Dagboek,

Wat er de afgelopen weken allemaal veranderd is...

8/25/2016 Pixels By Emilia 15 Comments

Nederlands: Hoi, mijn naam is Emilia en ik ben een net afgestudeerde, bijna samenwonende blogger. Eh ja, na bijna twee maanden(!) radiostilte voelt het wel gepast om me even opnieuw voor te stellen... Al hoop ik natuurlijk dat jullie me nog niet vergeten zijn! De afgelopen maanden zijn onwijs druk geweest en na een paar bezorgde mailtjes van vaste lezeressen (ja, ik leef nog!), leek het me de hoogste tijd om jullie eindelijk eens te vertellen waar ik ben geweest. Er is een hoop gebeurd en veranderd in mijn leven, dus bereid je voor op een lange update! Klik op 'read more' om het hele artikel te lezen.

English: Hi, my name is Emilia and I'm a just graduated, tea loving blogger who is almost moving in with her boyfriend. Err yes, after about two months(!) of blog absence I totally feel like introducing myself again to you guys... Although I hope you haven't forgotten about me yet! So the past few months I've been extremely busy with different things and after a few worried messages from some of my diehard followers (yes guys, I'm still alive!) I figured it was about time to tell you where I've been. A lot has happened and changed in my life, so be prepared for a long personal update! Click 'read more' to read the full article.

Afgestudeerd
Om maar meteen met het leukste nieuws te beginnen: ik ben afgestudeerd! De weken nadat ik was thuisgekomen uit Australië heb ik me zoveel mogelijk gefocust op mijn scriptie, mijn portfolio en mijn eindgesprek. Ik heb alle onderdelen in één keer gehaald en heb mijn opleiding vlakvoor de zomervakantie dus netjes binnen de vier jaar afgerond. Zo fijn! In juli mocht ik mijn diploma in ontvangst nemen tijdens de officiële diplomering (inclusief de traditionele High School Musical-hoedjes) en nu mag ik mezelf dus officieel huidtherapeut/oedeemtherapeut/bachelor of health noemen.

Samenwonen
Nog meer leuk nieuws: ik ga samenwonen met mijn vriend! Vorige zomer heeft Michael een appartement gekocht en binnenkort mag ik bij hem intrekken. Daar heb ik zoveel zin in. Afgelopen weekend hebben we een gigantische kledingkast voor mij gekocht (en de ultieme relatietest overleefd: de Ikea-challenge...) en als we die in elkaar gezet hebben, kan ik al mijn spullen verhuizen. Ik kan niet wachten!

Werken
Nu ik mijn afleiding heb afgerond, is het tijd om te gaan werken. Niet dat ik de afgelopen jaren niet heb gewerkt, hoor! In tegendeel: ik heb sinds mijn veertiende altijd een bijbaantje gehad. Maar nu is het tijd voor het 'echte' werk, een volwassenmensenbaan, zegmaar. Op dit moment heb ik twee verschillende banen en werk ik vijf dagen per week. Twee volle dagen bij mijn ene baan, drie halve dagen bij de andere. De afwisseling is heel fijn en ik heb het bij beide banen erg naar mijn zin. Toch ben ik op zoek naar nóg baan voor erbij. Want nu ik officieel aan de slag mag als huid- en oedeemtherapeut, wil ik natuurlijk heel graag aan het werk binnen mijn eigen vakgebied!

Op reis
Tussen alle drukte door ben ik ook nog heerlijk twee weken weggeweest met Michael. We hebben een roadtrip door Duitsland gemaakt met de auto, van Bonn tot Stuttgart tot München en weer terug. We hebben heel veel schattige dorpjes bekeken, zijn lekker vaak uit eten geweest en, het leukste van alles, zijn een aantal dagen bij zijn Duitse familie op bezoek geweest. Ik heb niet heel veel foto's gemaakt deze vakantie (het was steeds zo gezellig dat ik er niet aan dacht om mijn camera erbij te pakken, oeps!), maar ik zal hieronder een paar plaatsen, voor het idee. Als het jullie leuk lijkt om een apart artikel over onze roadtrip te lezen, laat het dan vooral even weten!


Zo, dat zijn alle grote veranderingen en gebeurtenissen van de afgelopen tijd! Nu ik weer terug ben van vakantie en in het fulltime werkritme begin te komen, hoop ik ook weer meer tijd te kunnen vinden voor mijn favoriete hobby: mijn blog. Ik barst van de inspiratie (want al die maanden dat ik niet aan mijn blog heb kunnen werken, heb ik alle ideeën opgespaard) en ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met alle artikelen die ik in mijn hoofd heb. Als jullie nog bepaalde dingen willen lezen op Pixels By Emilia, laat het dan ook vooral weten! Ik ben in ieder geval van plan dit weekend weer een outfit te plaatsen en wil ook mijn wekelijkse fotodagboeken weer oppakken. Hopelijk hebben jullie net zoveel zin om mijn artikelen te lezen, als ik heb om ze te maken. Tot snel!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

15 opmerkingen:

  1. vanavond ga ik er even goed bij zitten om je artikel te lezen na school , echt leuk dat je weerterug bent... <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook leuk om weer terug te zijn! Hopelijk gaat het me lukken om nu weer regelmatiger te updaten. :D

      Verwijderen
  2. Congratzzz met je diploma chick! Good luck met verhuizen zo leuk voor jullie! Love, Mara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die good luck gaan we dit weekend wel nodig hebben haha, we gaan morgen samen de kast in elkaar zetten... :) Liefs!

      Verwijderen
  3. Yay, wat leuk dat je weer gaat bloggen! En ook super leuk dat je gaat samenwonen, gefeliciteerd :) Allemaal leuk nieuws ook, ik hoop ook dat je snel werk in je vakgebied kunt vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve comment! Ik hoop het ook heel erg, heb echt zin om lekker aan het werk te gaan :)

      Verwijderen
  4. Meis wat een drukte..!! Echt leuke dingen allemaal, goed te lezen dat het zo goed gaat met jou.. Ga je nu weer vaak bloggen?? Ik ben benieuwd naar je nieuwe berichten.. xxx Pau

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mijn best doen! Ik heb in ieder geval de smaak van het bloggen weer te pakken, dus ik hoop dat ik in ieder geval weer wekelijks nieuwe artikelen kan schrijven. :D Liefs!

      Verwijderen
  5. Wat een leuke dingen allemaal! Ik zou wel meer willen lezen over je roadtrip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zal ik eens nadenken over artikelen die ik daarover kan maken! Wat lijkt je precies leuk om te lezen over de roadtrip? Een fotoverslag bijvoorbeeld of een artikel met tips? :)

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijke dingen allemaal. En wat een prachtige foto's van je vakantie. En een roadtrip doen vond ik ook fantastisch. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb echt een paar goede weken achter de rug. :) Dankjewel! Heerlijk hè, vooral de vrijheid die je hebt als je met de auto gaat rondrijden. Zo leuk!

      Verwijderen
  7. Zoooooveel goed nieuws, daar doen we een drankje op. EN sushi natuurlijk, wanneer weer? :D

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.