Hotspot,

PARIJS / Schattigste sieradenwinkeltje (+ mijn mooiste souvenir!)

9/05/2015 Pixels By Emilia 22 Comments

Nederlands: Als je naar Parijs (één van de grootste modehoofdsteden) gaat, moet er natuurlijk geshopt worden. Wat ik zo leuk vind aan de stad, is dat het er wemelt van de schattige boetieks. Natuurlijk zit er ook om de straat een Zara of H&M, maar als je net als ik dol bent op originele sieradenwinkeltjes en unieke kledingzaakjes, dan kun je in de hoofdstad van Frankrijk zeker je hart ophalen. Tijdens mijn weekend in Parijs kocht ik een geweldig mooi souvenirtje in zo'n lief sieradenzaakje en ik vandaag zal ik vertellen welk verhaal erachter zit. En ik zal meteen onthullen waar je dit pareltje van een winkel precies kunt vinden... Klik dus snel op 'read more' als je daar benieuwd naar bent!

English: Whenever you go to Paris (one of the most important fashion capitals), you just have to do some shopping. I love that there are so many cute little boutiques everywhere around the city. I mean, of course, there's a Zara or H&M on every corner of every street as well, but if you love unique clothing shops and lovely jewelry boutiques, you'll love shopping in this city. So during my stay in Paris I bought the most beautiful souvenir in such a sweet little jewelry store and today I'm going to tell you guys the story behind it. Also, I'll reveal the address of the shop... Click 'read more' for the full article!

Toen Martine jarig was, had ik haar beloofd dat ze een paar oorbellen mocht uitzoeken als cadeautje, omdat ze toen net gaatjes in haar oren had laten schieten. En wat is nou een leukere plek om juweeltjes uit te zoeken dan Parijs? Tijdens de wandeling door Montmartre richting de Sacre Coeur, liepen we langs een onwijs schattig sieradenzaakje, waar Martines oog viel op een paar zilveren oorhangertjes in de etalage. De winkel was eigenlijk net gesloten, maar toen de eigenaar ons zwijmelend achter het raam zag staan, liet hij ons toch nog even binnen. Vijf minuten later verlieten we het zaakje met allebei een prachtige souvenir.

Zoals ik al zei, had ik Martine beloofd dat ze voor haar verjaardag een paar oorbellen mocht uitzoeken. Ze was direct verliefd op de hangertjes in de etalage. Toch liepen we nog even een rondje door de winkel om verder te kijken (er was zoveel leuks!), maar na heel veel passen, werden het inderdaad de oorbellen die ze meteen had gespot. Ze staan haar zo leuk! De hangertjes zijn ruitvorming en eigenlijk heel eenvoudig, maar doordat het zilver gebutst is, zijn ze toch ook weer heel bijzonder. Heel tof.

Zelf wilde ik al een tijdje een gouden ring, maar die wilde ik eigenlijk niet zelf uitzoeken, omdat ik het nooit leuk vind om sieraden voor mezelf te kopen. Ik vind het namelijk leuker als sieraden een betekenis hebben. Als ik een sieraad van iemand krijg, denk ik altijd aan de gever als ik het sieraad draag en dat maakt het voor mij extra speciaal om sieraden te dragen.
Maar toen we een rondje door de winkel liepen, zag ik ineens een heel bescheiden gouden ringetje tussen alle oorbellen liggen. Toen ik het om mijn vinger schoof, was het meteen raak. Deze ging mee naar huis! De maat was perfect en het ringetje was subtiel, maar toch heel schattig met de zirkonia's. Ik ben er heel blij mee! En al heb ik hem dan zelf gekocht, de ring heeft alsnog een mooie betekenis: de herinnering aan een superleuk weekendje in Parijs!

Het sieradenwinkeltje heet Oliya en is te vinden in Montmartre. Ik heb niet veel foto's gemaakt in het winkeltje zelf, want dat vond de eigenaar (die trouwens onwijs aardig en behulpzaam was!) niet zo fijn, maar geloof me als ik zeg dat dit zaakje écht de moeite waard is. Alle sieraden zijn heel bijzonder en vrijwel alles is gemaakt van echt zilver. Daarnaast vallen de prijzen ook heel erg mee. De oorbelletjes van Martine kostten €18 en mijn ring kocht ik voor €15.

Wij kwamen het zaakje toevallig tegen toen we naar de Sacre Coeur wandelden, maar op internet is er niets over Oliya te vinden. Gelukkig heb ik het adres onthouden: Rue Dancourt 7. Als je met de metro reist, kun je uitstappen bij halte Anvers, vanaf daar is het nog geen 3 minuten lopen. Montmartre is sowieso een heel leuke buurt om rond te slenteren! Wij zijn daar 's avonds naartoe geweest en zijn omhoog gewandeld en zijn daarna op de trappen voor de Sacre Coeur van de zonsondergang gaan genieten. Dat is echt een aanrader! (Maar goed, daar ging dit artikel niet over. Als je meer over die avond wil weten, kun je beter mijn reisverslag van Parijs lezen!)
Over de openingstijden kan ik jullie niets vertellen, maar ik denk dat het winkeltje meestal rond half 9 sluit. Dat was tenminste het geval toen wij daar die dag waren.

Wat vinden jullie van onze souvenirs? En zijn jullie ook zo dol op van die schattige boetiekjes?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

22 opmerkingen:

  1. Ahh wat een super schattig winkeltje! Parijs is echt mijn favoriete stad! Die ring is prachtig, en 15 euro is inderdaad helemaal niet duur! Zo leuk! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze sierarden doen me denken aan een winkeltje in Amsterdam. Het het Eenvoud en zit in de 9 straatjes. Ook echt prachtige sieraden en zeker de moeite waard om eens te bekijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje, je ringetje! Heel subtiel, maar toch ook weer heel bijzonder. Ik ben echt dól op dit soort dingen en de prijzen zijn ook heel fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig, en wat een mooie sieraden! Pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super tof winkeltje! Montmartre is inderdaad heel leuk om rond te slenteren, liggen meerdere van dit soort boetiekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat toevallig, in dat winkeltje ben ik ook geweest toen ik in Parijs was! Wat een mooie ring!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig winkeltje! Prachtige sieraden hebben jullie ook uitgekozen. Jouw ring is zo mooi!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een simpel en mooi ringetje! Parijs is echt een droomstad en zeker een souvenir waard:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je toevallig langs zo'n super schattig winkeltje liep, je oorbellen zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw, wat een mooi ringetje! En nog zo goedkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zeg! Zeker onthouden voor als ik eens in Parijs kom. Leuke foto's ook! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi sierraad! Een ring/oorbellen/ketting is altijd zo'n leuk souvenir om mee te nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Wat een ontzettend mooi en subtiel ringetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ziet er inderdaad heel leuk en knus uit! prachtig ringetje liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk, zeg :)! Altijd leuk om van die bijzondere winkeltjes tegen te komen en dan ook nog wat bijzonders te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend lief dat jullie toch nog even naar binnen mochten! Je nieuwe ring is echt een pareltje, wauwie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt een hele mooie ring heb je gekozen zeg en die oorbellen die ook echt prachtig: wat een lief gebaar trouwens. X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.