Diary,

LAST WEEK / Persdagen, JARIG, apenheul en weekendje weg

4/30/2015 Pixels By Emilia 18 Comments

Nederlands: Ik weet het, ik weet het. Normaal gesproken upload ik mijn wekelijkse fotodagboekjes genaamd 'last week' op maandag en vandaag is het donderdag. Dus ja, ik weet het, dat is echt véél te laat. Omdat ik steeds maar geen tijd had om het fotodagboek in elkaar te zetten, had ik al bijna besloten om dit artikel deze week dan maar even over te slaan... Maar ik wilde de foto's toch eigenlijk wel heel graag delen, omdat vorige week zo'n geweldig leuke week was! Ik was namelijk jarig, ging een dagje naar Amsterdam om pr-bureaus te bezoeken en ging een nachtje weg met Michael. En hé, beter laat, dan nooit. Toch? Klik snel op 'read more' om te zien wat ik de afgelopen week allemaal heb beleefd!

English: I know, I know. I usually post my photo diaries called 'last week' on Monday's, so I know, Thursday is way too late. I couldn't find any time to write another article, but I just had to share the pictures anyway, since last week was so much fun. And then I thought, better late than never, right? So today I'm sharing pictures of my birthday, two visits to Amsterdam and a hotel stay with Michael. So, if you want to read and see what I've been up to last week, click the 'read more' button!

Van maandag heb ik geen foto's, dus we beginnen bij dinsdag. Toen ging ik na school meteen door naar Amsterdam voor een event. Ik was uitgenodigd om de nieuwe collectie van schoenenwebshop Sarenza te bekijken!
We werden ontvangen met een tafel vol met hapjes. Bijna alles was roze en geel op dit event en ook het eten was op dit thema afgestemd. Zo leuk als er aan alle details wordt gedacht!
Hierboven een sfeer-impressie van het event en een aantal van mijn favorieten (zijn die sneakers niet gaaf!? Ik ben niet echt een sneakermeisje, maar deze vond ik erg tof).
Wist je trouwens dat er bij Sarenza op het hoofdkantoor mensen werken wiens baan het is om schoenen te passen!? Dat is dus gewoon hun fulltime werk! Hun functie is dus dat ze de hele dag schoenen passen om te kijken of ze goed zitten en zodat er op de webshop maatadvies kan worden gegeven (of de schoenen bijvoorbeeld ruim of juist klein vallen). Waar kan ik solliciteren?
Wat ik nog niet wist, is dat Sarenza ook een eigen merk heeft! Op de foto hierboven zie je hun collectie Fall/Winter 2015 (die we tijdens dit event dus mochten bekijken). Dit is alweer de derde collectie van hun 'huismerk' en ik vond de schoenen onwijs leuk. Ik draag niet heel vaak dierenprintjes, maar die gesloten enkellaarsjes met panterprintje aan de achterkant vond ik toch wel erg schattig. En die tijdloze zwarte pumps helemaal rechts op de foto zien er ook prachtig uit!
Naast damesschoenen, konden we ook wat pareltjes uit de mannencollectie bewonderen. Hoe gaaf zijn deze sneakers van Le Coq Sportif?
En weer terug naar huis langs de mooie grachtjes. De terugreis was trouwens nog gezellig ook, want Martine, een van mijn allerbeste vriendinnen, moest dezelfde trein hebben als ik!
Woensdag was ik JARIG! Michaels cadeautje was een hotelovernachting, dus 's middags vertrokken we naar Apeldoorn, waar hij deze fantastische kamer had geboekt.
's Avonds aten we in het centrum van Apeldoorn bij een traditioneel Indonesisch restaurant. Ik had een gemengde schotel met onder andere sambal tempé, pecel (groenten met pindasaus) en sayor lodeh (groenten in kokosmelk).
Het was allemaal onwijs lekker! En helemaal leuk: toen de eigenaar vertelde dat de sambal door zijn vrouw gemaakt werd en ik benieuwd was naar het recept, kon hij me dat niet vertellen, maar kreeg ik zomaar een bakje van de huisgemaakte sambal mee. Zó aardig!
Michael en ik vonden het restaurantje een echte aanrader, dus als je van Indonesisch eten houdt en toevallig eens in Apeldoorn bent, ga dan zeker naar Bumbu Desa (Van Kinsbergenstraat 10).
Terug op de hotelkamer. Toen het donker werd en we de lichten aan deden, zag het er zo uit. Ahhh, zo gaaf! Mag ik ook zo'n badkamer in mijn huis?
Breakfast time! Als jullie me ondertussen een beetje kennen, dan weten jullie wel dat hotelontbijtjes mijn lievelingseten zijn. En het ontbijtbuffet in dit hotel stelde zeker niet teleur. Vooral de huisgemaakte muesli was fantastisch, die was enorm goed gevuld met allerlei soorten noten en gedroogd fruit, waaronder grote stukken vijg en abrikoos. Lekker!
Deel twee van Michaels cadeautje voor mijn verjaardag: een middagje Apenheul. Aapjes kijken! Ik was helemaal door het dolle, want ik was zo'n tien jaar geleden voor het eerst in dat park geweest en ik wilde er heel graag weer eens heen.
De vorige keer dat ik in de Apenheul was, liepen er heel weinig apen los (volgens mij heerste er toen een virus onder de dieren, misschien MKZ?), maar nu liepen ze door het hele park. Ze liepen gewoon tussen de mensen door alsof ze ons niet eens zagen, geweldig. 
Deze snorremans was mijn favoriet. Hij kwam gewoon naast me zitten terwijl ik op de balustrade leunde en af en toe stak hij zijn tong naar me uit (ik weet nog steeds niet wat dat betekende... Weet een van jullie iets over apentaal?).
Op de terugweg werden we ineens ingehaald door koninklijk gezelschap! Het ging heel snel, maar volgens mij hebben we prinses Beatrix gespot! Bizar trouwens, hoeveel beveiliging er om die auto's heen moet rijden.
De dag daarna ging ik weer naar Amsterdam! Samen met Lizzy bezocht ik een aantal persdagen. Ik heb nauwelijks foto's gemaakt bij de pr-bureaus, omdat ik deze keer alles heb gefilmd! Ik heb er een vlog van gemaakt, waarin ik meteen uitleg wat persdagen precies zijn en wat zo'n dag dan inhoudt. De video staat onderaan dit artikel!
Nadat we alle persdagen hadden bezocht, gingen we heerlijk lunchen bij dit schattige restaurantje. Ik heb al een hotspot-artikel over deze leuke plek geschreven!
Zaterdag was heel druk en heel leuk en daardoor heb ik maar één foto gemaakt die dag. Ik moest 's ochtends werken, daarna meteen boodschappen doen en de rest van de dag heb ik mijn verjaardag gevierd! Eerst met het gezin en 's avonds kwamen bijna al mijn beste vrienden en vriendinnen langs. Dat was zó gezellig! Bijna niemand kende elkaar nog, maar iedereen kon het zo goed met elkaar vinden. Wat ben ik dankbaar voor al die leuke en lieve mensen die ik ken. (Voor iedereen die er was die dit leest: heel erg bedankt voor de fijne avond!)
Als afsluiter van het fotodagboek van vandaag heb ik weer een nieuwe vlog voor jullie! Ik heb gefilmd hoe een dagje pr-bureaus bezoeken eruit ziet en ik hoop dat jullie het leuk en interessant vinden om te zien. Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties op de nieuwe video!
Als de video niet goed werkt, kun je hem ook via deze link bekijken.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

18 opmerkingen:

  1. Ah wat ben je goed verwend op je verjaardag zeg. Fijn dat je ervan hebt genoten!. Ik moet nu even haasten dus ik kijk je video vanmiddag. Ik ben namelijk heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel leuke dingen zeg ik krijg al helemaal zin om naar Apenheul te gaan en in een hotel te overnachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er uit als een hele gezellige week! Ik vind de schoenen van Sarenza heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je toch nog de foto's online hebt gezet! Vind het leuk om te zien hoe je verjaardag was en hoe je dagje bij het pr bureau was. Je bent goed verwend op je verjaardag :-) Fijn dat je hebt genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke week heb je achter de rug. Ahh dat snorrenaapje ziet er super schattig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk verjaardagscadeau! Prachtig hotel en Apenheul is zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettende leuke week heb je gehad zeg! En wat een prachtige hotelkamer heeft je vriend geboekt, ziet er echt hemels uit haha ;-) En toen ik je stukje over het schoenen las dacht ik ook gelijk: choose me, choose me! Lijkt mij echt heerlijk om dat voor je werk te mogen doen haha! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er superleuk uit! En wat lief van Michael :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw die sneakers van Lacoste zien er gaaf uit! En je make-up zit ook prachtig in de vlog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een hoop leuke foto's! Elke dag schoenen passen klinkt als een droombaan, haha. Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag! En prinses Beatrix was dit jaar geloof ik niet mee met Koningsdag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke week heb je gehad. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, leuk dat Michael je heeft meegenomen voor een nachtje weg! De hotelkamer ziet er echt geweldig uit <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige hotelkamer! En nog gefeliciteerd! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er uit als een leuke week, wat tof dat je het dagboekje toch nog geupload hebt. En dat snorrenaapje, aaaaaw! (en nog gefeliciteerd!) X!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sfeervol filmpje Emilia, kijkt lekker weg. Mijn welgemeende complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ahhh leuk, echt een superleuke week! Apenheul lijkt mij echt geweldig en ik heb net heel je vlog bekeken en het kijkt echt fijn als je dat zo zegt haha. Liefs Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke vrolijke diary! Supergaaf die hotelovernachting. En dat eten, yummie!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.