food,

TUESDAY'S TIPS 2 / Succesvol soeprecept en andere aanraders

3/31/2015 Pixels By Emilia 11 Comments

Nederlands: Vandaag editie 2 van 'Tuesday's Tips'! Vorige week heb ik dit artikel even overgeslagen, omdat ik toen niet echt genoeg tips kon bedenken voor een heel artikel, maar vandaag heb ik weer een paar onwijs leuke aanraders voor jullie. Zo deel ik mijn extreem simpele maar succesvolle soeprecept, heb ik een fijne tip om geld te besparen tijdens het shoppen en deel ik weer een tof YouTubekanaal. Klik snel op 'read more' voor mijn tips van deze week!

English: It's time to share the second edition of 'Tuesday's Tips'! Last week I didn't share any tips on Tuesday, just because I couldn't think of enough tips to fill a whole article with, but today I'm back with a few nice recommendations for you guys! I'm sharing my easy peasy but delicious soup recipe, I have a nice tip to save money during shopping and I'm going to show an awesome YouTube channel I recently discovered. Click 'read more' for my tips of the week!

Super simpel soeprecept
Zoals jullie misschien wel al weten, ben ik een enorme soepliefhebber. Soep is lekker, behoorlijk gezond en ook nog eens onwijs makkelijk om vers te maken. Ik heb nog nooit mijn super simpele soeprecept met jullie gedeeld (omdat het eigenlijk té makkelijk is), maar hier komt 'ie:

1. Breng water aan de kook (ong. een halve liter voor 2 personen) en los er een groentebouillonblokje in op.
2. Voeg groenten toe en zorg dat alles onder water is. (Hoe minder water boven de groenten, hoe dikker je soep zal worden.)
3. Als de groenten gaar zijn (na ong. 10-15 minuten) pak je de staafmixer en pureer je alles tot een gladde soep. Klaar!

Simpel, toch? En het fijne van dit basisrecept is dat je eindeloos kunt variëren. Je kunt steeds andere groenten gebruiken en allerlei kruiden toevoegen.
Oh en nog een kleine extra tip: als je een dikkere soep wilt, kun je altijd een wortel of aardappel toevoegen. Deze beïnvloeden de smaak niet echt, maar zorgen wel voor een dikkere substantie!

Schoenen shoppen met €10 korting
Volgende week gaat de actie van start waarbij je je oude schoenen kunt inleveren bij verschillende schoenenwinkels en zo €10 korting kunt ontvangen. Voor elke 50 paar ingeleverde oude schoenen, ontvangt de VKN (Vereniging van Kledingbanken Nederland) en gloednieuw paar schoenen. Ik vind dit zo'n goed initiatief. Het is eigenlijk een heel simpel concept en iedereen wordt er blij van. Jij blij (want je bent van je oude schoenen af én scoort meteen korting), schoenenwinkels blij (want die verkopen weer een paar schoenen) en vooral 45.000 gezinnen die gebruik maken van de kledingbanken blij.
Je kunt je oude schoenen inruilen voor een kortingsbon van €10 van 30 maart t/m 12 april bij Dolcis, Invito, Manfield, PRO 0031, Aktiesport en Scapino en meer info vind je op deze website.


Hilarisch YouTubekanaal
Toen ik in de vorige Tuesday's Tips het YouTubekanaal StukTV aanraadde, gaf lezeres Anniek me de tip om ook eens naar Streetlab te kijken. Dat heb ik natuurlijk gedaan en nu ben ik verslaafd. Het team van Streetlab bestaat uit vier Nederlandse jongens die allemaal sociale experimenten uitvoeren, zoals 'kun je een vrouw versieren als je stinkt' en 'kun je ergens werken zonder er officieel te werken'. En om dit te testen, voeren de jongens die experimenten dus zelf uit. Interessant en vaak héél gênant voor de jongens, maar bovenal hilarisch.

Hebben jullie nog een leuke tip om te delen?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel! Ik hou ook ontzettend veel van soep. En allebei mijn ouders kunnen echt geweldige soep maken, nu ik nog :P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Streetlab is inderdaad fantastisch, zo grappig! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n simpel soepje, ik ben ook echt dol op soep! Ik heb ooit eens broccolisoep gemaakt en dat was zo lekker! En haha, Streelab, dat filmpje hierboven is wel hilarisch :')

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tips! wij eten hier thuis heel vaak zulke groentesoep, heerlijk. Dat is echt mijn favoriet. Lekker dik en rijk gevuld en dan een beetje crème fraiche om t af te maken. Hmmm <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuke post! En wat een lekker gerechtje zeg, ik ben echt helemaal verzot op soep!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha volgensmij heb ik vorige week dat youtube kanaal van Streetlab ontdekt, dat er eentje inderdaad zonder er officiel te werken, toch bij Mc Donalds aan de slag ging! (of ben ik nu in de war met een ander kanaal?) Leuke tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Streetlab vind ik ook zo leuk haha! Onwijs droge kerels die gewoon zulke grappige experimenten doen haha en vaak lukt het ze ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de soepen zien er zo lekker uit en die schoenen shoppe met €10,- is altijd heel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tips! Ik maak samen met mijn vriend heel vaak soep gewoon omdat het zo makkelijk is! Ik ga snel een keer de tip met de staafmixer proberen :D

    xxx Saranda

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.