Diary,

Fotodagboek: 50 uur werken, feestjes en verboden vruchten

10/02/2016 Pixels By Emilia 15 Comments

Nederlands: Yes, een nieuw fotodagboek! Ik zeg elke keer dat ik deze artikelen wekelijks wil maken, maar nu ik fulltime werk, zouden dat erg saaie en korte weekoverzichtjes worden. Ik werk namelijk zo'n 50 uur per week en tijdens die uren kan ik natuurlijk geen foto's maken voor mijn blog...! Dus vanaf nu spaar ik de foto's die ik wél maak gewoon op en upload ik een fotodagboek zodra ik denk dat ik genoeg heb om te laten zien. Deal!? Vandaag heb ik foto's van de afgelopen drie weken, waarin ik onder andere had afgesproken met een Duitse blogvriendin, een verboden vrucht at en heel veel mooie luchten zag. Klik op 'read more' om te zien wat ik allemaal heb beleefd!

English: Yay, another photo diary! I've often said that I want to write these articles on a weekly base, but now I'm working full time, I think weekly photo diaries will be super boring. I'm working about 50 hours a week now and I am, of course, not able to take pictures for my blog during those hours...! So I decided to save up the pictures that I do take and I'll upload them as soon as I think I've got enough to show you. Deal!? Today I'm sharing photos of the past three weeks, when I met up with a German fellow blogger, ate a forbidden fruit and saw loads of breathtaking skies. Click 'read more' to see what I've been up to!

Op mijn ene werk kregen we deze snowboardjas (met vosjesprint en superzachte teddy-voering) van Burton binnen. Veel schattiger gaat een jas niet worden! Gillian, onze geweldige stagiaire, en ik vonden hem zo leuk, dat we hem echt even moesten passen. 
Blijkbaar werd er een bedrijfsuitje georganiseerd vlakbij ons werk. De halve parkeerplaats was gereserveerd voor het bedrijf en dat zag er best indrukwekkend uit!
Ik shop regelmatig bij de Aziatische toko en elke keer wil ik durian kopen, maar steeds houdt iemand me tegen. Durian is namelijk een vrucht die ongelofelijk stinkt. Zó erg zelfs, dat het in sommige landen op bepaalde plekken verboden is om deze vrucht bij je te hebben. Ik snap nu wel waarom... De geur is nog het meest te vergelijken met restafval of rotte eieren en bleef de rest van de dag hangen. De smaak is gelukkig beter, die deed me een beetje denken aan jackfruit, maar dan met een zurige nasmaak. Niet super vies, maar ook niet iets om nog een keer te kopen.
Dat weekend nam ik bloemen mee van mijn werk voor vrienden die samen hun verjaardag vierden. Ik werk al 10 jaar in de gerbera's en mensen vragen weleens of ik die bloemen nooit eens zat word... Maar nee, ik vind ze nog steeds prachtig!
De week daarna had ik een cursus had op mijn andere werk over de LPG (ik heb 3 banen, volgen jullie het nog? Dit was voor mijn werk als huidtherapeut). Tijdens het doornemen van de lesstof, kwam ik een bekende naam tegen: met deze professor heb ik een onderzoekje gedaan toen ik in Australië was. Hoe leuk!
Ik maakte een gigantische pan curry (met kikkererwten, rozijnen en spruitjes - gekke combi, maar heel lekker!) waar ik de rest van de week van kon eten. Ik ben vaak pas na 7 uur thuis na mijn werk, dus het is wel fijn als ik dan meteen kan eten.
Ik fiets altijd naar mijn werk en dit is een van mijn favoriete gebieden waar ik dan langskom. Het licht valt hier elke ochtend anders, de ene keer is het er nog mooier dan de andere.
Op de terugweg zag de lucht er ineens een stuk minder aantrekkelijk uit... Gelukkig bleef het droog totdat ik veilig thuis was.
Het weekend daarna namen Michaels opa en oma ons mee uit eten, gezellig!
We hebben heerlijk gegeten en het was heel leuk om met zijn opa en oma op stap te zijn. Dit was mijn hoofdgerecht: tempura van groenten, met roergebakken quinoa. Erg lekker!
Van de week daarna heb ik nauwelijks foto's, dit is de enige foto die ik doordeweeks heb gemaakt. Weer zo'n mooie lucht tijdens het fietsen!
Dat weekend had ik afgesproken met Carina, mijn Duitse blogvriendinnetje. We hadden elkaar nog nooit in het echt gezien, maar het was zo ongelofelijk gezellig. Net alsof we elkaar al jaren kenden!
Carina eet ook veganistisch, dus we gingen naar een restaurantje waar ze alleen maar vegan taartjes maken. Hééérlijk! Daarna maakten we nog even outfitfoto's, die kun je in dit artikel bekijken.
's Avonds ging ik nog even naar de stad met mijn beste vriendin, Janneke. Altijd gezellig!
De week daarna maakte ik weer een paar lange (maar leuke!) dagen op mijn werk. Ik bleef op mijn ene werk zelfs een avond eten. In het restaurant maakten ze een heerlijk broodje gegrilde groenten met walnoten voor me.
Toen ik weer naar huis fietste, was het nét niet donker. Zo mooi!
Ook weer een paar dagen gewerkt in de huidtherapeutische praktijk deze week. Ik heb het er ongelofelijk naar mijn zin! Iedereen (van de collega's tot de patiënten) is enorm aardig en de praktijk is echt prachtig, zoals je op de foto kunt zien.
Gisteren ging ik sushi eten met Michael. We hadden nog een hoop te vieren (onder andere dat we nu officieel samenwonen!), dus dat deden we bij ons lievelingssushirestaurant.
Hoe vandaag (zondag) gaat lopen weet ik nog niet. Ik heb vanmiddag een feestje van een vriendin, omdat ze is afgestudeerd, en ik ben zooo trots! Maar we hebben ook heel naar nieuws gehad over een familielid, dus de kans is groot dat we naar het ziekenhuis gaan. De rest van week ga ik weer lekker veel werken, naar de bioscoop en heb ik een paar feestjes. Zin in!

Hoe gaat het met jullie?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

15 opmerkingen:

  1. Zo fijn om weer een overzichtje met prachtige foto's van je te zien! Heerlijke weken, fijn ook dat je het zo naar je zin hebt bij je drie(!) banen (crazy, haha!). Ik hoop dat het nare nieuws meevalt, sterkte in ieder geval <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Denies! <3 Haha, crazy he!? Maar het is allemaal zulk leuk werk!

      Verwijderen
  2. Jmmer dat je minder photodiaries gaat maken maarja wel te begrijpen als je zoveel uren moet werken in de week! Vindt het altijd leuk om te zien hoor.. Wat een mooie landschappen en lekker eten allemaal en gezellige dingen gedaan met je vriendinnen zo te zien. Fijne week weer xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind het ook jammer, maar zo blijven de fotodagboeken in ieder geval een beetje leuk om te zien, denk ik! Jij ook een fijne week gewenst :)

      Verwijderen
  3. Druk en leuke fotos! Watvoor werk doe je eigelijk allemaal, drie banen is wel veel! Ik ben Benieuwd! Groetjes!, Fiona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben werkzaam als huidtherapeut in een praktijk (dat is wat ik het grootste gedeelte van de week doe) en werk op het hoofdkantoor van een webshop. Op zaterdagochtend werk ik daarnaast nog in de gerberakas! Vind het allemaal superleuk om te doen. :)

      Verwijderen
  4. Oh my goddd! Drie banen! Je bent echt een doorzetter haha! Supertof dat je dit allemaal vol kan houden en nog leuke dingen kan doen. Hopelijk heb je een fijne zondag en kan het nare nieuws worden opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ahh thanks Sophie, maar het valt wel mee hoor! Het is allemaal heel leuk werk, dus prima vol te houden! Heel erg bedankt en jij ook een fijne zondag gewenst. :D

      Verwijderen
  5. Met zulke mooie omgevingen zal ik ook met liefde op de fiets gaan... maar helaas wonen we in de stad. Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig, hè!? Ik woon zelf ook in de stad, maar ik werk in een andere stad en dit natuurgebied ligt er precies tussenin!

      Verwijderen
  6. Hey! Heb jij misschien een recept van de curry met spruiten? Normaliter ben ik niet zo van de spruiten, maar in deze combinatie lijkt het me dan wel weer goed te eten haha. :) Bij voorbaat dank! Liefs, Liza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Liza! Ik heb niet echt een recept voor curry, omdat ik altijd gewoon maar wat doe! Maar meestal fruit ik een gesnipperd uitje en roerbak ik daarna kort de groenten mee (in dit geval dus spruitjes en kikkererwten). Daarna doe ik er kruiden bij (zoals kerriepoeder, paprikapoeder, komijn en kaneel) en laat ik alles gaarstomen in kokosmelk of water/tomatenpuree. De rozijnen deed ik er tegelijkertijd met het vocht bij. Hopelijk heb je hier iets aan! :) Liefs, Emilia

      Verwijderen
  7. Aaaw, I tried to understand parts of the post! And I especially loved the part including me xx + I really like the dinner idea with raisins, chickpeas and brussel sprouts, need to try this <3 Carina

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.