Diary,

LAST WEEK(S) / Strandbioscoop, váák uit eten en meer leuks

7/28/2015 Pixels By Emilia 23 Comments

Nederlands: Het is (eindelijk) weer tijd voor een fotodagboek! Het is me deze maand niet gelukt om wekelijks een dagboekartikel te delen, omdat ik veel te vaak ben vergeten om foto's te maken. En een fotodagboek met maar één of twee foto's, dat leek me een beetje saai. Daarom heb ik in het artikel van vandaag álle foto's van de afgelopen drie weken verzameld, zodat jullie toch weer een beetje op de hoogte zijn van alle leuke dingen die ik heb beleefd. Zo ging ik onder andere naar een openluchtbioscoop, naar Amsterdam en naar héél veel restaurantjes. Klik op 'read more' om te zien wat ik de afgelopen tijd heb gedaan!

English: It's time to share another photo diary, finally! For three weeks I haven't been uploading these diaries, simply because I forgot to take pictures of the things I did. And I figured a photo diary consisting of one or two pictures would be a bit boring. So, today I'm sharing one big diary about the past three weeks! I'm showing pictures of the day I went to an open air cinema, of a day in Amsterdam and of many other fun things. Click 'read more' if you'd like to see what I've been up to lately!

Ik ging een avondje naar de film met Shannon, een superlieve vriendin die ik eigenlijk helemaal nog niet zo lang ken, maar met wie ik uren kan kletsen over alles. Na de film belandden we dus, logisch, op een terrasje. Enorm gezellige avond!
Toen ik 's nachts weer terug naar huis fietste, kwam ik deze knuffelige haarbal tegen, dus stapte ik even af om te kroelen. Ik betwijfel of dit beestje wel buiten hoorde te lopen, want volgens mij was het een raskat en hij schrok steeds onwijs als er een auto langsreed. Hopelijk is hij veilig thuisgekomen. Kijk trouwens eens wat een prachtige staart!
De week daarna reisde ik af naar het zonnige zuiden, ik ging een dagje op stap met Justine, mijn Brabantse blogvriendinnetje! We slenterden door de stad, lunchten met sushi, gingen naar de toko, maakten outfitfoto's voor onze blogs en aten 's avonds zoete aardappel uit de oven. Het was zo'n gezellige dag! (En wat is Justine mooi hè?)
Later die week fietste ik naar Rotterdam om iets terug te brengen. Daarna maakte ik nog even een omweg langs de Mediamarkt, om over de MacBooks te kwijlen... Ik had de nieuwe MacBooks nog niet in het echt gezien en ik was er heel benieuwd naar. Nou, ze stellen niet teleur hoor, prachtige apparaten. Wauw!
Ik vind het altijd zo leuk om door dit stukje van Rotterdam te fietsen. Schattig toch, met die woonboten?
De dag daarna was het weer tijd voor het plunderen van interieurwinkels en de Makro. We gingen naar de Makro voor servies, maar hebben uiteindelijk meer eten gekocht dan iets anders. Oeps!
Afgelopen week ging ik uit eten met Sophie, die ik alweer een tijdje niet had gezien. We gingen voor de Dutch Weed Burger, een veganistische zeewierburger die ik al een eeuwigheid wilde proeven. En hij is goedgekeurd! Sowieso was het een heel gezellige avond. Ik vind Sophie altijd zo lief en inspirerend en als je haar blog (Naoki.nl, over een bewuste, natuurlijke leefstijl en cosmetica) nog niet volgt, moet je er zeker eens een kijkje nemen!
Na het eten fietste ik weer naar huis, met dit als uitzicht. Het grote voordeel van wonen in een dorp. Hier geniet ik echt van, zo mooi!
Later die week ging ik met Tara naar een openluchtbioscoop op het strand, wat onwijs vet was.
Ik zal nog een los artikel schrijven over de strandbioscoop, want ik heb best veel foto's gemaakt én we hebben gefilmd voor ons youtubekanaal! Ik denk dat dat artikel zaterdag online komt (eerder is de video niet af), dus houd mijn blog even in de gaten als je benieuwd bent naar dit toffe evenement!
Vrijdagmiddag moest ik na mijn werk heel even naar Amsterdam en toen tweette ik of er nog iemand in de buurt was. En zo leuk: Lizzy reageerde meteen dat ze ook naar Amsterdam kon komen! Super gezellig was dat! Ik had Liz ook alweer een tijdje niet gesproken, dus we hebben lekker bijgekletst en wat geshopt.
Lizzy kwam met het idee om 's avonds bij SLA te eten en dat was echt geweldig. We deelden een salade en twee vegan taartjes en alles was onwijs lekker en natuurlijk vet gezellig. Het weekend had niet leuker kunnen beginnen!
Zaterdag moest ik ook weer werken en daarna was het weer woonwinkeldag met Michael. Eerst naar de Gamma en daarna door de storm naar Delft naar de meubelboulevard.
En we eindigden weer bij Ikea, waar ik uiteraard voor de vega Zweedse balletjes ging. Mmm!
Door de storm waren er rond Delft heel veel bomen op de weg gevallen, waardoor de stad vrijwel onbereikbaar was. Dat was ook een probleem in de parkeergarage van Ikea, niemand kon eruit! De file sliep door tot en met de derde verdieping van de garage en het was echt bizar om te zien. Deze foto maakte ik toen wij net aankwamen en gelukkig was alles opgelost toen wij weer weg wilden. Ik vind het zo sneu voor de mensen die daar meer dan een uur hebben gestaan...
Zondag had ik met mijn beste vriendin, Janneke, afgesproken in Rotterdam om uit eten te gaan. We hadden afgesproken in de Markthal (die megadruk was, zoals altijd) en gingen daarna naar het restaurant.
We aten bij Burgertrut, een burgerrestaurant waar ze verschillende vegan opties op het menu hebben. Het was echt een gezellig tentje, heel vintage ingericht. Tof!
Het was natuurlijk weer een superleuke avond met Janneke en we sloten de dag af met een stuk taart. Mijn tweede stuk vegan cheesecake in een week tijd. Ik vind het zo cool dat er tegenwoordig bij zoveel restaurants aan allerlei allergieën en diëten wordt gedacht!

Dat waren al mijn foto's van de afgelopen drie weken! Ik zal vanaf nu proberen weer wekelijks een fotodagboek te plaatsen, maar omdat ik de hele vakantie vier dagen per week werk, zijn mijn belevenissen niet altijd even interessant. Maar ik ga mijn best doen!

Hoe is jullie vakantie tot nu toe?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

23 opmerkingen:

  1. Wat een boel leuke foto's! Dat eten ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuke en gezellige foto's <3 Het eten ziet er zo lekker uit! Burgertrut daar wil ik ook nog eens eten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen als je eens in Rotterdam bent! :D Het was heel lekker en echt een heel tof sfeertje daar!

      Verwijderen
  3. Wauw, wat een hoop lekker eten! Ik heb nu ook zin om lekker vaak uit eten en lunchen te gaan, haha! Oei, en wat heftig dat er bij de Ikea ook een boom was omgewaaid, gelukkig kon iedereen er nog uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nou, die boom was verderop op een hoofdweg omgewaaid, maar de weg daar naartoe stond dus ook helemaal vast! Ik heb nog nooit zo'n gekke file meegemaakt haha, gelukkig dat het na een uur oploste!

      Verwijderen
  4. Wat een leuke foto's, heerlijk al dat eten <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij justine en lizzy zijn allemaal prachtig! erg leuke foto's ik ben ook zo blij met mijn macbook pro 13'' en mijn imac echt top spul en zeker het geld waard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superlief, ik heb inderdaad prachtige vriendinnen. En ze zijn ook nog eens onwijs lief! :D Ik heb zelf ook een MacBook Pro 13", maar na 4 jaar begint hij wel een stuk langzamer te worden, hoewel hij het verder nog prima doet. Topspul, helemaal mee eens. :)

      Verwijderen
  6. Wat veel leuke foto's! En heel erg veel lekker eten, jum <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen heb je gedaan! Die openlucht bioscoop op het strand is wel gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te zien ben jij heerlijk vakantie aan het vieren! :) Wat een leuke weken heb je achter de rug met veel koffieafspraken en etentjes. Dat is toch de beste manier om vakantie in eigen land te vieren?! Ik ben nog steeds niet bij SLA geweest, maar na het lezen van jouw artikel denk ik: JA, daar moet ik snel een keertje heen gaan! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik heb ook meer dan de helft van de vakantie in de kas gewerkt hoor! Maar ik mag inderdaad niet klagen, ik ben heerlijk van mijn vrije tijd aan het genieten. :) En jaaa, SLA is zeker de moeite waard, ik wed dat je het er onwijs leuk zal vinden. Hopelijk heb je ook zo'n fijne vakantie tot nu toe! X

      Verwijderen
  9. Je laatste stuk vegan cheesecake ziet er zo heerlijk uit! Ik hoop ook dat die kat z'n thuis weer heeft gevonden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aah heerlijk gezellige foto's! En wat leuk dat je Jus hebt gezien, niet alleen zij is mooi, jij bent ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke foto's! En wow, die burger! Zo speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aah ik wil ook weer naar SLA! Als we niets kunnen vinden bij de Foodhallen, dan lunchen we op de 18de gewoon bij SLA :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi die foto van de Markthal! Leuk weer een fotodagboek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt je goed vermaakt tijdens je vakantie! Justine is inderdaad mooi net als jij! Oh en ik heb geroosterde pompoen gegeten!! (Ik moest het gewoon proberen toen ik het zag liggen). Het was nog best lekker ook, had zo'n volle smaak helemaal niet verwacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke diary! Ik krijg helemaal honger van al die lekkere foto's van het eten haha. Ik woon zelf vlakbij Rotterdam en ondanks dat ik er al best vaak ben geweest blijf ik de markthal er zo mooi uit vinden zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah je hebt inderdaad heerlijk gegeten zeg, krijg spontaan trek van al die lekkere food foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha altijd leuk om te zien als er mensen naar Delft gaan! Leuke week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, daar zijn we de laatste tijd veel te vinden! Zoveel leuke woonwinkels in Delft. En één van mijn beste vriendinnen woont er ook! :D

      Verwijderen
  18. Wat een leuke dairy! De foodhall is leuk he! Je krijgt bijna het idee dat je in een ander land dan Nederland loopt met al dat eten:).

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.