Adelaide,

AUSTRALIË DEEL 2 / De eerste dagen op stage en de university

2/25/2016 Pixels By Emilia 17 Comments

Nederlands: Afgelopen dinsdag is mijn stage in Australië officieel begonnen en het leek me leuk om jullie daar vandaag wat over te vertellen! Zoals jullie ondertussen vast wel weten, ben ik hier om mijn scriptie te schrijven. Mijn supervisor/opdrachtgeefster is Malou, een Nederlandse huidtherapeute die ongeveer vijf jaar geleden naar Australië is geëmigreerd om haar PHD te schrijven (hoe cool!?). Zij is op dit moment werkzaam in het Flinders Medical Centre in Adelaide, waar Sophie en ik de komende twee weken met haar mogen meelopen. Echt een énorm toffe kans, want Malou heeft al zoveel bereikt hier en ze doet ontzettend veel interessante dingen, dus we gaan zeker heel veel leren. Als je hieronder op 'read more' klikt, kun je lezen wat we de eerste dagen op stage hebben beleefd. En ik heb ook een hoop foto's van het medisch centrum en de universiteit gemaakt, dus die deel ik ook meteen!

English: Last Tuesday Sophie and I started our internship and I thought it would be fun to write a little about our first days. As you may already now, I'm in Australia to write my bachelor dissertation. My supervisor is Malou, a Dutch skin therapist who went to Australia about five years ago to do her PHD (pretty cool right!?). Currently she's working at Flinders Medical Centre in Adelaide, where Sophie and I are working with her for the next two weeks. Which is pretty awesome, since Malou does so many interesting things and I'm sure we're going to learn so much from her. If you click the 'read more' button, you can read what we've been up to during the first days at our internship. Also, I took a lot of pictures of the medical centre and the uni, so I'll add those to this article as well!

Dit is het kantoor waar Sophie en ik allebei een eigen desk hebben, Malou zelf zit tegenover ons. Hier zullen we vooral werken aan onze literatuuronderzoeken. Verder heeft Malou drie splinternieuwe behandelruimtes in het medisch centrum, maar daar ben ik vergeten foto's van te maken, dus die houden jullie nog van me tegoed!

De eerste dag hebben we hier vooral gezeten om achter de computer te werken en 's middags heeft Malou ons rondgeleid door het ziekenhuis en over de campus van de universiteit. De dag erna hebben Sophie en ik geholpen met het uitzoeken van medische kousen en met het klaarmaken van de behandelruimtes.
Ook heeft Malou ons gisteren voorgesteld aan professor Neil Piller, ook al zo'n grote naam in de lymfologie (hij heeft zelfs een eigen pagina op Wikipedia, ik bedoel maar!) en hij heeft samen met Malou bedacht dat Sophie en ik volgende week een medisch onderzoek mogen doen met een warmtecamera. Als ik ga uitleggen wat dat onderzoek inhoudt, wordt dit artikel een beetje te lang, maar het is in ieder geval heel cool en het wordt misschien zelfs gepubliceerd!
De hoofdingang van Flinders Medical Centre.
Als we binnendoor van ons kantoor naar het ziekenhuis lopen, komen we langs de ambulances.
Dit is de parkeerplaats van de campus. Je ziet het op deze foto niet echt, maar die parkeerplaats is echt gigantisch! Omdat het ov hier niet supergoed geregeld is en bijna niemand fietst, komt iedereen gewoon met de auto naar school, dus doordeweeks zijn alle parkeerplaatsen bezet. Deze foto heb ik aan het einde van de dag gemaakt, vandaar dat het zo rustig is.
Hier gingen we een kijkje nemen op de universiteit (Flinders University).
Het gebouw van de uni is zó groot en de campus is heel gezellig. Onwijs leuk om daar rond te kijken, het was net zoals in films. Niet te vergelijken met de scholen in Nederland!
Overal op de campus zijn restaurantjes en plekjes om te eten of chillen. Kijk nou hoe gezellig!
Een binnenplaatsje op de campus. Mooi, hè? Ik was wel blij dat Malou ons hier een tour gaf, want anders hadden we echt kunnen verdwalen, zo groot was het.
Omdat het deze week de eerste schoolweek van het jaar is (dat noemen ze hier O-week), stonden er overal stands van de studieverenigingen en sportclubs die nieuwe leden willen werven. Overal werden gratis spulletjes weggegeven (ik heb een stressbal in de vorm van een brein gescoord) en er stonden er kraampjes waar eten werd uitgedeeld. Ook worden er deze week allemaal activiteiten georganiseerd, zo zijn we dinsdag naar de open air cinema geweest, zoals je op de foto hierboven kunt zien. Lekker in het zonnetje met gratis zakjes chips en flesjes sap naar Space Jam kijken, superleuk was het!


Dat waren dus mijn eerste twee dagen op stage en op de campus! Ik heb het echt naar mijn zin hier en ik ben heel benieuwd naar wat we allemaal nog gaan leren. We hebben nu twee dagen vrij en zaterdag gaan we helpen bij een voorlichtingsdag voor ex-borstkankerpatiënten. Daar zal ik dit weekend vast wel een stukje over schrijven. Tot de volgende keer!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

17 opmerkingen:

  1. Ziet er heel tof uit! Een hele gave ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt te gek uit! Volgens mij ga jij je zeker wel vermaken hiero <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat ziet er allemaal geweldig uit. Je zult hier sowieso een geweldige tijd hebben. Heel veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend gaaf zeg, echt een ervaring! Veel succes en plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om te zien, ziet er gaaf uit! Veel succes en plezier daar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's & een hele gave plek om te zijn! Heel veel plezier & succes daar de aankomende periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah wat een mooie foto's weer! Ik wil nu nog liever naar Australië toe haha! Wat een kansen krijg je daar zeg, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaah dit ziet er inderdaad uit zoals in films, ZO vet dat je daar gewoon écht bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zien die universiteit en campus er ontzettend gezellig uit inderdaad, zeg! Ik moest bij die foto met gekleurde lampenkapjes aan het plafond meteen denken aan een food festival ofzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Open air cinema lijkt me erg leuk. Nog heel veel succes en plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat onwijs tof zeg! lots of love <3 en enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk dat je het naar je zin hebt! En super tof om te zien hoe het er daar allemaal eruit ziet. Ben benieuwd naar je volgende verslagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er echt super gaaf uit. Vooral die zitplekjes op de campus zijn heel tof

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat cool zeg! Het ziet er supermooi uit! En wat een mooie kans ook, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mega tof! Het ziet er inderdaad precies uit als in een film <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaf Emilia! Echt super leuk dat je dit allemaal mag doen, heel veel plezier daar! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.