food,

HOTSPOT / Een nieuwe hotspot-topper in hartje Den Haag

5/17/2015 Pixels By Emilia 13 Comments

Nederlands: De rubriek 'hotspots' is een van mijn favoriete categorieën op mijn blog. Omdat ik het leuk vind om nieuwe, fijne plekken te ontdekken en om die nieuwe ontdekkingen met jullie te delen. Maar stiekem natuurlijk vooral omdat ik van goed eten houd en het een mooi excuus is om lekker vaak naar restaurantjes te gaan. Een paar maanden geleden is er een nieuw restaurant geopend in Den Haag en toen ik las dat ze daar veel veganistische gerechten serveren, moest ik deze hotspot natuurlijk zo snel mogelijk testen voor mijn blog. Afgelopen maand was het zover en als je op 'read more' klikt, lees je hoe dit nieuwe restaurant me is bevallen!

English: 'Hotspots' is one of my most favorite categories on my blog. Because I really enjoy searching for new, lovely places, like restaurants, and because I love sharing those hotspots with you guys. But, above all, because I love good food and it's a great excuse to visit restaurants more often! A few months ago a new restaurant opened in The Hague and when I heard their menu offers lots of vegan options, I couldn't wait to go there. So, I went there last month and today I'm going to tell you guys all about it. Click 'read more' to find out what I think about this new place!

Het was heerlijk weer toen ik moet Soesja ging lunchen bij Hortus, dus we konden lekker op het terras plaatsnemen. Het restaurant ligt nét iets buiten het drukke winkelcentrum van Den Haag (ongeveer 15 minuutjes lopen vanaf het Spui), waardoor je lekker rustig buiten kunt zitten. Ik vond het echt een fijne plek!

We besloten twee lunchgerechten te bestellen en die door tweeën te delen, zodat we allebei meerdere dingen konden proeven. We kozen voor een broodje met huisgemaakte pesto en gegrilde groenten en voor een kleine saotosoep. Heerlijk! Vooral het brood vond ik een aanrader voor de lunch!
De menukaart van Hortus is trouwens helemaal vega-proof, alle gerechten zijn vegetarisch en veel ook veganistisch. Op de menukaart wordt ook heel duidelijk aangegeven welke gerechten lactosevrij, glutenvrij en tarwevrij zijn. Top!

Omdat Soesja en ik allebei jarig waren geweest (op dezelfde dag, zo toevallig!), moest er natuurlijk ook taart gegeten worden. Soesja koos voor de 'pie of the week', die niet vegan was, maar er wel fantastisch uitzag en volgens haar ook heerlijk smaakte. Ik nam de bojo (die driehoekjes op de foto hieronder), dat is een Surinaamse cake gemaakt van cassave. Ik was dit gebak in Suriname zelf nog nooit tegengekomen, maar als ik ooit weer terugkeer, ga ik er zeker naar op zoek, want ik vond het ontzettend lekker. Heel zoet en de structuur was heel apart, een beetje chewy. Lastig uit te leggen, je zou het eigenlijk zelf moeten proeven!

Dat vond ik trouwens ook zo leuk aan Hortus: naast de bekendere lunchgerechten (zoals broodjes, tomatensoep en salades) staan er allerlei gerechten op de menukaart, die ik nog niet kende of in Nederland nog nooit ben tegengekomen. De saotosoep en de bojo bijvoorbeeld, maar ook andere Surinaamse en Javaanse specialiteiten, zoals pom en dosa. Veel van die gerechten zijn oorspronkelijk trouwens niet eens vegetarisch, maar bij Hortus hebben ze de recepten een beetje aangepast, zodat ze wél vegetarisch of zelfs veganistisch zijn. Leuk om zo eens iets nieuws te proberen!

Nou, het lijkt me wel duidelijk: deze nieuwe hotspot is helemaal goedgekeurd! Een duidelijke én originele menukaart, fantastisch eten, er wordt rekening gehouden met elke allergie of dieet en het is een heerlijke plek om te zitten. Je vindt Hortus op het Anna Paulownaplein 3 (een klein kwartiertje lopen vanaf het winkelcentrum van Den Haag) en ze zijn dagelijks geopend van ontbijt t/m avondeten. Ik heb hun website even opgezocht, daarop vind je natuurlijk meer informatie over de openingstijden per dag.

Kenden jullie Hortus al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

13 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal lekker uit! Ik ga deze week toevallig naar Den Haag, dus ik hou 'm zeker in gedachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's weer Emilia! Super leuk tentje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een onwijs mooie locatie! Ook het eten ziet er echt heeeerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende Hortus nog helemaal niet! Ziet er heel leuk en lekker uit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh wat ziet dit er gezellig en leuk uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé deze kende ik nog niet! Wat een mooi pand zeg, en het eten ziet er heerlijk uit. Ik heb net even de menukaart bekeken en die ziet er ook top uit. Thanks voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh, wat ziet het er leuk en lekker uit! Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt als een heerlijke plek! En wat bijzonder dat ze zoveel aanbieden, voor ieder wat wils! Heel fijn is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg, deze nieuwe categorie! De foto's zien er echt overheerlijk uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's! Ik kende het nog niet maar het ziet er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er goed uit en wat een mooie foto;s!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. StoereVrouwen Den Haag7 juni 2015 om 18:46

    Leuke recensie! We zijn er pas geleden met een aantal StoereVrouwen uit Den Haag gaan eten en hebben net als jij genoten van hun vegetarische en veganistische gerechten. Absoluut een aanwinst voor Den Haag!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.