australia,

AUSTRALIA / Nog 2 nachtjes slapen...

2/18/2016 Pixels By Emilia 15 Comments

Nederlands: Ik geloof dat ik het zelf nog niet volledig besef, maar dit weekend is het al zover... Dan vlieg ik naar Australië! Omdat ik naar aanleiding van mijn vorige artikel over mijn reis behoorlijk wat vragen heb gekregen, leek het me een goed idee om zo vlakvoor vertrek nog even een update te schrijven. Dus als je benieuwd bent naar hoe het ervoor staat met mijn voorbereidingen en plannen, klik dan snel op 'read more'!

English: I can't believe it... This weekend I'm already going to Australia! Oh how time flies! Since I got a lot of questions about my trip after I shared my previous article about it, I thought it would be nice to write another update a few days before I leave. So if you'd like to know how the preparations and everything are going, just hit the 'read more' button underneath!

Heb je je reisbuddy al ontmoet?
Ja! Twee weken geleden hadden we in Utrecht afgesproken om te lunchen zodat we elkaar alvast konden leren kennen en dat was heel gezellig! (Voor degenen die mijn vorige artikel nog niet hebben gelezen: mijn opdrachtgeefster heeft me gekoppeld aan een studente die ook onderzoek wilde doen in Australië. Ik kende haar nog niet, omdat zij op een andere hogeschool zit, maar we gaan de reis samen maken.)

Wat is het onderwerp van je scriptie?/Kun je meer vertellen over het onderzoek dat je gaat doen?
Ik weet niet precies wat ik hierover mag vertellen... Mijn scriptie maakt deel uit van een groter onderzoek van een Australische onderzoeksgroep en ik weet niet in hoeverre dat geheim is! In grote lijnen kan ik het wel uitleggen: ik ga van een nieuwe behandelmethode bij oedeem uitzoeken wat de effecten ervan zijn en hoe de methode wordt ervaren. Ik moet zowel literatuuronderzoek als praktijkonderzoek doen, dus ik zal heel veel met mijn neus in de wetenschappelijke artikelen zitten, maar ook metingen doen en interviews afnemen. Heel divers dus! Ik heb het mezelf wel lekker lastig gemaakt, omdat het nu allemaal in het Engels moet, maar dat is ook wel weer een uitdaging. Ik ben heel benieuwd hoe het me zal afgaan.

Waar ga je slapen? En hoe kom je aan je accommodatie?
De eerste twee weken delen mijn reisbuddy, Sophie, een kamer in Adelaide bij een vriendin van mijn opdrachtgeefster. Dat heeft mijn opdrachtgeefster voor ons geregeld, echt heel fijn! Na die twee weken vliegen we door naar Brisbane, waar Sophie een eigen studio heeft en ik een slaapkamer +  badkamer bij mensen thuis. Dat is allemaal via via geregeld. Mijn opdrachtgeefster heeft ons in contact gebracht met een professor van de universiteit van Queensland (waar ik het onderzoek ga doen voor mijn scriptie) en zij heeft ons verwezen naar de eigenaresse van de studio waar Sophie gaat wonen. En omdat daar maar plaats was voor één persoon heeft zij mij in contact gebracht met de mensen bij wie ik nu ga wonen. Snap je het nog? Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, want mijn gastgezin komt ontzettend aardig over via de mail (ze komen Sophie en mij zelfs van het vliegveld ophalen!) en ze hebben drie katten, twee honden en meerdere volières met vogels, dus het klinkt helemaal perfect.

Heb je al plannen gemaakt voor de laatste weken van je reis?
Toen ik mijn vorige artikel schreef, had ik nog geen idee wat ik tijdens de laatste twee/drie weken van mijn reis zou gaan doen. Ik heb dan namelijk 'vakantie', omdat ik de concept-versie van mijn scriptie dan heb ingeleverd en een paar weken moet wachten op de feedback. Ik heb nog steeds niet echt een planning voor die vakantie, maar wel heel leuk nieuws: mijn beste vriendin komt die drie weken over naar Australië, zodat we samen kunnen reizen! Hoe leuk is dat!? We zijn in ieder geval van plan om naar Sydney en Melbourne te gaan, maar we zijn er nog niet uit of we gaan roadtrippen of dat we een paar binnenlandse vluchten boeken. We hebben in ieder geval al een flinke lijst met dingen die we sowieso willen zien, maar als jullie nog tips hebben, zijn die natuurlijk hartstikke welkom!

Ga je elke dag vloggen?
Dat ben ik wel van plan! Ik ga niet elke dag een video uploaden, maar ik ben van plan om weekvlogs te maken. Dus ik film elke dag wat ik beleef en vervolgens plak ik het videomateriaal van een hele week achter elkaar. Ik ga dus proberen om elk weekend een nieuwe video te delen. Ik weet niet of dat gaat lukken, maar goed, als je me volgt op youtube/pixelsbyemilia dan zie je het vanzelf als ik weer een nieuwe video online heb gezet!

Hoe kan ik je volgen tijdens je reis?
Deze vraag had ik ook al in mijn vorige artikel beantwoord, maar omdat ik hem nog steeds veel krijg, zal ik hem hier voor de zekerheid nog maar even herhalen. Qua social media ben ik heel makkelijk te volgen op: Bloglovin, Instagram, Facebook, Twitter en YouTube. En als je niet zo actief bent op social media, kan je je aanmelden voor de mail-lijst van mijn blog. Dan moet je hieronder even je e-mailadres invullen en de bevestingsmail accepteren en dan krijg je voortaan een seintje als ik een artikel heb geschreven.

Vul hieronder je e-mailadres in om meldingen te krijgen van nieuwe artikelen:


Dat waren de vragen die ik de afgelopen weken het meest heb gekregen! Als je nog iets wil weten, kan je natuurlijk altijd een berichtje achterlaten in de comments of een mailtje sturen.

Nog 2 nachtjes slapen...

Bron foto's: Lenny K Photography via Flickr

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

15 opmerkingen:

  1. Aaah wauw, het komt nu toch wel echt supersnel dichtbij hoor lieverd: ik leef echt met je mee en heb zelfs ook al kriebels in mijn buik haha! Ik weet zeker dat je daar prachtige momenten gaat beleven en hoe dan ook een ervaring gaat worden om nooit meer te verheten. Ik blijf je boe dan ook trouw volgen met al die avonturen l <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chick ik ken je niet maar ik geniet helemaal met je mee heel veel plezier alvast :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik heb ook nog wel een vraag: heb je nog ruimte over in je koffer want dan zou ik die plek graag bezet houden voor mezelf???? Hahahaha, ik ben zo jaloers heel veel plezier meis en succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat klinkt dit allemaal enorm gaaf Em! En súper dat je beste vriendin dan ook nog eens drie weken langskomt, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat vet dat je beste vriendin de laatste drie weken ook komt! Dat lijkt me echt gezellig. En het klinkt allemaal super tof, heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ongelooflijk spannend allemaal! Heel veel succes en plezier daar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ZO leuk en spannend Emilia! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt leuk joh! echt cooool dat je bestie ook nog even langskomt, denk dat samen reizen nog gezelliger is dan in je up hihi. nou alvast genieten en goodluck met de laaste dingetjes regelen enz. x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, wat spannend! Wat leuk dat je beste vriendin ook komt zodat jullie samen kunnen reizen. Ontzettend leuk dat jullie dat samen kunnen delen. Heel veel plezier en succes natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah zo spannend Emilia! Heel veel plezier en succes daar. Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe je het gaat hebben daar! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat super gaaf zeg en ook erg leuk dat je beste vriendin de laatste weken komt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gaaaf! Heel veel succes en vooral veel plezier. Ook leuk dat je beste vriendin langs komt. Australië lijkt me prachtig, maar wel ver vliegen! Veel succes met je scriptie! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw meid, wat komt het dichtbij! Zo spannend maar zo leuk,.
    Ik wens je heel veel plezier en succes daar.
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Woooow super gaaf! Heel spannend! Ook leuk dat je nog even vakantie kan vieren met je bf :) heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.