australia,

AUSTRALIË DEEL 4 / Surfen, koala's spotten, wineries bezoeken en hiken

3/10/2016 Pixels By Emilia 16 Comments

Nederlands: Oeps! Ik loop een beetje achter met mijn updates over Australië! Ik ben ondertussen alweer in Brisbane, maar ik heb jullie nog niet eens verteld over mijn tweede week in Adelaide... Dat ga ik nu dus maar eens doen. Tijdens ons weekend zijn we door onze gastvrouw (Michell) én door onze supervisor (Malou) op sleeptouw genomen en hebben we ongelofelijk veel leuke dingen gezien en gedaan. Zo heeft Malou ons leren surfen op de Australische golven en heeft Michell ons héél vroeg ons bed uit gesleurd voor een fantastisch mooie ochtendwandeling. Verder hebben we geshopt, door de botanische tuinen van Adelaide geslenterd, wilde koala's gespot en meer... Als je op 'read more' klikt, kun je het allemaal lezen!

English: Woops! I haven't been updating my blog in ages (at least that's what it feels like) and so much has happened in the meantime. Last week Sophie and I moved to Brisbane, but I haven't even told you guys about my second week in Adelaide yet... So that's what I'm going to do in today's article. Last weekend our host (Michell) and supervisor (Malou) took us on many fun trips in South Australia. Malou taught us how to ride the Australian waves (surfing, yes!) and Michell took us on the most beautiful morning walk along the coast. Also, we did some shopping, visited the botanical gardens of Adelaide, saw some wild koala's and more... Click the 'read more' button to see and read all about our adventures!

Vrijdagochtend
Op vrijdag hadden we een dagje vrij van stage en zette Malou ons 's ochtends af bij het Cleland Wildlife Park, waar we koala's mochten knuffelen en kangoeroes mochten voeren. Hier heb ik al een los artikel over geschreven, dus hier hoef ik nu denk ik niets meer over te vertellen!

Vrijdagmiddag
Na ons bezoekje aan Cleland namen Sophie en ik de bus naar het centrum van Adelaide. Die bus rijdt trouwens maar één keer in de drie uur (en die Hollanders maar klagen dat het ov in Nederland zo slecht geregeld is...)! In Adelaide gingen we even bij de bank langs om onze Australische rekeningen te activeren en daarna hebben we een lange wandeling om de stad gemaakt. We rustten uit op een bankje in het Rymill Park, waar de eendjes uit onze handen aten (we hadden nog wat kangoeroebrokjes en blijkbaar lusten eenden dat ook). Daarna slenterden we door de botanische tuinen terug naar de stad.

Vrijdagavond
Malou had ons de tip gegeven om 's avonds naar de Central Market te gaan. Dat is een grote overdekte markthal. Je kunt er boodschappen doen, boeken en souvenirs kopen en heerlijk eten bij een van de vele stands. Superleuk! Sophie en ik ontdekten vegetarisch eettentje waar we voor $15 twee maaltijdsalades en een burger aten. Het was heerlijk en ook echt een gezellig plek om te zitten.

Zaterdagochtend
Om 6 uur ging de wekker al, want Michell zou ons meenemen voor een ochtendwandeling! Om 7 uur zaten we in de auto naar Hallett Cove, een prachtig rotsgebied langs de kust. We waren er precies rond zonsopgang en het zag er echt magisch uit. Maar dat kunnen jullie op de foto's hierboven wel zien, denk ik!

Zaterdagmiddag
's Middags nam Malou ons mee naar een presentatie over nazorg voor ex-borstkankerpatiënten met lymfoedeem. In de pauzes mochten wij hier spreken met verschillende behandelaars en patiënten. Heel tof om ervaringen uit te wisselen! De medische zorg is zo anders geregeld hier... Interessant om die verschillen zo mee te maken.

Zaterdagmiddag
Direct na de presentatie nam Malou ons mee naar Belair National Park. Een prachtig natuurgebied waar we een stuk gingen wandelen, wilde koala's gingen spotten (we hebben er geloof ik een stuk of 6 gezien!) en bramen gingen plukken.

Zaterdagavond
's Avonds was het tijd voor onze eerste echte barbecue in Australië! Malou en haar vriend hebben een gigantische barbecue (bijna net zo groot als een normale keuken) en ze hadden ons uitgenodigd om te blijven eten. Leuk! 's Middags hadden we nog even boodschappen gehaald met Malou en na een uurtje grillen stond de tafel vol met groentespiesjes, gekruide aardappeltjes, salades en voor de niet-vega's nog wat vleesdingetjes. Na het eten bleven we bij Malou slapen, omdat we de volgende dag weer heel vroeg ons bed uit moesten.

Zondagochtend
Op zondag stond ik als eerste op, om met mijn vriendengroep in Nederland te skypen. Zij hadden een pizza-avondje met z'n allen en dat wilde ik natuurlijk niet missen. Het was zo leuk: toen ik online kwam zaten ze al met z'n allen op de bank om me met vragen te bombarderen. Ik werd er helemaal vrolijk van, top begin van de dag!
En na het skypen moest ik snel mijn bikini aantrekken, want... We gingen surfen! Met twee surfplanken in de auto gepropt reden we naar Middleton Point, waar Sophie en ik een surflesje kregen van Malou, die behoorlijk goed kan surfen. Het was zo cool! De golven waren niet zo hoog als je soms in van die films ziet, maar ze waren wel hoog genoeg voor beginnertjes, dus we hebben lekker kunnen oefenen. Tussendoor rustten we wat uit en probeerden we nog een beetje aan ons kleurtje te werken (wat overigens goed gelukt is: mijn voeten zijn nog steeds knálrood... Oeps!).

Zondagmiddag
's Middags stond er nog iets op het programma wat we van Malou niet mochten missen tijdens ons verblijf in Adelaide: het bezoeken van de wineries. Ze nam ons mee naar McLaren Vale, een wijnregio ten zuiden van Adelaide, waar we een kijkje namen bij Hugh Hamilton Wines (ook wel 'Black Sheep' genoemd). Bij zo'n winery hebben ze een soort toonbank staan waar je aan kunt plaatsnemen en alle wijnen van de kaart mag proeven. Dat is gratis (omdat ze natuurlijk hopen dat je een fles wijn komt kopen) en je mag net zoveel wijnen proberen als je wil. Malou vertelde dat er ook tours worden gedaan die langs meerdere wineries rijden om overal wijn te proeven. Ik kan me voorstellen dat die mensen aan het eind van zo'n tour goed dronken zijn, want bij elke winery kan je een stuk of 10 wijnen proberen en ze schenken je glas voller dan je zou verwachten van een proeverij!

Zo, dat waren al onze belevenissen van ons tweede weekend in Australië. Wat een hoop leuke dingen kan je doen in één weekend, hè!? Wat we de rest van die week hebben beleefd, zal ik in een volgend artikel vertellen. Als ik een beetje opschiet met schrijven, staat dat als het goed is morgenochtend op mijn blog, dus stay tuned!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

16 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een overload aan prachtige foto's! Allemaal, wauw! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah Emilia, zo veel mooie foto's en fantastische ervaringen. Genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat ziet en klinkt het allemaal gaaf! Wat maak je hier prachtige herinneringen en echt, ik zou he liefst nu ook een ticket willen boeken, haha! :-) Geniet ervan!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal zo mooi en gaaf uit. Het lijkt me echt een super bijzondere ervaring, echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk! prachtige foto's. Ik kan stiekem niet wachten tot ik het zelf allemaal kan zien. Dan moet je alle tips maar op een rijtje zetten hoor, want ik kan het niet onthouden haha! Geniet ervan moppie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow, wat een super leuke en bijzondere dingen heb je meegemaakt! Australië is zo ontzettend mooi, ik hoop het ooit nog eens te kunnen bezoeken <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om zo met jou mee te lezen! 5 jaar geleden liep ik stage in Adelaide (by Groovy Grape Tours) dus het is een soort walk down Memory Lane om beelden van Belair en Central Market etc. te zien :). Have fun daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige foto's! Geniet van dit avontuur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw echt prachtige foto's en wat is het daar mooi! Ga er nog meer van genieten meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je lekker veel mogen beleven de afgelopen weken & wat heb je al toffe plekken bezocht! Geniet nog maar even van dit avontuur, ik geloof dat er veel mensen jaloers zijn op je op dit moment haha (waaronder ik) <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo dat ziet er echt gaaf uit! Wat een boel prachtige foto's zitten er tussen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow! Wat een prachtige foto's! Het moet een hele belevenis zijn. Geniet er nog maar even van! Het is je gegund <3 (stiekem ben ik wel een klein beetje jaloers..)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauwie, wat een avonturen nu al! En je hebt nog zo'n fijne lange tijd te gaan! Geniet van alles ! Al komt dat vast goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een toffe dingen heb je al mogen zien en beleven! en gaaf die foto met die kangoeroe ik ben jaloers! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een prachtige foto's weer! Lijkt me een geweldige ervaring. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.