Dagboek,

LAST WEEK / Pleinbioscoop, kiezen trekken en verhuizen

8/14/2015 Pixels By Emilia 17 Comments

Nederlands: Een weekoverzicht op vrijdag, moet kunnen, toch? Normaal gesproken deel ik mijn fotodagboek ergens aan het begin van de week, maar vanwege de drukte rondom de grote verbouwing had ik niet eerder tijd om dit artikel te maken. En had ik ook geen foto's om te delen, behalve zinloze snapshots van emmers verf en selfies voor versgeverfde muren. Maar ondertussen heb ik weer wat meer plaatjes verzameld, want ik ging deze week onder andere naar de pleinbioscoop in Rotterdam, liet twee kiezen trekken en heb ook nog wat gewerkt en dat laat ik jullie in dit fotodagboek van de afgelopen 1,5 week allemaal zien! Klik op 'read more' voor alles foto's.

English: A photo diary on a casual Friday, that's new. I usually post these kind of diaries at the beginning of a week, but because we've been so busy with Michael's moving, I couldn't find any time to upload this article earlier. And besides I didn't had any interesting pictures to share except for some useless snapshots of buckets with paint or selfies in front of freshly painted walls. Nah. But this week I already did some more fun things, like going to an outdoor cinema, going to work and visiting the dentist (allright, that's not a fun thing). Click 'read more' for my week in pictures!

Zoals jullie misschien nog weten, kon ik vanwege mijn verstandskiezen een tijdje niet kauwen. Dat was begin vorige week nog steeds zo. Gelukkig ben ik gek op soep en smoothies en was het best vol te houden, omdat ik steeds meer lekkere recepten bedacht. Hier at ik broccolisoep met een klein beetje sojayoghurt. Mmm!
Ook ontdekte ik hoe ongelofelijk lekker ananas is in smoothies. Beetje kokosmelk erbij, lekker tropisch!

Vorige week dinsdag werden mijn twee bovenste verstandskiezen getrokken en daarna had ik nergens meer last van. Zo raar, dat ik twee weken niet heb kunnen kauwen en dat ik na de operatie geen moment pijn heb gehad. Maar wel heel fijn natuurlijk! Volgende week gaat de laatste verstandskies eruit en dan ben ik er lekker voor de rest van mijn leven vanaf.
De dag na de operatie had ik vrij en de rest van de week heb ik weer elke ochtend gewerkt en 's middags geklust bij Michael. Dit is mijn uitzicht op de weg naar de kas waar ik werk. Zo lekker Hollands!
Als er een collega jarig is geweest, wordt er altijd getrakteerd en omdat we met best veel mensen tegelijk werken, staat de hele tafel dan vol gebak (en jep, dat gebak wordt gegeten van pizzabordjes). Ziet er gezellig uit, he?
Zoals ik al zei, heb ik weer véél geklust. De afgelopen week hebben we het verven afgemaakt en nu begint de verbouwing echt op te schieten!
Een paar dagen geleden ging ik naar de pleinbioscoop in Rotterdam en dit waren de voorbereidingen: snacks! Het was héél warm die avond en dan vind ik fruit één van de lekkerste tussendoortjes. De olijven waren voor Janneke, die waren stom genoeg niet vegan. Jammer, want ik vind olijven ook vet lekker!
Bij de ingang van de pleinbioscoop betaal je €4 entree en daarna kun je ook nog een stoeltje huren voor €1, maar je mag ook zelf iets meenemen waarop je kunt zitten. Verder staan er kraampjes met eten, drinken en snoep, maar ook consumpties mag je gewoon van huis meenemen. Super geregeld!
Altijd gezellig met mijn beste vriendinnetje!
De film die die avond werd gedraaid, was 'Whiplash'. Een goed verhaal en vooral het filmwerk vond ik mooi, maar het einde was wel een beetje abrupt. De pleinbioscoop gaat trouwens door t/m 30 augustus en op internet vind je een schema van de films die elke avond worden vertoond.

Dat was mijn fotodagboek van deze week. Volgende week wordt wat drukker, want dan ga ik vrijwilligerswerk doen op een jeugdfestival, skypen met een beste vriendin die op reis is, nog wat meubels uitzoeken met Michael en, nouja, de rest zien jullie allemaal wel weer in mijn volgende fotodagboek!

Hebben jullie een leuke week gehad? En is er verder nog iemand naar de pleinbioscoop geweest?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

17 opmerkingen:

  1. Yay, wat fijn dat het al begint op te schieten in huis! Meestal als de muren eenmaal klaar zijn, gaat het erg snel. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's! Kiezen laten trekken lijkt me zo pijnlijk! Bah! Leuk zo'n pleinbioscoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's! Kiezen laten trekken lijkt me zo pijnlijk! Bah! Leuk zo'n pleinbioscoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh die vervelende verstandskiezen! Bij mij zijn ze links twee dagen voor m'n 16e verjaardag weggesneden, rechts een maand later. Kan me herinneren dat heel mn wangen waren opgezwollen en blauw waren! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Whiplash vond ik een beetje een aparte film. Maar tof dat je naar die pleinbioscoop heen ging!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah de pleinbios is altijd vet leuk! Ik ga al jaren :) moet even een leuke film uitkiezen en dan ga ik zeker nog de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pleinbios lijkt me erg leuk en gezellig. En wat fijn dat je nu geen pijn meer hebt van je verstandskiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kiezen trekken doet wel even pijn oei! Wat leuk zo een pleinbioscoop !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De pleinbioscoop lijkt me erg leuk. :) Ik ben nog nooit geweest, maar het lijkt me wel heel leuk om eens te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk! Dat pleinbioscoop lijkt me echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks het kiezen trekken, toch een leuke week zo te zien! En het bezoeken van een pleinbioscoop lijkt mij ook heel erg tof!

    www.fleursophia.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh wat te gek, die pleinbioscoop! Ik vond Whiplash ook zó'n toffe film he, had die eigenlijk ook best graag op groot scherm willen zien! Mooie foto's weer Emil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. iehh olijven, daar houd ik dus totaal niet van, haha. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De plein-bioscoop ziet er echt vet leuk uit! En ook chill dat je je eigen eten mee mag nemen, dat zouden ze in meerdere bioscopen moeten invoeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah zon pleinbioscoop wil ik ook meemaken, dat lijkt me zo tof! Ben trouwens benieuwd naar Michaels huis, als jij zoveel geklust en gestyled hebt, moet t vast prachtig zijn <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De pleinbioscoop lijkt me zo leuk! Ben er nog nooit geweest, haha, maar iedere keer denk ik weer "ohhh ik moet écht gaan". Ananas en kokosmelk lijkt me inderdaad een goede combinatie!

    ♥♥♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.