Dagboek,

LAST WEEK / Roadtrippen met the boyfriend, feestjes en meer...

5/18/2015 Pixels By Emilia 28 Comments

Nederlands: Tijd voor een extra vol fotodagboek! Vorige week ben ik er niet aan toe gekomen om het wekelijkse 'last week'-artikel in elkaar te zetten, dus ik laat nu gewoon twee weken in één zien. En aangezien ik tijdens die veertien dagen behoorlijk veel leuks heb beleefd, zijn het ook lekker veel foto's! Ik ging onder andere een dagje roadtrippen met Michael, bezocht een leuk event, ging langs bij een blogvriendin en had een paar gezellige verjaardagen op de planning. Klik op 'read more' om te zien én lezen waar ik het de laatste tijd druk mee heb gehad!

English: Today I'm going to share a huuuge photo diary with you guys! Last week I wasn't able to create my weekly 'last week' article, so today I'm going to share pictures of both last week and the week before. And since I've been doing lots of fun stuff those past fourteen days, I also have many pictures to show you guys! I went on a little road trip with my boyfriend, visited an event, went to see a blog friend and went to some birthday parties. Click 'read more' if you want to see and read what I've been up to lately!

Nu het steeds weer zulk lekker weer is, kan ik bijna elke dag op de fiets naar school. Jippie! Ik vind het zo fijn om langs al die mooie plekken te fietsen.
Bart, een goede vriend van me, was jarig en vierde dat met een (heeel uitgebreid) etentje en een feest. Zo gezellig! En vet lief: Bart en zijn vriendin hadden allemaal veganistische gerechten gekookt en zijn moeder had zelfs wat vegasushi gemaakt! Ik heb echt heerlijk gegeten.
Het feestje was veel te gezellig, dus ik besloot de allerlaatste trein van de avond te nemen. Maar... Het station zat ineens op slot!? Ik ben omgelopen en gelukkig was het perron wel via een andere ingang bereikbaar, maar hierdoor had ik bijna de laatste trein gemist. Gek hoor, ik vraag me af waarom de hekken ineens dicht waren!
De dag erna had ik weer iets heel leuks op de planning: ik ging met Sara shoppen in Haarlem! Saar ken ik dankzij het bloggen (hoewel ze meer actief is op YouTube, daar moeten jullie haar echt even volgen, want ze is leuk) en ze is al een aantal keer bij mij thuis geweest, dus nu was het mijn beurt om eens haar kant op te komen. Het was weer enorm gezellig en ik heb ook nog wat leuke dingen geshopt!
Saars vader had gevulde tomatensoep gemaakt voor het avondeten en die was net zo lekker als hij er op de foto uitziet, mmm!
Dat shotje op de rechterfoto was trouwens een stuk minder lekker... Die kleine flesjes zijn nieuw bij de AH To Go en ze zagen er zo schattig uit dat ik er wel eentje wilde proberen. Maar achteraf denk ik dat die shotjes meer bedoeld zijn om door een smoothie te doen, want zo los was het echt niet in te nemen. Brrr.
De maandag daarna ging ik naar een persdag, weer gezellig samen met Lizzy. Het was de persdag van Bestseller, waar merken als Vero Moda, Pieces en Selected Femme bij horen. We mochten de nieuwste collecties bekijken en hieronder laat ik een paar favorieten zien.
Een van de leukste merken die ik tijdens de persdag ontdekte was Y.A.S. Het jurkje op de linkerfoto zou ik heel graag eens passen en de trui op de andere foto vond ik ook heel gaaf. (Doen die stiksels op de trui jullie ook denken aan een softbal?)
Deze prachtige kimono op de foto links is van ADPT, een merk dat voor mij nog helemaal nieuw was. Er hingen prachtige dingen tussen die collectie, wauw. En de jas op de rechterfoto vond ik er ook erg mooi uitzien, deze is van Vero Moda.
Lizzy en ik sloten de middag in Amsterdam af met sushi. Mmm!
Het sushirestaurent waar we aten, had een terras! Het was heerlijk weer, dus namen we natuurlijk lekker buiten plaats.
Toen ik de dag erna naar school ging, ging de burg weer eens open. Dat gebeurt de laatste tijd zó vaak. Nu het lekker zonnig is, haalt iedereen zijn bootje weer tevoorschijn!
(Oh en nog een gratis tip van mij: als je vaak te laat komt, sla dan deze foto op op je telefoon. Als je dan weer eens te laat op een afspraak komt, zeg je gewoon dat je voor de brug moest wachten en dan laat je deze foto zien als bewijs!)
Na school ging ik de stad in om een cadeautje voor de verjaardag van mijn zus te kopen. Ik wist nog dat ze een tijdje geleden op zoek was naar een mooie paarse lipstick, dus ik heb alle lipsticks in die kleur getest om de perfecte tint te vinden. Ik geloof dat ik meer dan een uur in de parfumerie heb rondgelopen, maar zoals je op de rechterfoto ziet, was ik uiteindelijk geslaagd!
Toen ik naar huis fietste, zag ik een tweepersoonsscootmobiel (zoek je nog een woord voor galgje?). Zoiets heb ik nog nooit gezien! Jammer dat ik nog niet wist dat dit bestond toen mijn grootouders nog leefden, ik wed dat oma het prachtig had gevonden om een keer met opa op de scootmobiel mee te kunnen.
Met Hemelvaart besloten Michael en ik te gaan roadtrippen! We waren eigenlijk van plan richting België te rijden, maar omdat we een beetje laat vertrokken, gingen we naar het strand bij Katwijk.
Ik hou zo van het strand! Ik zou later best graag in de buurt van de zee willen wonen, lijkt me heerlijk.
We kozen een leuke strandtent uit om even wat te drinken.
Yes, we hadden een hele bank voor onszelf! Ik vind het altijd zo gezellig, van die strandtenten met van die fijne loungebanken.
De strandtent had helaas geen vegetarische (laat staan veganistische) gerechten op de kaart, maar Michael is gek op vis, dus die nam een makreelsandwich.
Hoe tof is deze bank!?
Ik was al maanden niet naar zee geweest en aan mijn gezicht kun je vast wel zien hoe gelukkig ik was om er weer te zijn.
Deze auto kwam ineens het strand opgereden en ik vond hem zo tof! Er zat ook nog een surfplank op het dak, maar toen ik daar een foto van wilde maken, ging er ineens een meneer voor mijn neus staan om ook een foto te maken en een paar seconden later was die surfplank al losgemaakt. Zo gemeen! Maar goed, zonder surfplank op het dak is het ook een vette auto.
's Avonds nam Michael me mee uit eten, jippie! We gingen naar een Indonesisch buffet, waar ik zo'n vijf keer heb opgeschept. Heerlijk was het!
Het toetjesbuffet was ook top, zoveel vers fruit! Hou ik van.
De dag daarna was mijn zus jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden met de familie! Ik heb geloof ik nog nooit een foto van mijn gezin gedeeld, maar deze foto vond ik te gezellig om jullie te onthouden.
Oh, en als je je bij de vorige foto afvraagt wat mijn broertje (helemaal links op de foto) in zijn armen heeft: dat is Marley, de kat die altijd stoned kijkt.
En als hij niet stoned kijkt, dan ligt hij te slapen. Wat een leven.
Zaterdagochtend moest ik werken en daarna ging ik met Michael naar de bios. We gingen ein-de-lijk Insurgent zien! Daar wilden we echt al maanden naartoe en gelukkig draaide hij nog. En hij viel niet tegen, echt een gave film weer!
De rest van het weekend draaide om verslagen schrijven. Op de een of andere manier lukt het me heel slecht om me te concentreren, dus ik doe al een eeuwigheid over dezelfde opdracht. Saaie zondag dus. Maar goed, de popcorn maakte het wat leuker.

Dat waren mijn foto's van de afgelopen tijd, ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien!

P.S. Niet vergeten om de foto van de open brug op te slaan, hè! Just in case...  :)

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

28 opmerkingen:

  1. Aah wat heerlijk zo'n dagje naar het strand! Superleuke foto ook op de bank bij de strandtent. En wat een mooi plaatje met het gezin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een heerlijke foto's! Ik word ook altijd mega blij van het strand. Heerlijke week heb je gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke week! En ik vraag me altijd af: waarom hebben restaurants niet gewoon standaard iets vegetarisch!? Ik loop hier ook wel eens tegenaan. Een salade of zo is toch zo in elkaar geflanst!
    En wat grappig dat de stonede kat dan ook Marley heet ;) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah wat een heerlijke foto's, geweldig om te zien! Wat maak je er toch een kunstwerk van! En die foto van de brug ga ik gelijk even opslaan en hier nog ergens 'even' een brug bouwen anders valt het misschien een beetje op :D Heerlijk zo op het strand, ik geniet met je mee. En nu heb ik zin in popcorn haha <3 Fijne week toegewenst! Lieefs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aahhh wat heerlijk, zo'n roadtrip! En wat zit je haar geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's, lekker vrolijk en zomers! Ik kan niet wachten tot woensdag, zie je dan! <33

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een hoop mooie en leuke foto's! Wat 'n heerlijk eten allemaal, en wat gaaf om naar het strand te gaan. Heerlijk om lekker op een lounge set te zitten en te genieten van elkaar en alles er omheen :-) Goede tip die van de brug, haha! Ik heb dat wel eens naar werk :') En hé, wat stom van het station dat dicht was. Gelukkig heb je hem nog kunnen halen, haha! Fijne week! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaaah wat een leuke foto van jullie! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke foto's! Ik vind de foto's op het strand echt heel mooi gelukt, ziet er zo zomers uit. Dat terras bij het sushirestaurant, wat gezellig. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, geweldig dat je naar het strand geweest bent! Nu wil ik ooook haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een toffe foto's! Heb je toevallig een groothoeklens? Leuk die tweepersoonsscootmobiel, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig verslag (met mooie foto's) en je zag inderdaad aan je grote glimlach dat je het erg naar je zin had en blij was haha ;-) Wat leuk trouwens om te horen dat Insurgent leuk was, ik twijfel al tijdje om naar de bios te gaan maar nu gaat hij dus toch wel op mijn lijstje ;-) Voor nu wil ik je een hele fijne en stralende week wensen dame. X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat veel leuke dingen heb je de afgelopen twee weken gedaan zeg! En het strand, daar wil ik ook wel weer eens naar toe <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooie foto's! Leuk weekje (:

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet eruit als een hele leuke week, met práchtige foto's! Ik moest trouwens wel enorm lachen om je tip de foto van de open brug op te slaan als je vaak te laat komt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk dat je een blogvriendin hebt. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke diary! Ziet er heel leuk en gezellig! Wat heerlijk dat je naar het strand geweest bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige foto's zeg! Ik vind het zelf ook heerlijk om op het strand te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt ziet er heel leuk uit en die foto in de auto is echt heel leuk! je ogen stralen helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ah wat een leuke foto's allemaal! Wat heb je veel leuks gedaan. En sushi, hmmm. Woensdag weer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Huuh ik was bezig met reageren maar ik kon niet alles onthouden dus scrollde ik maar weer terug en nu is mijn reactie weg :'(. Anyway, zo'n tweepersoonsscootmobiel kwam ik ook een keertje tegen. Zo leuk! De mensen die erin zaten keken ook echt heel gelukkig, haha. En ik moest echt lachen om die foto van de brug. Moet je wel opletten dat het nog steeds zonnig en helder is buiten als je die foto laat zien, want anders val je wel heel erg door de mand.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ah ik heb genoten van al je mega leuke foto's meis!
    Heerlijk is het om bij het strand en de zee te zijn he. Ik kan daar ook altijd zo intens van genieten!
    En ahhh, zo'n Indonesisch buffet. Zo heerlijk!
    liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De tomatensoep van Louis jaaaaaa haha, die is zo lekker! Toffe foto's, ik was afgelopen weekend ook op het strand en het is altijd fijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Superleuke foto's allemaal, heerlijk leventje heb je zo te zien, met allemaal lieve mensen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ahhh, die tweepersoonsscootmobiel is echt te leuk! En wat leuk dat jullie gingen roadtrippen! Ik vind het ook altijd heerlijk om naar het strand te gaan en lekker naar een strandtentje te gaan! Die loungebanken zijn altijd zo chill :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat maak jij mooie foto's zeg! Daar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen, haha. Ik volg je vanaf nu via bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wouw wat een geweldig fotodagboek :) Hele mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.