Dagboek,

LAST WEEK / Vloeibaar eten en VERHUIZEN!?!

8/04/2015 Pixels By Emilia 24 Comments

Nederlands: Het is weer tijd voor mijn wekelijkse fotodagboek en zoals je wellicht in de titel al hebt gelezen, draaide afgelopen week vooral om verhuizen. En helaas ook om vloeibaar eten, want ik kan sinds een week niet meer kauwen... In dit fotodagboek leg ik uit wat er allemaal aan de hand is, dus klik snel op 'read more' als je wil weten wat me de afgelopen zeven dagen bezig heeft gehouden!

English: It's time for my weekly photo diary and as you might've already read in the title, my past week was all about moving out. And about liquid foods, since I have troubles chewing... Well today I'll explain what's been happening to me lately, so if you want to know what's up, click the 'read more' button right now!

Maandag en dinsdag werkte ik in de kas. Dit zijn de schoenen die ik al jaren draag tijdens mijn werk en ik denk dat ze nu wel eens aan vervanging toe zijn...

Mijn verstandskiezen komen door en daar heb ik zo'n last van, dat ik sinds dinsdag alleen nog maar vloeibaar kan eten. Gelukkig ben ik gek op smoothies en soep (op de foto hierboven maakte ik paprikasoep, keilekker!), maar alsnog heel vervelend natuurlijk. Wat wel fijn was: toen ik de tandarts belde, kon ik die middag meteen langskomen. Ik moest foto's laten maken en daaruit bleek dat mijn kiezen mijn wangen in groeien. Geen wonder dat ik er zo'n last van heb! Ik heb een afspraak gekregen om mijn bovenste verstandskiezen te laten verwijderen (dat gebeurt vanmiddag, spannend!) en een verwijzing naar de kaakchirurg voor mijn kies rechtsonder.

Vrijdag was een speciale dag: Michael heeft een huis gekocht en we gingen de sleutels ophalen! De overdracht was heel officieel (alle aktes werden voorgelezen, er werden duizend handtekeningen gezet en er werd een fles champagne meegegeven) en nu is het huisje dus van mijn vriend. Ik ben zo trots op hem!

Mijn eerste selfie in Michaels huisje (voordat ik onder de verfspetters zat, haha)! 's Middags begonnen we meteen met klussen. Er hoeft niet heel veel gedaan te worden, want de badkamer en de keuken zijn bijvoorbeeld al helemaal klaar. De kamers hebben nog wel een nieuwe lik verf nodig, de plinten moeten vervangen worden, de deuren gaan opnieuw in de lak... En daarmee zijn we nu dus druk bezig!

Zondag moest ik even langs de Swan Market in Rotterdam. Zijn jullie daar weleens geweest? Dat is soort fair waar allerlei merken een stand hebben. Je kunt er unieke kleding, tassen en woonaccessoires vinden en er is ook altijd een uitgebreide food court. Heel erg leuk!

Helaas had ik geen tijd om lang op de markt rond te hangen, ik wilde meteen weer terug om te klussen!

Vrijdag heb ik geholpen met de keuken schoonmaken (ik heb er serieus 5 uur over gedaan om de koelkast te boenen! Volgens mij hadden de vorige bewoners die nog nooit schoongemaakt...) en zaterdag en zondag hebben we een groot deel van de woonkamer geverfd.

Maandag (gisteren dus) was heel stom. Ik zou eigenlijk gaan werken en daarna weer helpen met klussen, maar het liep even anders. Ik had natuurlijk al een paar dagen last van mijn kiezen en het werd steeds erger, maar deze dag werd ik ook nog eens wakker met een gigantisch dikke wang. Au! Ik kon alleen met een rietje 'eten', omdat ik mijn mond niet verder open kon doen. Ik ben wel naar mijn werk gegaan, maar na een paar uurtjes ging ik maar weer naar huis. Elke keer als ik moest bukken om iets te pakken, begon mijn wang keihard te kloppen en als ik weer overeind kwam, werd ik helemaal duizelig. Niet echt prettig.

Na mijn werk heb ik de tandarts gebeld, maar die wilde niets voor me doen, omdat ik toch al een afspraak had staan voor dinsdag (oftewel vandaag). Toen ben ik maar naar de apotheek gegaan en heb ik iets gekregen om de zwelling tegen te gaan, zodat ik mijn mond weer kon openen. Daarna kon ik gelukkig weer met een lepel eten in plaats van met een rietje. Ik maakte bananenijs met bosbessen en amandelmelk. Tsja, als je dan toch niet kan kauwen, moet je er maar iets leuks van maken, hè?

Bananenijs maken is heel makkelijk: vries een paar bananen in (zoals je op de foto hierboven ziet) en gooi ze vervolgens in de blender. Ik deed er deze keer ook nog een scheutje amandelmelk bij en bosbessen, maar het is ook heel lekker om er bijvoorbeeld stukjes chocolade en kokos doorheen te doen.

De rest van de dag heb ik zo rustig mogelijk gedaan. Een boek gelezen, even in bad, op de bank gehangen met de kat... En dit artikel geschreven!

Vandaag word ik dus geopereerd, spannend! Duimen jullie voor me dat alles goed gaat en dat ik aan het einde van de week niet meer vloeibaar hoef te eten? Ik kan niet wachten tot ik weer gewoon kan eten waar ik zin in heb, zonder het eerst in de blender te gooien...

Zo, dat was mijn fotodagboek voor deze week! Meer tekst dan foto's deze keer, maar nou zijn jullie in ieder geval weer helemaal op de hoogte van mijn hectische vakantie. Hoe gaat het met jullie?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

24 opmerkingen:

  1. Ik zal voor je duimen lieve Em, succes! Ik heb mijne ook laatst laten weghalen, dus ik snap heel goed hoe je je voelt. Kan alleen maar beter worden uiteindelijk :-) En wat gaaf dat je vriend een huisje heeft, ik vind klussen altijd best leuk, hihi! En die schoenen, wow haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah zo leuk dat het huisje nu officieel van je vriend is! En oei! Verstandskiezen zijn geen feestje. Heel veel beterschap! Hopelijk ben je van alles verlost na vanmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pijn in je mond is zo vervelend. Je kan er echt heel naar van worden. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah heel veel sterkte vandaag! Hopelijk ben je over een tijdje van al die verschikkelijke pijn verlost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brr wat naar van je kiezen, fijn dat ze aan de bovenkant er uit gaan vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend van je kiezen zeg! Kan me voorstellen dat dat een vreselijke pijn is. Heel veel succes vandaag! Ik duim voor je dat het allemaal een beetje meevalt. :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vervelend van je kiezen! Ik heb vorig jaar ook al mijn 4 verstandskiezen eruit laten halen bij de kaakchirurg maar gelukkig viel de pijn een hoop mee. Ik zou gewoon daarna meteen veel koelen en paracetamol nemen. De eerste 3 dagen leefde ik wel op smoothies, maar daarna ging alles weer prima! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah zo vervelend van je pijn mop. Hopelijk gaat t goed vandaag. Succes! En ik ben ook zo benieuwd naar michaels nieuwe huis. Met jouw inbreng gaat het vast prachtig worden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat vervelend van je verstandkiezen zeg jeetje, even doorbijten! Wat fijn dat je vriend een huis heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gets wat pijnlijk! Succes vanmiddag, hoop dat het allemaal wat meevalt voor je en je snel weer fijn kunt kauwen haha. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat naar van je verstandskiezen, bah! Heel veel succes vanmiddag. En wat leuk dat je vriend een huisje heeft, succes nog met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, die foto van jou is echt prachtig! Supervervelend van je verstandskiezen, au.. Succes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat vervelend! Ik wens je heel veel sterkte! Ik ben benieuwd hoe ik het ooit ga ervaren haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah wat gaaf dat je vriend een eigen huisje heeft gekocht! Succes vanmiddag btw...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat je vriend een huis heeft :)! En heel vervelend van je mond, hopelijk gaat het gauw over!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat tof en wat zie je er weer goed uit, die schoenen meid o meid... hahaha ik herken het maar zo erg heb ik de mijne nog nooit op gelopen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je vriend een nieuw huis heeft en dat jullie samen zo'n plezier in het klussen hebben. Als jullie nog tips nodig hebben voor het organiseren van de verhuizing, kijk dan even op mijn blog! Oh en dat bananenijs ziet er heeellllll goed uit! Succes met je operatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat vervelend dat je zo`n last hebt van je verstandskies. Ik hoop dat vanmiddag alles is goed gegaan en je er gauw geen last meer van hebt. Wat leuk trouwens dat je vriend een huis heeft gekocht en jullie nu samen aan het klussen zijn. Hopelijk voelt het snel als een thuis voor hem en natuurlijk ook voor jou :).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hoop dat vandaag alles is goed gegaan en dat je snel weer normaal kunt eten! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hopelijk is alles goed gegaan vandaag! Wel hele leuke foto's weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super vervelend van de pijn. Hopen dat je straks snel van de pijn af bent. Kan je weer fijn normaal eten

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hopelijk is alles goed verlopen? Pijn hebben aan je verstandskiezen is echt niet leuk! Leuke foto's :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat vervelend zeg van je wang zeg meis, ik hoop dat het onderhand al een stuk beter gaat. Vind het wel prachtig om te zien hoe jij er het beste van probeer te maken <3 Wat leuk trouwens dat je vriend een nieuw huis heeft gekocht: dat ik toch wel een spannende en grote stap hihi. Ik weet zeker dat het prachtig gaat worden in het huisje, vooral met een beetje een vrouwelijke touch ;-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik duim voor je, ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Dikke kus! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.