food,

PARIJSTIP 1 / Hier vind je de beste (vegan!) gebakjes van Parijs

9/30/2015 Pixels By Emilia 14 Comments

Nederlands: Ik herinner me nog dat het vroeger, toen ik een jaar of 9-10 was, best lastig was om vegetarisch te eten in Frankrijk. Ze hadden er toen nog nooit van vleesvervangers of sojaproducten gehoord. Maar tegenwoordig is dat wel anders en zijn er genoeg vega(n) producten in de supermarkten te vinden en komen er ook steeds meer leuke restaurantjes met vega-vriendelijke menukaarten. En... In Parijs vond ik zelfs een volledig veganistische bakkerij! Hoe cool is dat!? Vandaag ga ik jullie alles over deze 'boulangerie' vertellen. Oók leuk voor niet-vega's, want de cheesecake zonder cheese doet absoluut niet onder voor een 'echte' cheesecake! Klik op 'read more' om alles te lezen over deze bijzondere plek.

English: I remember that years ago, when I was about 9 or 10 years old, it was quite hard to find vegetarian food in France. They had never heard of 'fake meat' or soy products. But nowadays, things have changed, and even in France you can find lots of veggie and vegan treats in the supermarkets and the restaurants are being much more vegan friendly as well. And when I was in Paris this summer, I even found a complete vegan bakery! How awesome is that? Today I'm going to tell you guys all about this 'boulangerie'. Also fun to read if you're not a vegatarian/vegan yourself, since the no-cheese-cheesecake tastes just as great as 'the real deal'. Click 'read more' te read all about this special hotspot.

Zoals ik in de inleiding al vertelde, is deze hotspot echt een bakkerij. Dat betekent dat het niet per se bedoeld is om er uitgebreid gebakjes te gaan eten; de meeste mensen halen er iets lekkers om mee te nemen. Maar er is wel gewoon een tafeltje met een paar krukken, dus als je toch zin hebt om je taartje daar op te eten, dan kan dat ook. Er zijn ook drankjes te koop (zoals kokoswater en biologische limonade), maar daar krijg je geen glas bij, omdat het eigenlijk dus een afhaalbakkerij is. Dat vonden wij geen probleem, uit een flesje drinken is ook prima.

Maar het belangrijkste is natuurlijk: de smaak van de gebakjes! Martine en ik namen allebei een stuk vegan cheesecake met meloen en citroen. We waren eigenlijk van plan twee soorten taarten te nemen, zodat we meer konden proeven, maar meloen-citroencheesecake vonden we zó bijzonder klinken, dat we uiteindelijk toch maar dezelfde taart bestelden. En dat was een zéér goede beslissing. De taart was heerlijk! Ontzettend romig én zoet én fris.
Ik had eigenlijk nog een ander stuk taart willen meenemen voor thuis, maar omdat we haast hadden (we moesten die middag terug naar Nederland), was daar geen tijd meer voor. Jammer, want er waren nog zoveel meer taarten die ik had willen proberen. Denk aan choco-cocoscheesecake, bosvruchten-vanillecheesecake en zelfs hartige cheesecake... Mmm, mag ik al terug?

De prijzen zijn wel aan de hoge kant, maar laten we eerlijk zijn, in Parijs is de horeca sowieso best duur. Voor een (groot) stuk cheesecake betaal je €5,60. De andere lekkernijen zijn gelukkig wat beter geprijsd, de carrot cake en cupcakes kosten €4 per stuk, de brownies €2,50 en de cookies €2,20. Ook voor een hartig tussendoortje kun je er terecht, een sandwich heb je voor €5.

De bakkerij heet Vegan Folie's (wat 'veganistische dwaasheden' betekent) en je vindt dit leuke plekje aan 53 Rue Mouffetard (75005 Parijs). Dat is sowieso een heel gezellige straat in een leuke wijk, zeker de moeite waard om dit stukje van Parijs eens te ontdekken. Je vindt er allerlei restaurantjes en boetiekjes, zoals je op de foto hierboven kunt zien.
Voor meer informatie, zoals de openingstijden en de taart van de dag, kun je terecht op de website van Vegan Folie’s.

Kende iemand deze hotspot al? En zijn jullie ook zo dol op cheesecake (zonder cheese)?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

14 opmerkingen:

  1. Klinkt zo heeeeerlijk. Ik kende ze nog niet ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeeh ik mis Parijs zo! Ik eet zelf niet vegan, maar het klinkt wel heerlijk. Wat fijn dat je dit ontdekt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meloen-citroen cheesecake klinkt wel heel spannend! Ik ga misschien begin volgend jaar weer naar Parijs dus zal dit adresje zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat ziet er heerlijk uit! Wat fijn dat ze nu meer vegan dingen hebben in Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Door al je artikeltjes over Parijs wil ik er heeeel graag heen... hmpf! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaaah wat ziet dit er allemaal heerlijk uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm, wat lekker! Wat maak je toch mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh, dat ziet er allemaal heerlijk uit! XX

    www.fashionatic.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er zó lekker uit! Ga ik zeker onthouden voor mijn volgende reis naar Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OHHH Parijs is FANTASTISCH en dit is nog meer bewijs daarvoor, wat een goede tip

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh ziet er super lekker en leuk uit! liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.