cupcakes,

HOTSPOT / Hemels gebak in Rotterdam (100% plantaardig!)

10/26/2015 Pixels By Emilia 10 Comments

Nederlands: Meer dan een jaar geleden deelde ik een foto van vier prachtige vegan cupcakes op mijn blog en beloofde ik jullie dat ik snel een artikel zou schrijven over de plek waar ik deze lekkernijen had gehaald. 'Snel' is niet gelukt, maar onder het mom 'liever laat dan nooit' ga ik vandaag tóch dat artikel voor jullie schrijven. Want ik bezoek dit veganistische bakkerijtje nog steeds regelmatig en het is echt een hotspot die op mijn blog thuishoort. Klik snel op 'read more' om te ontdekken over welke plek ik het heb!

English: Over a year ago I posted a picture of the prettiest vegan cupcakes on my blog and I promised I would soon write an article about the hotspot where I bought those yummy things. Well, 'soon' didn't happen, but today I'm going to share the article anyway. Because 'better late than never', right? I'm still visiting this vegan bakery a lot and it really is a hotspot that deserves a shoutout on my blog. So click 'read more' to find out all about the place I'm talking about!

Het bakkerijtje waar ik het over heb is gevestigd in Rotterdam in een straat waar het barst van de leuke en originele eettentjes. Ik ontdekte het plekje toen ik mijn nieuwe fiets aan het uittesten was en tijdens het fietsen de etalages bekeek. 'Vegan cupcakes!' zag ik ineens op een raam staan. Ik stapte natuurlijk meteen van mijn fiets om een kijkje te nemen. Die dag kocht ik 4 cupcakes (want het bleek ook nog eens 'happy hour' te zijn, jippie!) en daarna ben ik nog regelmatig terug geweest, omdat ze zó lekker waren. Een tijdje terug ging ik met Sophie naar het bakkerijtje om wat te drinken en bij te kletsen, en toen dacht ik er ein-de-lijk aan om er wat foto's te maken. Nu kan ik, na meer dan een jaar, eindelijk deze plek ook met jullie delen.

De hotspot heet 'Heavenly Cupcakes' en het is bakkerijtje waar ze alleen veganistische taart en cupcakes hebben. Behalve zoetigheden worden er ook (100% plantaardige) broodjes, burgers en soepen geserveerd, dus je kunt er niet alleen terecht voor een snack, maar ook voor een uitgebreide lunch. En helemaal vegan, dus als je plantaardig eet, hoef je helemaal nergens rekening mee te houden bij het bestellen. Zo fijn en makkelijk!
Naast dat je je lekkernijen ter plekke kunt opeten, is het ook mogelijk om af te halen. Ze verpakken de cupcakes zelfs in van die speciale cupcake-dozen, zodat je ze kunt vervoeren zonder dat ze omvallen in de verpakking! Daarnaast is er ook een klein winkeltje, waar je bijvoorbeeld vegan mayonaise, curry in blik en allerlei andere plantaardige voedingsmiddelen kunt kopen.

De prijzen bij Heavenly Cupcakes zijn heel netjes. Voor een hemelse cupcake betaal je €2,50-€3,50 (de prijzen verschillen per smaak), een flink stuk taart bestel je voor €3-€4 en een broodje heb je al vanaf €3,50. De locatie is heel leuk, want de bakkerij is gevestigd aan de Nieuwe Binnenweg 244. Ik vind dat een van de leukste straten van Rotterdam, omdat er zoveel te ontdekken is. Je kunt er vanaf het centrum heen lopen, vanaf het Binnenwegplein ben je er lopend in een kwartiertje, en er gaan ook trams die kant op.

De keuze aan cupcakes is trouwens gigantisch, die ga ik hier niet allemaal opnoemen hoor! Als je benieuwd bent naar de smaken kun je beter even op de website van Heavenly Cupcakes kijken. Daar vind je ook alle informatie over de openingstijden, over het bestellen van gebak en nog veel meer.

Kenden jullie Heavenly Cupcakes al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

10 opmerkingen:

  1. Wat ziet dit er heerlijk uit zeg! Zo jammer dat ik niet in de buurt woon haha. Prachtige foto's heb je ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat super leuk zeg! Ik houd altijd van dit soort winkeltjes die rekening houden met verschillende soorten mensen. Het ziet er allemaal ook zo heerlijk uit! Als ik in de buurt ben maar eens langs gaan, yummm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke hotspot <3 Ik ben gek op dat soort winkeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oke, hier moet ik echt heen haha! Ziet er zo leuk, gezellig en lekker uit daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende het nog niet, maar ziet er heerlijk uit :o !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die cupcakes zien er wel erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was heel benieuwd toen ik je titel las en toen ik de foto's zag dacht ik he!! Daar ben ik wel eens geweest hihi! Die cupcakes zijn inderdaad heerlijk! Leuk winkeltje en een spontane eigenaresse ook

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.