Dagboek,

FOTODAGBOEK / Een spontaan weekendje in Parijs

9/01/2015 Pixels By Emilia 23 Comments

Nederlands: Wie me op social media volgt, weet het al: het afgelopen weekend heb ik doorgebracht in Parijs. En dat was behoorlijk ongepland! Een week geleden was ik aan het Skypen met een van mijn allerbeste vriendinnen, die op dat moment in Montpellier was voor een taalcursus. Vorig weekend zou ze terug naar Nederland komen met de trein die onder andere langs Parijs komt en tijdens ons Skypegesprek bedachten we ineens dat het wel heel leuk zou zijn om daar dan nog even af te spreken. Zo gezegd, zo gedaan. Diezelfde avond heb ik heel internet afgezocht naar vervoer en slaapplaatsen en de dag daarna was alles geregeld. Afgelopen vrijdag vertrok ik richting Frankrijk en vandaag ga ik door middel van een fotodagboek laten zien wat we allemaal hebben beleefd! Als je op 'read more' klikt, zie je alle foto's en verhalen.

English: If you're following me on social media, you probably already now I spent the past weekend in Paris. Quite a spontaneous trip, actually! A week ago I was Skype chatting with one of my closest friends, who was already in France at that moment to follow a language course. Last weekend she would return to the Netherlands by a train that also crosses Paris... So we thought, why not stay in Paris for a few days? After the Skype chat I searched for tickets and a place to stay and the next day everything was booked. So, last Friday I went to France and today I'm going to show you my photo diary of what we did in Paris! Click 'read more' for the pictures and stories.

Ik ging carpoolend naar Parijs (ik had met iemand afgesproken via het internet, hoe handig!?) en onderweg kreeg ik meteen een rondleiding langs een aantal highlights, zoals de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe. Ik had deze bouwwerken jaren geleden al eens gezien, maar ze blijven indrukwekkend!

Omdat Martine wat later in Parijs aankwam dan ik, ging ik alvast de sleutels ophalen bij het appartementje dat we via AirBnb hadden geboekt. Hierboven zie je een aantal foto's van de huiskamer en slaapkamer. Zó gaaf! Een van onze gastheren vertelde me in half Frans/half Engels dat zij het appartement helemaal zelf hadden ingericht en aangekleed. Hoe cool als je zo'n toffe inrichting helemaal zelf kunt bedenken?

Martine kwam rond 6 uur aan en nadat we haar koffer naar het appartement hadden gebracht, gingen we uit eten bij een heel schattig vegetarisch restaurantje. Hierboven zie mijn hoofdgerecht: gestoomde groenten met saus, een torentje van linzen en een hartje van rijst. Ik zal nog wel een apart hotspot-artikel over dit eettentje schrijven, want als ik nu van elke gang foto's ga delen, wordt dit een héél lang fotodagboek!

Zaterdag begonnen we met een lange wandeling door het centrum van Parijs. We liepen onder andere langs de Notre Dame, maar hier zijn we niet naar binnen geweest. De rij was zó lang en we wilden ook nog andere dingen zien!

Daarna liepen we langs Centre Pompidou, dat vind ik toch zo'n coole plek. Het is niet per se een mooi gebouw, maar het ziet er vooral heel stoer uit met al die gekleurde buizen. En die bijzondere fonteinen zijn ook vet leuk, daar kan je uren naar kijken.

Na de wandeling gingen we brunchen. Ook over dit restaurantje zal ik nog een los artikel schrijven!

Even later wandelden we de halve stad weer door, richting het Louvre. Sorry voor de foto-overload, maar Parijs is zó fotogeniek dat ik van bijna elke straathoek een plaatje heb gemaakt. We hebben het museum trouwens niet bezocht, maar wel even in de tuinen achter het gebouw gerelaxt. Mét een flesje water, want het was bijna 35 graden die dag!

Daarna gingen we shoppen. Ik heb een paar dingen gekocht waar ik onwijs blij mee ben! Daar zal ik deze week nog even foto's van maken, zodat ik ze aan jullie kan laten zien.

Martine had trek in sushi en daar zeg ik ook nooit 'nee' tegen, dus 's avonds zochten we een Japans restaurantje op. Lekker!

Daarna kochten we een flinke lading druiven en vijgen bij een groenteboertje om 's avonds op te eten.

We gingen die avond naar Montmartre om op de trappen voor de Sacre Coeur van de zonsondergang te genieten.

We waren niet de enigen met dat idee, het was gezellig druk!

Twee mannen kwamen jongleren met vuur. Dat was zo'n gave show! Op de foto's zie je het niet zo goed, maar ik heb het allemaal gefilmd, dus dit zien jullie snel terug in een vlog!

Toen het helemaal donker was, slenterden we nog even door Montmartre en rond middernacht namen we weer een metro terug naar het appartement.

De dag daarna begonnen we met een wandeling door een heel groen gedeelte van Parijs. We hebben bijna drie uur aan één stuk door gelopen en dat was het helemaal waard. Het was zo, zó mooi!

We eindigden de wandeling met een stuk (vegan!) cheesecake. Dat hadden we wel verdiend!

Na de taart namen we de metro terug naar ons appartement, waar we afscheid namen van onze gastheren en toen zat onze tijd in Parijs er alweer op. We hebben ontzettend veel gezien, gedaan én gelopen (ik ben benieuwd hoelang het duurt voor al mijn blaren zijn genezen) en het was geweldig. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien!

Stay tuned voor nog veel meer artikelen over Parijs, want ik heb nog een hoop leuks te vertellen en tips om te delen. En ik ben ook al begonnen met het editten van de video, dus als je YouTube.com/PixelsByEmilia in de gaten houdt, merk je het vanzelf als onze Parijs-vlog online komt!

Zijn jullie weleens in Parijs geweest?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

23 opmerkingen:

  1. Wow dat groene gedeelte van Parijs ziet er heel bijzonder uit! Waar was dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh waaauw, wat ziet het appartementje er leuk uit! Prachtige foto's heb je gemaakt, nu wil ik echt héél graag weer eens naar Parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk een spontaan weekendje, het ziet er allemaal top uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk zo'n spontane actie. Ik ben afgelopen vakantie ook een paar dagen naar Parijs geweest en als ik deze foto's zie mis ik het toch wel! Geweldige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super toffe foto's heb je gemaakt en wat was het Airbnb appartementje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah hoe leuk is dat, gewoon spontaan naar Parijs! Zulke leuke foto's ook; heel mooi!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt allemaal geweldig! Parijs is en blijft zo'n mooie stad. De foto's die je hebt gemaakt zijn, zoals altijd, super mooi! Wil snel weer eens terug naar Parijs. Tof idee om 's avonds naar de sacre coeur te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, ziet er superleuk uit! Ik ben een paar maanden geleden in Parijs geweest, zo'n mooie stad is het!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk zo'n spontaan weekendje Parijs!! Je hebt ook veel mooie foto's gemaakt, leuk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk zo'n spontaan plan! Mooie foto's heb je er gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aan de foto's te zien was het heerlijk! :-)
    Leuk dat het zo'n spontaan weekendje weg was.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zo spontaan! Prachtige foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo tof om lekker spontaan naar Parijs te gaan.. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk! Ik wil graag ook nog een keertje naar parijs! Spontaan zal er niet inzitten haha, ik ben een echte planner!

    love, Turn it inside out

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Súper mooie foto's! En ik HOU van je outfit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Parijs is zo'n heerlijke stad! Je rokje is te mooi ook x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ahhh hele mooie foto's! Wil ook een keertje Parijs bezoeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Wat een heerlijke foto's. Ik herken ontzettend veel. Wat gaaf dat je zoiets spontaan hebt gedaan :).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's! <3 Ik ben benieuwd naar je hotspots!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw! Wat een prachtige foto's! Parijs is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ah, wat een prachtige foto's! En zo lekker spontaan. Je ziet er ook super leuk uit trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.