Beauty,

REVIEW / Mijn eerste producten van Dr. Organic

8/07/2015 Pixels By Emilia 14 Comments

Nederlands: Weten jullie nog dat ik naar een héél cool evenement was geweest, waar ik ook nog eens een gigantische goodiebag mee naar huis kreeg? Ik heb het over het event van Dr. Organic, waar ik werd verwend met allerlei verzorgingsproducten uit de verschillende collecties van dit merk. Ik ben alle producten meteen gaan testen en nu, ongeveer een maand later, is het tijd om jullie te vertellen wat ik ervan vind. Ik zal vandaag onder andere wat haarverzorging en een handcrème reviewen. Dus als je benieuwd bent naar mijn eerste kennismaking met de producten van Dr. Organic, klik dan snel op 'read more'!

English: Do you remember I went to this super awesome event where I got the biggest goodie bag ever? I'm talking about the Dr. Organic event, where I was given many products of this brand to test and try. I've been using those products for about a month now, so it's time to tell you guys what I think about them. Today I'll review some hair care and a hand cream. So, click 'read more' if you want to know all about my first impression of the brand Dr. Organic!


Ik zal meteen maar eerlijk vertellen dat ik deze shampoo in de winkel waarschijnlijk niet zo snel gekocht had, omdat het product 'cetearyl alcohol' bevat en ik normaal gesproken geen verzorgingsproducten met alcohol koop, omdat die mijn huid vaak irriteren. Maar ik heb het even opgezocht en 'cetearyl alcohol' is een vette vorm van alcohol, die geen slechte invloed heeft op de huid. Prima dus! Verder bevat het product ook alleen maar goede, verzorgende ingrediënten, zoals aloe vera en kokosolie.
De shampoo reinigt je haar heel effectief. Voor mij misschien zelfs iets té effectief, want ik heb van mezelf niet zulk vet haar, dus voor mijn gevoel droogt de shampoo mijn haar een beetje uit. Ik zou deze shampoo dus zeker aanraden aan iemand die snel last heeft van vettig haar, want ik denk dat dit product dan ideaal is! Heb je net als ik 'normaal' haar en wil je de shampoo toch proberen? Dan is het een idee om het product te mengen met de conditioner, zodat het je haar tegelijkertijd verzorgt. Zo gebruik ik de shampoo nu en dat werkt voor mij perfect.
De geur is trouwens heerlijk! Geen chemische kokosgeur, maar heel subtiel, natuurlijk en lekker zoet. Gewoon precies goed.


Deze conditioner vind ik zo fijn! Eigenlijk kan ik hier al stoppen met schrijven, want veel meer hoef ik niet toe te voegen. Maar omdat het wel zo handig is om even uit te leggen wat er dan zo fijn aan is, zal ik mijn review nog een beetje uitbreiden.
Allereerst het grootste pluspunt: deze conditioner maakt je haar súper zacht, zonder het zwaar of vet te maken. Meestal gebruik ik conditioner alleen in de puntjes van mijn haar, omdat het veel te vet wordt als ik het tot en met mijn hoofdhuid smeer. Maar met deze conditioner kan ik gewoon ál mijn haar meepakken! Ik gebruik deze conditioner nu zelfs vaak in plaats van shampoo, omdat ik het gevoel heb dat het mijn haar frisser en schoner maakt en vooral heel zacht.
Daarnaast is de geur, net als bij de shampoo, heerlijk. Het is niet zo'n overheersende kokosgeur die de rest van de dag blijft hangen, maar tijdens het douchen ruik je het goed.


Deze handcrème heeft mijn leven gered. Nouja, overdrijven is ook een vak, maar dit product heb ik de afgelopen tijd dagelijks nodig gehad. Zoals jullie wellicht weten, zijn mijn vriend en ik in zijn nieuwe huisje aan het klussen. Klussen betekent dat je vaak (héél vaak) je handen moet wassen. En als gevolg daarvan zijn mijn handen compleet uitgedroogd. Maar... Gelukkig is er Dr. Organic met deze Hand & Nail Balm. Elke ochtend smeer ik mijn handen ermee in en 's avonds voor ik ga slapen, gebruik ik extra veel van het product, zodat het 's nachts lekker kan intrekken. Daarnaast probeer ik tussendoor ook zoveel mogelijk te smeren, maar dat vergeet ik helaas meestal.
Maar goed, genoeg over mijn klushandjes, over naar het product zelf: daar ben ik dus heel enthousiast over. De substantie van de crème is heel fijn. Het voelt namelijk heel vet (dus: voedend) aan, maar trekt onwijs snel in! De meeste dikke crèmes laten zo'n vettig laagje achter op je handen, maar daar heb je met dit spul gelukkig geen last van. Pluspunt!
Daarnaast vind ik de geur heel lekker, die is heel kruidig en zoet en doet me een beetje denken aan chai tea. En als ik ergens dol op ben, is het wel chai tea. Mmm!
Als laatste vind ik de verpakking ook heel prettig. Gewoon een tube met zo'n makkelijke doseerdop, handig om mee te nemen. Yes, dit vind ik een aanrader!

Dat waren mijn eerste ervaringen met Dr. Organic! Maar... Zoals jullie misschien nog weten, zaten er nog véél meer producten in de goodiebag dan deze drie toppers. Op Justines blog review ik er vandaag ook een aantal (een fijne scrub en een douchegel), dus als je benieuwd bent naar meer van Dr. Organic, klik dan hier om naar Justines blog te gaan!

De producten van Dr. Organic zijn in Nederland verkrijgbaar bij De Tuinen en in de webshop van De Tuinen.

Hebben jullie weleens een product van Dr. Organic gebruikt?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

14 opmerkingen:

  1. Aahh ik baal zo dat ik niet naar het event kon! De producten klinken allemaal heel erg lekker, vooral de kokos shampoo én de conditioner wil ik al helemaal uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je klinkt super enthousiast en die shampoo zou perfect zijn voor mijn vette haren dus ik ga er naar kijken in De Tuinen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zo een eerlijke reviw! De shampoo is niets voor mij dan denk, maar die hand creme wil ik ook!! X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een slim idee om conditioner met shampoo te mixen! Ik ga dat eens proberen met mijn moroccanoil, die is echt te uitdrogend :-) Klinkt heel erg fijn in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om te lezen dat de shampoo goed is voor haar dat snel vet wordt. Ik heb het eigenlijk alleen op mijn kruin, maar daardoor moet ik wel altijd weer direct mijn haar wassen. Dat is nooit fijn. Ik wil deze dus zeker proberen. Ook de handcrème lijkt me ontzetend fijn. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dr. Organic is inderdaad een fantastisch merk! Voor alle Belgjes die niet bij De Tuinen raken: bij Essenza verkopen ze het ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toffe goodiebag! :D Ik gebruikte vroeger de tandpasta van Dr. Organic en was daar altijd heel tevreden over, maar inmiddels heb ik een veel goedkopere (net zo goede) vegan tandpasta gevonden. De handbalm lijkt mij best wel fijn trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind shampoos met cocosnoot erg lekker ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb nog nooit iets van dit merk geprobeerd, maar ik ben erg benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm ik ben wel benieuwd! Ik zag je bericht op twitter, en moest meteen aan de ogx shampoo en conditioner met kokos denken... Ook erg lekker, maar ik wil de producten van doctor organics ook graag proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dr. Organic heeft echt zo'n fijne producten! Ben zelf groot fan van hun aloe vera lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oehhh deze klinken ook erg goed! Thanks voor je mooie posts moppie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat tof dat je zo'n goedgevulde goodiebag kreeg! Ik kom dit merk vaak tegen in De Tuinen, en weet nooit zo goed wat ik er nu mee moet.. proberen, niet proberen.. deze review heeft me best overtuigd, ik loop binnenkort eens langs! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.