Dagboek,

Fotodagboek: verhuizen, terrasjes en SNEEUW

9/04/2016 Pixels By Emilia 12 Comments

Nederlands: Het is weer eens tijd voor een fotodagboek! Vroeger deelde ik wekelijks zulke dagboeken op mijn blog, maar sinds Australië en de drukte rondom het afstuderen, ben ik dat ritme een beetje kwijtgeraakt. Nu wil ik het opnieuw gaan oppakken! Ik moet er wel weer even aan wennen om overal foto's van te maken, dus dit fotodagboek is niet helemaal compleet, maar hé, ik moet toch ergens beginnen. Deze week heb ik vooral veel gewerkt, maar tussendoor ook terrasjes gepakt, geklommen, lekker gekookt en ben ik verder gegaan met de verhuizing. Klik op 'read more' om foto's te zien van de afgelopen dagen!

English: Time to share another photo diary! I used to share diaries like these on a weekly base, but after living in Australia and being busy with graduating I lost track of taking pictures of my days. But now I want to start making these weekly diaries again! I have to say I have to get used to taking pictures of everything again, so today's diary isn't a complete report of my week, but whatever, I'll have to start somewhere! This week I've been working full time, but I've also spent some time in the sun, went indoor climbing, did some nice cooking and started moving out. Click 'read more' to see all pictures of the past days!

Ik had een afspraak in de stad en mams wilde me wel even brengen met de auto. Zo lief! Als dank trakteerde ik spontaan op een terrasje, want het was heerlijk weer die dag.
Hoe warm het ook is, als ik op een terrasje zit, bestel ik (meestal) een verse muntthee. Mmm!
De dag daarna zat ik na mijn werk even in de tuin van de zon te genieten en toen kwam de kat van de buren gezellig langs. Bij mijn ouders hebben we helaas zelf geen huisdieren, maar zo kan ik toch nog een beetje knuffelen!
En de ene kat was nog niet weg, of de volgende kwam alweer langs. Zo gezellig!
Daarna lekker op de fiets naar Michael. Als het zulk mooi weer is, ben ik het liefst de hele dag buiten.
De dag daarna moest ik ook weer gewoon werken en 's avonds maakte ik deze soep. Ik weet niet meer precies wat ik er allemaal doorheen had gegooid, maar het was heel lekker! Er zat in ieder geval bloemkool, kokosmelk en kerrie (vandaar de kleur) in, een goede combo. 
's Avonds ging ik in bed mijn mailbox uitmesten en een boek lezen. Mét een reep chocola.
De dag daarna mocht ik iets ontzettend leuks doen op mijn werk: in SnowWorld foto's maken voor een campagne! Ik mocht zelf het concept voor de foto's bedenken en vervolgens uitvoeren. Echt een superleuke opdracht! Mijn werkgevers waren gelukkig blij met het resultaat, dus komend seizoen staan de foto's in het SnowWorld Magazine... Hoe cool?

(Grappig feitje: deze dag was het buiten 30 graden, terwijl het op de piste -7 graden was. Voelde wel even gek om op de warmste dag van het jaar ineens in de sneeuw te staan!)
En om in de wintersportsferen te blijven maakte ik die avond vegan schnitzels. Ik koop eigenlijk nooit kant-en-klare vleesvervangers, maar een vriendin had gezegd dat ik deze écht eens moest proberen. Moet toegeven, ze smaakten goed! 
Zaterdag was voor mij een bijzondere dag... Ik ging voor het eerst in mijn leven in een auto door de wasstraat! Verklaar me voor gek, maar ik wilde dat altijd al eens doen, want het leek me zo grappig. En dat was het ook! Zo maf, al die rollers en dat water over je auto, terwijl je zelf gewoon droog binnen zit.
Zondag (vandaag dus) maakte ik een van mijn favoriete ontbijtjes: een smoothiebowl. Sinds Australië, waar je deze bowls op elke straathoek kunt kopen, ben ik hier een beetje verslaafd aan. Het is net iets teveel werk om elke ochtend voor mijn werk te maken (en dan maak ik het hele huis wakker met de herrie van de blender), maar in het weekend dus des te lekker! Deze maakte ik door twee bevroren bananen en een hand bosbessen in de blender te gooien met een half kopje amandelmelk. Toppings erop en klaar!
Na het ontbijt ging ik verder met het in elkaar zetten van mijn kledingkast bij Michael. Nu is hij af! Komende week kan ik dus officieel gaan verhuizen, zoveel zin in!
Vanmiddag ging ik naar de klimhal met twee van mijn favoriete collega's, Tom en Kim. Tom gaat wekelijks klimmen, dus hij is er supergoed in, en ik vind het heel leuk om af en toe mee te gaan. (Ik voel terwijl ik dit type de spierpijn al beginnen trouwens... Oh oh!)

Zo, dat was een fijne week. Vanavond ga ik een film kijken en dan begint morgen weer gewoon een nieuwe werkweek. Hopelijk vonden jullie het leuk om weer eens een fotodagboek te zien!

Zouden jullie het leuk vinden als ik dit weer wekelijks ga doen?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

12 opmerkingen:

  1. Die bowls kom je nu ook steeds vaker tegen op het internet. Zóó mooi, maar het kost inderdaad veel tijd om te maken. Je kledingkast is echt pretty :)
    Liefs, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, jammer dat het zoveel tijd kost hè? Het maken van de smoothie zelf valt eigenlijk wel mee, alleen het schoonmaken van de blender daarna vind ik vooral zo'n gedoe... Maar het is het wel waard, zo lekker! :)

      Verwijderen
  2. Jaaaaa wekelijks weer zou zeker leuk zijn. Vond het heel leuk om te zien altijd. Leuke foto's en wat een lekker eten allemaal. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga ik mijn best doen om weer wekelijks een dagboek te delen! Bedankt voor je enthousiaste comment. :D

      Verwijderen
  3. Hoi Emilia, leuk dagboek. Ik vraag me af waarom je eigenlijk geen kantenklare vleesvervangers eet? Ik ben zelf geïnteresseerd in vega eten en ben benieuwd of jij tips hebt voor mij hoe ik vlees kan vervangen in maaltijden, want mis je anders geen vlees/extraatje? Groetjes, Fiona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Fiona! Ik eet zelf bijna nooit vleesvervangers, omdat ik meestal gerechten kook waarbij ik dat niet zo nodig vind, zoals curry's, roerbakschotels of soep. Ik gebruik dan ingrediënten als champignons, kikkererwten, linzen en noten voor eiwitten, vetten en ijzer (maar ik ben geen voedingsdeskundige, dus als je daarover meer wilt weten, kun je beter een expert raadplegen). Ik mis zelf het vlees niet. Als je toch een extraatje wilt, kun je tegenwoordig in elke supermarkt prima vleesvervangers vinden (ik vind die van Vivera vaak wel lekker! Alle verpakkingen van dit merk met de blauwe letters zijn 100% plantaardig) of zelf iets maken, zoals falafel of bonenburgers. Hopelijk heb ik je vraag zo een beetje beantwoord. :) Liefs, Emilia

      Verwijderen
  4. Hi Fiona! Ik eet zelf bijna nooit vleesvervangers, omdat ik meestal gerechten kook waarbij ik dat niet zo nodig vind, zoals curry's, roerbakschotels of soep. Ik gebruik dan ingrediënten als champignons, kikkererwten, linzen en noten voor eiwitten, vetten en ijzer (maar ik ben geen voedingsdeskundige, dus als je daarover meer wilt weten, kun je beter een expert raadplegen). Ik mis zelf het vlees niet. Als je toch een extraatje wilt, kun je tegenwoordig in elke supermarkt prima vleesvervangers vinden (ik vind die van Vivera vaak wel lekker! Alle verpakkingen van dit merk met de blauwe letters zijn 100% plantaardig) of zelf iets maken, zoals falafel of bonenburgers. Hopelijk heb ik je vraag zo een beetje beantwoord. :) Liefs, Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je bent gaan klimmen! Dat zou ik ook nog wel eens willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n smoothiebowl ziet er heerlijk uit! En leuk dat je weer photo diary's gaat bijhouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahh die katten <3 die schnitzel is van Vivera toch, dan heb ik die gisteren ook op, best lekker inderdaad! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie fotos - ga zo door (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wiehoeeeee eindelijk weer blogjes van Emilia! <3
    Die smoothie bowl, omg, geef me die. Ik ben zelf veel te lui voor zo'n ontbijtje, maar het ziet er zooo goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.