Eten,

HOTSPOT / Good food in hartje Amsterdam

4/25/2015 Pixels By Emilia 16 Comments

Nederlands: Ken je dat gevoel? Dat je ergens al een eeuwigheid naar verlangt en dat je het uiteindelijk krijgt en dat het dan nóg beter is dan je had gehoopt? Dat gevoel overkwam mij gisteren, toen ik ein-de-lijk het restaurantje bezocht waarover ik vandaag ga schrijven. Ik volgde dit restaurant al meer dan een halfjaar op Instagram en al die tijd stond ik te popelen om er eens te lunchen, maar op de een of andere manier kwam het er steeds niet van. Tot gisteren! En het beviel me er zó goed, dat ik er meteen een heel artikel over wil schrijven. Klik snel op 'read more' om een geweldig leuke hotspot te ontdekken!

English: Today I'm going to share another super awesome hotspot with you guys! It's a lunchroom that I've wanted to visit for ages, after finding their Instagram account (their food pictures are totally amazing!) and yesterday I finally had lunch at this place. And loved it! Loved it so much actually, that I couldn't wait to write about it on my blog, so that's what I'm going to do right now. So click 'read more' te read all about this lovely hotspot!

Het restaurantje waarover ik het heb, heet 'LAVINIA Good Food' en is gevestigd in hartje Amsterdam. Je kunt er terecht voor ontbijt en lunch en alles daartussenin. Ik ontdekte het tentje dus via Instagram, nadat ik foto's had gezocht met de hashtag #vegan. Bij LAVINIA staan er namelijk een hoop veganistische gerechten op de kaart! Daarnaast wordt al het eten bereid met pure ingrediënten (dus geen E-nummers!) en komen de producten van lokale leveranciers. De term 'Good Food' staat dus niet zomaar in de naam van het restaurant!

Ik nam een veganistische speltpizetta met lentegroenten en vegan mayonaise, echt heerlijk was het! De veganistische taart was helaas op, maar op een van de foto's zie je nog wel een stuk toffeebananenbrood, dat Lizzy nam. Ik heb het niet geproefd (want er zat ei in) maar jeetje, wát zag dat er ongelofelijk lekker uit!

Behalve dat het eten dus hartstikke lekker was, vonden we de inrichting ook helemaal leuk. Heel gezellig en knus en een beetje huiskamer-achtig. Ik heb heel veel foto's gemaakt en ik hoop dat je daaraan een beetje kunt zien hoe gezellig de sfeer bij LAVINIA is!

Ik ben heel blij dat ik eindelijk eens bij LAVINIA Good Food heb kunnen eten en ik weet zeker dat ik nu heel snel weer zal terugkomen. (Ik zal wel moeten, want ik wil dus nog steeds de vegan taart proeven..!)
Je vindt LAVINIA Good Food aan de Kerkstraat 176 en ze hebben ook een restaurantje in het FOAM museum in Amsterdam. En je kunt ze dus ook vinden op Instagram! Voor meer info kun je terecht op hun website.

Kenden jullie deze hotspot al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

16 opmerkingen:

  1. Oh wat klinkt dit leuk zeg!
    Daar ga ik zeker eens heen als ik weer in Amsterdam ben.
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel leuk uit! Als ik in Amsterdam ben, maar eens een bezoekje brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er echt super gezellig en leuk uit! Mooie foto's ook :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeerlijk! En wat leuk ingericht zeg, super leuk :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, deze staat al een tijdje op m'n lijstje van tentjes in Amsterdam waar ik nog eens heen wil, en nu wil ik nog liever :D Wat ziet dit er geweldig uit! Ik wist nooit dat het zo in het centrum zit, maar ik herkende de straat op je laatste foto meteen. Ja, hier moet ik echt eens heen! Supermooie foto's ook Emil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er leuk uit! Ik ben ook echt dol op dit soort eten, ik zou het zelf niet altijd kunnen en maken; maar om hier te eten lijkt mij echt héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele leuke foto's heb je gemaakt. Het ziet er super gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele leuke foto's heb je gemaakt. Het ziet er super gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh wat ziet dat er onwijs gezellig uit! Je foto's zijn ook meteen prachtig geworden :) Ben benieuwd naar die vegan pizza!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, het ziet er fantastisch uit daar! Super knus. Leuk dat ze echt 'good food' hebben. Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er leuk uit, zeg! En het lijkt me ook lekker om hier te eten. Weer eens wat anders dan normaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw Emilia, je hebt echt prachtige foto's gemaakt! Dit ziet er zo waanzinnig leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooo wat een fantastisch tentje! Moet ik zeker eens naar toe! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ziet er echt super goed uit en ook heel gezellig door de knusheid. Ik ga hier zeker een keertje naartoe, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! Moet ik goed onthouden voor de volgende keer Amsterdam haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.