Beauty,

EVENT / Een perspresentatie in een plantenkas!?

7/18/2015 Pixels By Emilia 17 Comments

Nederlands: Toen mijn blogvriendinnetje Justine me een tijdje terug whatsappte met de vraag of ik voor haar naar het event van Dr. Organic wilde, hoefde ik geen seconde over mijn antwoord na te denken. JA! Ik vond het zo leuk dat ze me daarvoor vroeg, want ik ben dol op natuurlijke en dierproefvrije verzorgingsproducten. En dat is precies waar Dr. Organic voor staat! Daarnaast werd het evenement ook nog eens georganiseerd op een plek die ik altijd al eens wilde bezoeken: de botanische tuin in Amsterdam! Vandaag ga ik jullie aan de hand van heel veel foto’s laten zien hoe het event was én deel ik wat leuke feitjes die ik daar heb geleerd over het merk, dus klik snel op 'read more' als je benieuwd bent naar dit bijzondere event.

English: When my sweet fellow blogger Justine asked me if I wanted to visit the Dr. Organic event in her place, I didn't need a second to think about my answer. YES! I thought it was so awesome she asked me, since I'm a huge fan of natural and animal friendly cosmetics. And that's exactly what the brand Dr. Organic stands for! Also, the event was organized at the Hortus Botanicus in Amsterdam, a place I never got to visit before. Today I'm going to show many pictures of the event and I'll also tell some fun facts I learned about the brand that day, so click 'read more' if you want to know more about Dr. Organic!

We werden ontvangen met een uitgebreide biologische high tea. Scones, sandwiches, chocoladebroodjes, verse jus... Jammie! Loopt het water je al in de mond?

Terwijl alle bloggers binnendruppelden, mochten we de producten van Dr. Organic alvast bekijken, ruiken en testen. De producten stonden uitgestald per cosmeticalijn. Dr. Organic heeft op dit moment 13 productlijnen, zoals Lavendel, Argan en Aloe Vera. Snail Gel is de nieuwste en op dit moment ook de populairste lijn.

Toen alle bloggers plaats hadden genomen aan de tafels, kregen we een presentatie over het merk. Over de ingrediënten, de productlijnen en het ontstaan van het merk. Onwijs interessant!
Zo heb ik me bijvoorbeeld laten vertellen dat Aloë Vera het basisingrediënt van alle producten van Dr. Organic is. Bij de meeste verzorgingsproducten van andere merken, is water het hoofdbestanddeel, maar omdat Dr. Organic alleen actieve ingrediënten wil gebruiken, zijn hun producten dus op basis van Aloë Vera. Hun motto is dan ook: 'vorm geen product met ingrediënten, maar laat de ingrediënten het product vormen'.

Hieronder nog een paar andere leuke feitjes over Dr. Organic:
  • Geen enkel ingrediënt of product is op dieren getest en alle producten zijn geschikt voor vegetariërs. Een aantal producten is daarnaast veganistisch, maar in sommige producten wordt gebruik gemaakt van bijvoorbeeld bijenwas en honing (die uiteraard op een diervriendelijke manier gewonnen worden).
  • Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van biologische ingrediënten en als dat niet mogelijk is, wordt er gezocht naar de milieuvriendelijkste optie.
  • Alle producten zijn vrij van parabenen, parfum, SLS, minerale oliën en kunstmatige kleurstoffen. Oftewel: vrij van alle ingrediënten die veel mensen liever vermijden.

Na de presentatie begon het tweede deel van het event: een rondleiding door de botanische tuin. Hier had ik me stiekem het meest op verheugd. We werden langs allerlei planten geleid die gebruikt worden in de producten van Dr. Organic, hoe leuk!?

Een paar leuke weetjes die ik tijdens de rondleiding heb geleerd over een aantal ingrediënten:
  • De vruchten die aan palmen groeien (zoals kokosnoten en dadels) groeien niet aan takken, maar rechtstreeks aan de boomstam. Ze zijn namelijk te zwaar om aan een tak te hangen!
  • Er bestaan meer dan 216 (!!!) soorten Aloë Vera, maar er is slechts één soort die gebruik wordt in cosmetica.
  • Lavendel is niet alleen rustgevend, maar kan ook gebruikt worden bij maagkrampen, misselijkheid en problemen met de spijsvertering.

We namen ook nog even een kijkje in de vlinderkas. Niet omdat daar ook planten stonden die als ingrediënt gebruikt worden, maar gewoon, omdat iedereen even naar de vlinders wilde kijken. Zo mooi!

Na de rondleiding kregen we een handmassage (mét heerlijke handcrème van Dr. Organic, uiteraard!) en een fantastische goodiebag. En toen was het leuke evenement alweer afgelopen!

Hierboven zie je een deel van de inhoud van de goodiebag. Wat VEEL! En dit is nog niet eens alles, want ik heb de helft aan Justine gegeven (die lieverd wilde daar eigenlijk helemaal niets van weten, maar omdat ik in haar plaats naar het event was gegaan, vond ik dat ze er net zoveel recht op had als ik). We zijn allebei al begonnen met het testen van de producten, dus binnenkort kunnen jullie een flinke lading aan reviews verwachten op onze blogs.

Ik wil Justine, Dr. Organic én MVPR onwijs bedanken voor de gezellige én leerzame middag. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en vind het heel leuk dat ik nu weer wat bekender ben met dit mooie merk. Hopelijk vonden jullie het ook leuk om te zien en lezen!

Hebben jullie al eens producten van Dr. Organic gebruikt?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

17 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er prachtig uit daar, ik ben nog helemaal niet bekend met de producten van Dr. Organic, maar zo te zien moet daar maar eens verandering in komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Het was inderdaad een heel leuk event, leuk ook om je daar ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een heel gaaf event! Leuk dat je voor Justine mocht gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig event! Het lijkt me echt zo leuk om daar heen te gaan! Mooie foto's heb je gemaakt en oooh, ik ben nu al jaloers op die goodiebag! Ben benieuwd naar de reviews! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig idee, een evenement in de botanische tuinen. Daar wil ik ook nog eens heen! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had het artikel net gelezen bij Justine, toevallig haha! Die goodiebag is echt huge, ik ben nu al benieuwd naar de reviews. Ik wil zeker eens wat aanschaffen van dit mooie merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een stralend event en mooie producten! Heel mooi verslag heb je gemaakt en prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben benieuwd naar de reviews! Ik ken de producten van dit merk helemaal niet, maar ik vind het interessant dat de basis niet uit water bestaat, maar uit Aloë Vera :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat supertof dat er een evenement plaatsvond bij Hortus zeg: ik ben echt een fan van de botanische tuinen en krijg ook weer heel veel zin om het te bezoeken als ik jouw prachtige foto's zie. Ik ben heel erg benieuwd naar de verslagen aangezien ik al vele goede verhalen heb gehoord van Dr. Organic. X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk event! In een plantenkas! Ik kende het merk niet echt! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw hee wat maak je ontzettend gave fotos en echt een toplocatie! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie locatie zeg, prachtig! Heel interessant ook denk ik (:

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, dat is nog eens een prachtige locatie voor een perspresentatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een top locatie voor dit leuke event, wauw! Prachtige foto's heb je gemaakt! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een toffe locatie, perfect voor dit event, zo te horen. Ik vind die informatie over ingrediënten super interessant. Ik probeer zelf nu vaker ingrediënten in zoveel voedsel als verzorgingsproducten op te zoeken om te zien wat het nou eigenlijk voor je doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een super toffe locatie, helemaal geschikt voor het event en leuk dat je mocht voor Justine en dan ook nog met een lekkere high tea!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.