australia,

AUSTRALIË DEEL 5 / Gele watermeloen(!?) en naar de snijzaal

3/12/2016 Pixels By Emilia 17 Comments

Nederlands: Gisteren heb ik een artikel over mijn tweede weekend in Adelaide geüpload, maar het verslag over mijn tweede stageweek hebben jullie nog van me tegoed. Dat ga ik dus vandaag met jullie delen! Tijdens onze tweede week stage bij Flinders Medical Centre zijn we met een enorm leerzaam onderzoek gestart en hebben we met een hele hoop interessante mensen mogen samenwerken. Ook zijn we een dagje naar het strand geweest én hadden we een onwijs gezellig afscheidsfeestje, omdat we Adelaide alweer moesten verlaten voor onze volgende stop: Brisbane. Klik op 'read more' om het verslag te lezen en de foto's te bekijken!

English: Yesterday I posted an article about my second weekend in Adelaide, but I didn't tell you guys what we did the week after that weekend, so that's what I'll be doing in today's blogpost. During the second week of our placement at Flinders Medical Centre, Sophie and I got to do some super interesting research and we worked together with some amazing people. Also, we got a day off so we went to the beach. And since we left Adelaide on Saturday, we had a lovely good bye party on Friday. Click the 'read more' button underneath to read all about our second week in Australia!

De thermal images analyseren met Tony, de biomedical engineer die ons heeft geholpen met het opstellen van de infraroodcamera.
Maandag en dinsdag
De eerste drie dagen van de week hadden we weer gewoon stage bij Flinders. Maandag gingen we een onderzoek opstarten (heel interessant, we gingen onder andere aan de slag met Infra Red Thermal Imaging, Bioimpedance Analysing en de Moisture Meter. Zegt jullie waarschijnlijk niet zoveel, maar mijn klasgenootjes die meelezen zullen het vast begrijpen!) en dinsdag gingen we het onderzoek op elkaar uitvoeren. Dat was best heftig, want ik moest zo'n 4 uur op een behandelbank liggen. Ik mocht niets eten en drinken, ik mocht niet van houding veranderen en ik mocht eigenlijk ook niets zeggen. En geloof me, het is héél lastig om voor dood te liggen als je eigenlijk klaarwakker bent!

Onderzoeksuitkomsten bekijken met professor Neil Piller.
Woensdag
De woensdag was heel bijzonder! 's Ochtends hielpen Neil Piller (de professor over wie ik jullie al eerder heb verteld) en Malou ons op weg met het analyseren van de uitkomsten van het onderzoek. Dat was heel leerzaam. En de middag was extra speciaal: Sophie en ik mochten naar de snijzaal! We gingen meekijken bij de lessen anatomie van de geneeskundestudenten, dat hadden Malou en Neil voor ons geregeld. We hadden geen idee wat we konden verwachten, maar we waren zo benieuwd! We kregen allebei een lange doktersjas aan, net als de medical students, en toen mochten we het 'lokaal' betreden. Het was een soort grote ruimte, waar de leerlingen in groepjes aan een tafel werkten. Op elke tafel lag een lichaam en per groepje moeten die leerlingen een jaar lang de verschillende organen en andere onderdelen van dat lichaam ontdekken en onderzoeken. Dat was zo interessant! Je beseft op zo'n moment helemaal niet dat er meerdere levenloze lichamen in de ruimte liggen, omdat je er puur met een medische blik naar kijkt. Ik zal er niet teveel over schrijven, omdat ik niet weet of iedereen dat prettig vind om te lezen, maar ik heb tijdens die les heel veel geleerd en ik ben heel blij dat we de kans hebben gekregen om zoiets mee te maken!

Gele watermeloen! Onze Australische vrienden hadden deze vrucht ook nog nooit gezien, misschien is het iets nieuws?
De pier (oftewel 'jetty') van Glenelg, de suburb van Adelaide waar wij woonden.
Donderdag
Op donderdag waren we vrij. Het plan was om 's ochtends weer eens naar het strand te gaan en 's middags boodschappen te doen, maar omdat we geen horloge hadden op het strand, waren we per ongeluk veel te lang blijven liggen. Ach... 's Middags deden we nog even snel boodschappen en kochten we onder andere een gele watermeloen (die smaakte trouwens precies hetzelfde als een normale watermeloen).

De ingang van de laserkliniek waar wij een kijkje mochten nemen.
Een behandelruimte in de laserkliniek. Best vergelijkbaar met de behandelruimtes in Nederlandse klinieken!
Feest! Michell had fantastisch lekker voor ons gekookt!
Vrijdag
Vrijdag was onze laatste stagedag bij Flinders. 's Ochtends werkten we nog even aan ons onderzoek, werden we kort geïnterviewd en haalden we onze laatste koffie op de campus. 's Middags mochten we naar een laserkliniek, om daar wat te leren over het gebruik van lasers bij oedeem.
Toen we 's avonds weer bij Michell kwamen, was er een afscheidsfeestje! Malou was er en de onderbuurman en de vriend van Michell... Heel gezellig! Sophie en ik hadden ballonnen gehaald en een salade gemaakt, Michell had fantastisch lekker gekookt (zij is van Indiase afkomst en had een paar traditionele gerechten van haar land gemaakt, wauw!) en toen hebben we gezellig tot laat in de avond aan tafel zitten lachen en kletsen. Enorm leuke avond.

Michell, Sophie en ik. Nog even een laatste terrasje pakken voor vertrek.
Het koffiezaakje bij ons om de hoek. Schattig, hè?
Sophie, Michell, Malou en ik. Wat ga ik deze lieve mensen missen!
Zaterdag
En toen was onze laatste dag in Adelaide ineens aangebroken... 's Ochtends dronken we met Michell nog een koffie op een terrasje en daarna bracht ze ons naar het vliegveld, waar Malou ons ook nog kwam uitzwaaien. Het was zo gek om afscheid te nemen! Malou is echt een fantastisch mens én top als supervisor en Michell is de tofste gastvrouw die we ons maar hadden kunnen wensen. Ik hoop dat we hen ooit weer ergens ontmoeten!

En nu zijn we dus al een week in Brisbane! Ik zal snel weer proberen een artikel te schrijven, maar ik ga nu afronden, want ik moet ook nog even aan mijn scriptie werken...

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

17 opmerkingen:

  1. Waaauw, wat super lief ook dat Michell eten zo heerlijk heeft gekookt voor jullie. Het lijkt me inderdaad ook wel gek om afscheid te nemen van deze mensen. Hopelijk zien jullie elkaar ooit weer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke foto's! Zo'n gele watermeloen heb ik wel eens gekocht bij Albert Heijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt zoveel leuke en leerzame dingen heb je al meegemaakt zeg! Wat grappig die gele watermeloen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Lijkt me inderdaad lastig om 4 uur stil te liggen haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof allemaal! En die gele watermeloen, wat apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzondere en fantastische ervaringen Emilia! Heel erg gaaf, geniet maar lekker in Brisbane!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om weer te lezen! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, 4 uur stilliggen, da's best wel heavy inderdaad. Leuke foto's, heel leuk om al je belevenissen te volgen zo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah zo geweldig zeg! Wat een tijd heb je daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een fantastische tijd heb je daar. Super tof dat je deze kans hebt gekregen en zoveel kan leren daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heerlijk uit allemaal! Die gele watermeloen is zo gek! Ik kocht die ook ooit (per ongeluk) en was helemaal in de war toen ik hem opensneed haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat kan ik me voorstellen! Ik zou me dan denk ik afvragen of hij wel rijp was... Haha!

      Verwijderen
  12. Cute dresses! I love the pink one<3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aah ik vind het zo leuk om te lezen en alle foto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een toffe ervaringen allemaal! Erg leuk ook om zo je avontuur bij te houden :)
    Ik vroeg me trouwens wel af: hoe kom je aan je buitenlandse stage? Via je opleiding of ergens anders vandaan? Ik hoor graag van je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf contact opgenomen met mijn opdrachtgeefster! Ik ben hier niet om stage te lopen, maar om onderzoek te doen voor mijn scriptie. Ik had een onderwerp gevonden dat me heel leuk leek en de enige manier om dat te onderzoeken, was door naar Australië te gaan, dus zo ben ik hier beland. :) Ik heb heel veel heen en weer gemaild en ik kan je aanraden om er vroeg mee te beginnen als je naar het buitenland wil. Zeker als je onderzoek wil doen, omdat daar heel veel regels aan vast zitten (vooral hier in Australië zijn ze heel streng met de ethics). In dit artikel heb ik wat uitgebreider uitgelegd hoe ik in Australië terecht bent gekomen: http://pixelsbyemilia.blogspot.com.au/2016/01/personal-ik-ga-voor-3-maanden-op-reis.html
      Ben je zelf ook van plan op reis te gaan? :)

      Verwijderen
  15. Bedankt voor je antwoord! Ik zit zelf in de fase van het zoeken naar een minor en was aan het overwegen om een stage in het buitenland te gaan doen ipv de minor :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.