Adelaide,

AUSTRALIË DEEL 1 / A postcard from Adelaide

2/23/2016 Pixels By Emilia 20 Comments

Nederlands: Mijn eerste blogpost vanuit Australië! Afgelopen zondag zijn mijn reisbuddy, Sophie, en ik na een vlucht van 22 uur geland op het vliegveld van Adelaide. Daar werden we door onze supervisor opgehaald en naar ons huisje gebracht. We slapen bij een vriendin van haar, in een schattig klein appartementje op de hoek van een grote winkelstraat en op 5 minuten loopafstand van het strand. Maandag hadden we nog een dagje vrij van stage, dus toen hadden we mooi de tijd om wat praktische dingetjes te regelen: we hebben een Australische bankrekening aangemaakt, Australische simkaartjes gehaald en een grote fles factor 50 gekocht. 's Middags zijn we naar het strand geweest (waar na twee uurtjes al een tintje bruiner zijn geworden, dat gaat echt enorm snel hier!) en 's avonds zijn we weer terug naar het strand gegaan om van de zonsondergang te genieten. Ik heb natuurlijk steeds mijn camera bij me en als je op 'read more' klikt, dan zie je alle foto's die ik tot nu toe heb gemaakt. Het is hier zó mooi...

English: My first blog post from Australia! Last Sunday my travel buddy, Sophie, and I arrived at the airport of Adelaide after a 22 hours flight. Our supervisor welcomed us at the airport and took us to the house where we'll stay for the next two weeks. We're living with the loveliest host in a cute, tiny apartment at the corner of a big shopping street and a five minutes walk away from the beach. On Monday we had a day off, so we went to the city to get an Australian bank account, buy an Australian SIM card and get a big bottle of sun protection. In the afternoon we went to the beach (where we already got a little tanned after only two hours!). In the evening we went back to the beach to watch the sunset, which was absolutely beautiful. Of course, I'm taking my camera with me everywhere I go and if you click the 'read more' button, you'll see all the pictures I've taken so far! It's amazing over here...

De wijk waar wij wonen heet 'Glenelg' en mijn supervisor berschreef dit als het Scheveningen van Adelaide, omdat het een echte strandbuurt is. Ik vind het echt een fijne wijk om te wonen, iedereen hier is ontzettend aardig en behulpzaam en er hangt een heel relaxt sfeertje.
Dit is het gemeentehuis van Glenelg, midden op de boulevard. Mooi, hè?
Van Glenelg naar het centrum van Adelaide rijdt er ongeveer elke 10 minuten een tram. Heel handig als we een keer naar de stad willen! Er is trouwens maar één tram, dus dat is lekker makkelijk, want dan kunnen we ook niet verdwalen met het ov.
Achter de boulevard is een klein pretparkje. De meeste attracties zijn indoor, maar er staat ook een reuzenrad buiten en aan de andere kant is een grote speeltuin.
Hier begon de zon net mooi onder te gaan... Wauw!
Dit is de pier van Glenelg, aan het uiteinde zijn allemaal oude meneertjes aan het vissen (één van die vissers was daar zelfs met zijn scootmobiel geen gekomen, haha!).
Op de pier met mijn reismaatje Sophie! We kenden elkaar nog helemaal niet voor we deze reis gingen maken (onze supervisor heeft ons aan elkaar gekoppeld), maar het is zooo gezellig! Ik heb echt geluk gehad met zo'n reisgenootje!
Genieten dit!
En dat waren dan alle foto's die ik maandag heb gemaakt! De rest van de week gaan we stage lopen bij Flinders Medical Centre (ik ben hier eigenlijk om mijn scriptie te schrijven, maar ik loop tegelijkertijd ook een beetje stage. Een enorm toffe kans, omdat ik hier dingen kan zien en doen die we in Nederland helemaal nog niet kunnen!) en zaterdag gaan we helpen bij een voorlichtingsdag voor ex-borstkankerpatiënten met lymfoedeem. Tussendoor hebben we geloof ik nog een dagje vrij, dus dan gaan we vast wat leuks doen, maar dat vertel ik tegen die tijd wel weer in een nieuw artikel!
Kort samengevat: het is hier fantastisch...

Hoe is het in Nederland?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

20 opmerkingen:

  1. Wauw! Wauw! Wauw! Wat een prachtige foto's en wat fijn om te horen dt het goed klikt met je reisgenootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat is het daar mooi! Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, Emilia, helemaal te gek dit, wat mooi!! Ik ben supertrots op wat je allemaal doet, meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo fijn dat je het leuk hebt! Wat ziet het er allemaal prachtig uit daar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mist niets hier, het regent, waait hard en het is koud haha! jouw foto's zien er daarin tegen weer beter uit! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een geweldige foto's en zo fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ik wens je alle geluk, plezier, warmte en goede gezondheid toe van de wereld. Geniet lief! Maak er een onvergetelijke tijd en avontuur van <3 Zo trots op je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw, geweldige foto's zijn het!
    Fijn dat je zo'n leuk reismaatje hebt meid.
    Ik wens je al het plezier en geluk toe op deze geweldige reis!
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wauw, wat ziet het er mooi uit! Ik krijg gelijk zin om het vliegtuig te pakken en er heen te vliegen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh man, man, man. Ik krijg er helemaal de kriebels van. Vorig jaar heb ik een jaar in Australië gestudeerd en ik krijg hier zo'n heimwee van. Jaloers dat jij het nu nog mag meemaken. Geniet met volle teugen <3. Hopelijk ga je een prachtige tijd tegemoet. Gezellig in ieder geval, met een reismaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gaaf dat je daar gewoont bent voor stage en scriptie. Echt mega jaloers. Dit eerste dagje lijkt al helemaal top. Veel succes en plezier toegewenst! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het daar inderdaad prachtig zeg! Heel veel succes en ik kijk uit naar je nieuwe verslagje! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend gaaf zeg! En een mooie omgeving ook, dat gemeentehuis ziet er bijvoorbeeld al heel mooi uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah Emilia, zo ontzettend gaaf! Ik word echt verliefd op al je prachtige plaatjes! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw, wat klinkt dat heerlijk allemaal! Super tof ook dat je zo'n leuk reismaatje hebt. Prachtige foto's, geniet ervan! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooooh wauw wat prachtig, geniet ervan! Ik ben erg benieuwd alle ervaringen en foto's die je daar gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaaaauw, hou op schei uit. Ik ben jaloers! Haha nee grapje, ik wil meer zien. Prachtige foto's! Geniet ervan muppie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Wat een mooie kans op een prachtige plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aaah zo mooi alles! Geniet ervan Emilia ik ben benieuwd naar al je updates! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wát een toffe plek! Ik ben benieuwd hoe bruin je bent als je weer terugkomt naar Nederland. Wat fijn dat je reisbuddy zo gezellig is :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.