkig heb ik alsnog een ongelofelijk leuke week gehad! De omgeving was prachtig, het gezelschap (mijn collega'd dus) was fanastisch en ik heb me lekker beziggehouden met de enige wintersportactiviteit die je met een gipspoot wél kunt doen: après skiën! Elke dag naar de 360 Bar om te dansen tot iedereen weg moest, dan snel een hapje eten en daarna weer verder feesten in het appartement. Beetje jammer dat ik de piste verder niet meer op kon, maar ik had echt geen seconde van deze week willen missen (op de vier saaie uren in het Centre Medical na dan...). Wát een topreis was dit!

Zijn jullie weleens op wintersport geweest? En hebben jullie weleens wat gebroken met skiën of snowboarden?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

6 opmerkingen:

  1. mooie vakantie fotos <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een mooie omgeving daar! Wel een beetje een bummer inderdaad dat je nu in het gips zit... achja zoals ik het lees was het wel erg gezellig haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie plaatjes! En wat balen dat je er maar zo kort 'gebruik' van hebt kunnen maken! Gelukkig zijn er nog meer leuke dingen te doen behalve dat skieeen/snowboarden waar je wel met één hand gebruik kunt maken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf en wat een leuke foto's heb je gedeeld zeg, wel enorm balen van je arm zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah neeee, wat stom! Zelf ook wel vaker zulke dingen meegemaakt met mensen op wintersport. Zeker balen als het op de eerste dag gebeurd..

    De foto's zien er desondanks mega gezellig en mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vakantie ziet er echt super leuk uit! Wel knap eigenlijk, aangezien je niet eens het wintersport gedeelte van de wintersport kon doen ;) Echt balen dat je op de eerste dag al je pols hebt gebroken, sterkte met je gipsarm!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.