Duifhuizen Tassen en Koffers,

De zoektocht naar de perfecte Samsonite i.s.m. Duifhuizen Tassen en Koffers

6/09/2016 Pixels By Emilia 9 Comments

Nederlands: Na drie maanden door Australië gereisd te hebben met een koffer met kapotte wieltjes, was het eerste dat ik riep toen ik thuiskwam dat ik écht een nieuwe koffer moest kopen voor de volgende vakantie. Diezelfde week kreeg ik een mailtje van Duifhuizen Tassen en Koffers: of ik een koffer wilde uitzoeken om te reviewen? Wow, wat een bizar goede timing! Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. In dit artikel zal ik aan jullie laten zien welke ik heb uitgekozen. Daarnaast zal ik meteen op een rijtje zetten waar ik allemaal op heb gelet bij het uitzoeken van de koffer, wellicht is dat een handig lijstje om erbij te houden als je zelf toevallig ook een nieuwe nodig hebt. Klik op 'read more' om het hele artikel te lezen.

English: After travelling through Australia for three months with a suitcase with broken wheels, the first thing I said when I got home was that I definitely had to get a new suitcase for my next trip. That exact same week I got a message from Duifhuizen Tassen en Koffers: whether I would like to pick a suitcase from their webshop to write a review about? Wow, their timing was just amazing! Of course, I couldn’t say no. So, in today’s article I’m going to show my new suitcase to you guys! I’ll also tell why I choose this one; I actually made a ‘suitcase checklist’ that might be useful if you’re looking for a new suitcase as well. Click ‘read more’ to read the full article.

Zoals ik in de introductie van dit artikel al aangaf, had ik voor mezelf op een rijtje gezet wat ik belangrijk vond bij de aanschaf van een nieuwe koffer. Hieronder de checklist met mijn eisen:

þ Ik wilde graag een koffer van een hard materiaal. Stoffen bagage schijnt sneller kapot te gaan, zeker als je het meeneemt in een vliegtuig, waar er niet altijd even voorzichtig met je spullen wordt omgegaan.
þ De koffer moest een TSA-slot hebben. Als je een TSA-slot hebt, kan de douane je koffer openen zonder je slot te hoeven forceren als er een controle uitgevoerd moet worden.
þ Ik zocht naar een koffer zónder ritssluiting, omdat ik had gelezen dat er trucjes zijn waarmee dieven heel gemakkelijk ritsen kunnen openen (zoek maar eens op youtube! Blijkbaar kunnen criminelen je koffer gewoon openmaken met een muntstuk... Bizar!).
þ Ik wilde graag een koffer met een aparte kleur. Veel koffers zijn zwart en grijs en die vind je zo lastig terug op de bagageband op het vliegveld. Maar een knalroze of lichtblauwe koffer hoefde ook weer niet, ik wilde het liefst een redelijk neutrale, unisex kleur (zodat mijn vriend en ik hem allebei kunnen gebruiken).
þ En, héél belangrijk, de koffer moest vier goede wieltjes hebben. Ik heb duizenden reviews bekeken om erachter te komen welke koffermerken bekendstaan om de kwaliteit van de wieltjes, omdat ik nu weet hoe frustrerend het is om een koffer te hebben die niet goed rolt.

Zo kwam ik uiteindelijk uit bij de S'Cure DLX van Samsonite in de kleur 'metallic bronze'. Die voldeed precies aan al deze eisen!

Maat
Ik heb gekozen voor de variant van 75cm. Gigantisch groot, hij is zelfs nog iets groter dan ik had verwacht. Ideaal voor als ik ooit weer een lange reis wil maken of weer eens op wintersport ga en mijn dikke winterjas en snowboardbroek erin moet proppen. En als ik met mijn vriend op vakantie ga deze zomer, kunnen we de koffer zelfs samen gebruiken, daar is hij ruim genoeg voor.

Binnenkant
De koffer is niet geheel gevoerd, maar heeft wel een slimme indeling: het ene vak kun je afsluiten met een rits, het andere vak heeft een soort tussenschot in de vorm van twee (uitneembare) zakken. Ik weet niet zo goed hoe ik het beter kan uitleggen, maar ik heb er een foto van gemaakt, zodat je kunt zien wat ik bedoel. Ook zit er een losse kledinghoes bij.

Wieltjes
Deze koffer rijdt zó soepel! Ik raak er maar niet over uitgepraat. De wieltjes rollen zo goed, dat je met deze koffer zou kunnen dansen (jep, dat heb ik uitgetest).

Prijs
De Samsonite S'Cure DLX 75cm kost €245. Een flink bedrag, maar als ik de reviews die ik op internet heb gelezen mag geloven, is dit een koffer die jarenlang meegaat. Mocht je dit de ideale koffer vinden, maar hem net iets te duur vinden, dan zou je ook nog kunnen kijken naar de normale S'Cure-modellen van Samsonite (dus niet de S'Cure DLX-varianten). Die zijn net iets goedkoper, maar zien er hetzelfde uit en hebben dezelfde specificaties.

Mening
Ik ben héél blij met deze koffer! Ik ben er natuurlijk nog niet mee op reis geweest, maar ik heb hem wel een weekendje meegenomen naar mijn vriend om hem uitvoerig te testen. Tot nu toe is mijn ervaring súper positief, vooral over de wieltjes ben ik enthousiast: ik heb nog nooit een koffer gehad die zo soepeltjes rolt. Verder vind ik de kleur mooi, de indeling heel fijn, het formaat ideaal en vind ik het een prettig idee dat de koffer wordt gesloten met clips in plaats van een rits. De perfecte koffer voor mij dus!
De levering was trouwens ook helemaal prima. De dag nadat ik mijn bestelling aan Duifhuizen Tassen en Koffers had doorgegeven, had ik mijn koffer al binnen. (Ik heb trouwens nog nooit zo'n enorm grote doos bezorgd gekregen, zelfs de pakketjesbezorger moest erom lachen!)

Wat vinden jullie van mijn Samsonite? Wat vinden jullie belangrijk bij de aanschaf van een nieuwe koffer?

*Dit artikel bevat een product dat ik van een bedrijf heb mogen ontvangen.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

9 opmerkingen:

  1. Oh wauw mooi is ie zeg! Ziet er goed uit, ik moet zelf ook nog een nieuwe koffer hebben voor de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne koffer! Ik heb er net ook een besteld bij Duifhuizen, ik ben voor een knalgele SuitSuit gegaan :-) Hij komt normaal gezien vandaag aan! Maar de jouwe zal qua kwaliteit waarschijnlijk wel nog wat beter zijn. De ritssluiting vind ik inderdaad ook een klein nadeel, maar ik vond de SuitSuit er zo leuk uitzien dat ik die wou haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een fijne koffer! Had er zelf ook een van Samsonite mee toen ik op reis ging en die was ook heel fijn. Hardcase is zeker aan te raden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, hij is ook nog eens ontzettend mooi! Ik ben ook al heel lang op zoek naar een perfecte koffer, ze zijn alleen zo duur :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, lijkt me een super fijne koffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel handig checklist!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw deze is erg mooi!! Ik ben op zoek naar een koffer, want ik ga binnenkort naar Aruba! En ook al weegt zomerkleding niet zo veel, ik heb toch altijd veel nodig haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gave koffer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden zo'n grote koffer nodig heb. Ik ben het type dat met een handbagage koffer makkelijk een week op vakantie kan en bij mijn interrail van 3 weken had ik gewoon een backpack haha. Maarrrr deze ziet er wel enorm gaaf uit en alle producteigenschappen klinken perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil deze koffer ook, dus bedankt voor je review - ik ben nu nog meer overtuigd. Gr. Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.