Beach hotspot,

BEACH HOTSPOT Deel 1 / Fijnste strandtent van Scheveningen?

6/07/2015 Pixels By Emilia 19 Comments

Nederlands: Als het kon, zou ik de hele zomer op het terras van een gezellige strandtent doorbrengen. Want wat is er nou fijner dan zon, zee en loungen met lekkere hapjes en drankjes? Deze zomer ga ik er mijn missie van maken om de leukste strandtenten van Nederland op te sporen (goed excuus om zo vaak mogelijk een terrasje te pakken) en als ik een topper vind, dan zal ik die natuurlijk om mijn blog delen. Twee dagen geleden ontdekte ik de eerste strandtent die een vermelding op mijn site verdient, dus daar ga ik jullie vandaag alles over vertellen. Klik snel op 'read more' als je benieuwd bent naar mijn voorlopige favoriete strandtent in Scheveningen!

English: If I could, I would spend all summer lounging at some beach restaurant. Because, I mean, what's more to love than sun, sea en enjoying nice drinks and bites? This summer I gave myself a mission: to search for the best beach restaurants in my country and to share the most awesome finds on my blog. Two days ago I found the first beach hotspot that deserves a mention on my website, so today I'm going to tell you guys all about it. So click 'read more' if you'd love to know everything about my current favorite beach hotspot!

Veel strandtenten serveren vooral gerechten met vis en vlees en weinig vegetarische maaltijden, heb ik de afgelopen jaren ontdekt, daarom doe ik vaak een beetje research op Google voor ik naar zee ga. Afgelopen vrijdag had ik met Soesja afgesproken om naar Scheveningen te gaan en toen ik via Google de menukaart van Solbeach tegenkwam, kon ik niet wachten om daar een gerecht van te proberen. Er staan namelijk een hoop vega(n) gerechten op de kaart, die allemaal even lekker klonken! Soesja vond het ook helemaal prima om naar Solbeach te gaan, dus daar brachten we afgelopen vrijdag onze middag door.

We kozen een loungebank uit aan het strand, waar we heerlijk van de zon konden genieten. Maar als liever niet in de volle zon zit, kun je bij Solbeach ook heel leuk binnen plaatsnemen. Op de foto's kun je zien hoe gezellig het eruit ziet, zo'n toffe sfeer!


Het eten en drinken was precies zo lekker als ik gehoopt had. Ik nam een smoothie met wortel, munt en spinazie (een combinatie die ik nooit zelf had bedacht, maar die onwijs lekker smaakte) en een salade van linzen en gegrilde groenten. Heer-lijk! Soesja nam een broodje pompoenburger en dat zag er ook geweldig uit.
Behalve vegetarische en veganistische opties, staan er ook gewoon gerechten met vis en vlees op de kaart en daarnaast kun je bij Solbeach ook barbecuen en cocktails drinken. Voor ieder wat wils!

Het adres van Solbeach is Strandweg 20 (2586 EK, Scheveningen). Als je met de tram of bus naar Scheveningen gaat en uitstapt bij halte Kurhaus, is het ongeveer 5 minuten lopen. Voor meer informatie en de menukaart kun je terecht op hun website.

Kende jij deze strandtent al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

19 opmerkingen:

  1. Wat een leuk tentje! Helaas woon ik niet dicht genoeg bij Scheveningen om alle tentjes uit te proberen, haha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij ben ik hier ook wel eens geweest. Inderdaad heel erg fijn! :-)
    En je hebt hele mooie foto's gemaakt.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Looks like you had an amazing time there:) Those snapshots are so lovely? I enjoyed;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh jammie klinkt goed! Ik ga zo naar Scheveningen dus misschien ga ik daar wel eten <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat ziet het er lekker uit! Ik wilde eergisteren naar Scheveningen, maar uiteindelijk ben ik toch niet gegaan, haha! Dit ga ik wel echt onthouden, ik ben dol op strandtentjes en na een dagje strand bij zoiets lekker eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er super sfeervol uit, en ik kan me voorstellen dat je daar prima een middag/dag kunt doorbrengen. De smoothies en het eten lijken me goddelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk tentje! Ik was van de week ook naar Scheveningen gegaan en wat was het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh ziet er heel leuk uit, deze ga ik onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er supertof uit, heel relaxed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Scheveningen is zo leuk en deze hotspot ga ik zeker eens bezoeken, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er leuk uit zeg. Leuk shirt heb je aan trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er leuk uit! Helaas is het niet in de buurt, maar mocht ik ooit in Scheveningen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaa het was echt een heerlijke dag! Ik ben ook fan :D En ik vind je foto's echt supermooi, heel leuk bewerkt ook, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke foto's weer lieverd, wat zijn jullie mooi! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw dat ziet er super mooi uit! En het klinkt heel lekker allemaal :D

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.