Lifestyle,

TAG / De moeilijke keuzes die een reiziger moet maken

3/19/2015 Pixels By Emilia 21 Comments

Nederlands: Ik weet niet hoe lang het geleden is dat ik voor het laatst een tag invulde, maar nu Justine me heeft geselecteerd om de 'travel dilemma's tag' te doen', ga ik me er maar weer eens aan wagen. Een blog-tag bestaat vaak uit een lijstje met vragen en deze keer is het onderwerp dus reizen. Ik moet onder andere kiezen tussen een luie en een actieve vakantie en ik moet vertellen of ik liever naar de zon of de sneeuw ga. Benieuwd naar mijn reizigersdilemma's? Klik dan op 'read more'!

English: I can't remember the last time I did a 'tag' on my blog, but now Justine has tagged my to fill in the 'travel questions tag' I think it's time to do one again. The 'travel questions tag' is a list of questions about traveling (in case you didn't figure that out already). I have to choose between all kinds of holidays. Sun or snow? Lazy or active? Click 'read more' to find out what my perfect holiday would be like!

Zonvakantie of wintersport
Oh, dit is wel een beetje gênant, bij de eerste vraag kan ik meteen geen keuze maken! Als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou ik het liefst op wintersport gaan. Ik heb al een eeuwigheid niet meer op een snowboard gestaan en ik zou ongelofelijk graag weer eens van een berg af roetsjen. Maar tegen een zonvakantie zeg ik ook nooit nee!

Vakantie aan de kust of in het binnenland
Dat maakt me niet zo uit! Ik vind het leuk om te zwemmen, maar dat hoeft natuurlijk niet per se in de zee. Een mooi recreatiegebied (zoals Colakreek op de foto hierboven) vind ik ook prima!

Europees of Aziatisch eten
Zeker weten Aziatisch! Ik ben gek op sushi en op Chinese gerechten. Europees eten vind ik vaak een beetje saai en is voor mijn gevoel ook minder geschikt voor vegetariërs dan de Aziatische keuken.

Actieve vakantie of luiervakantie
Ik heb nog nooit een echte luiervakantie gehad! Ik doe natuurlijk weleens een dagje niets als ik op reis ben, maar ik ga wel altijd de omgeving verkennen, stukken fietsen en wandelen, shoppen... Liever een actieve vakantie dus!

Auto of vliegtuig
Met een vliegtuig kom je verder in een kortere tijd, dus dan ga ik liever vliegen. Reizen met de auto vind ik ook wel prima hoor, maar dan wil ik niet achter het stuur, want ik heb een onwijze hekel aan autorijden.

Alles regelen of op de bonnefooi
Ik plan mijn reizen nooit echt helemaal vooruit, maar ik ga ook nooit onvoorbereid op reis. De tickets zijn van te voren al geboekt en ik weet hoe ik van het vliegveld bij de accommodatie ga komen. Maar wat ik tijdens de vakantie zelf ga doen, plan ik nooit echt. Ik zoek wel altijd op internet even op wat je écht niet mag missen op die locatie, maar meestal kijk ik op de bestemming pas wat ik ga doen en wanneer.

Hotel of camping
Dat eerste, sowieso! Al was het alleen al vanwege het ontbijtbuffet... En ik ben absoluut geen campingmens. Ik vind de sfeer op campings heel gezellig, maar ik vind het verschrikkelijk om in een tentje te slapen. Als ik wakker word, wil ik meteen rechtop kunnen staan en me niet eerst nog uit zo'n klein hutje moeten wurmen. En ik vind het ook irritant als ik met een rol wc-papier naar het dichtstbijzijnde toilethok moet lopen.
En stacaravan vind ik trouwens wel prima. Het enige probleem is dat die vrijwel altijd op dezelfde plaats moet blijven staan en ik vind het juist zo leuk om elke vakantie naar een andere plek te reizen!

Eén grote wereldreis of de wereld in meerdere keren ontdekken
Een wereldreis lijkt me ongelofelijk gaaf, maar ik ga toch voor de tweede optie. Ik kan namelijk behoorlijk chaotisch zijn en het plannen van zo'n lange reis lijkt me heel lastig.

Roadtrip of één vaste bestemming
Ik heb helaas nog nooit een roadtrip gedaan! Meestal boeken we een vaste accommodatie en gaan we van daaruit de regio verkennen. Maar ik wil wel heel graag een roadtrip met mijn vriend doen, liefst naar (en door) Italië, want daar zijn we allebei nog nooit geweest.

Azië of Afrika
Ik heb beide continenten nog nooit bezocht, maar als ik op dit moment uit deze twee werelddelen moest kiezen, zou ik voor Azië gaan. Mijn vriend heeft een Chinese achtergrond en we willen heel graag samen naar Hong Kong. En sowieso wil ik nog veel meer van Azië zien! Maar ook Afrika wil ik zeker nog eens verkennen, de natuur daar lijkt me zo ongelofelijk mooi.

Dat waren de vragen van de 'Reisdilemma's tag', die bedacht is door Chantal! Ik hoop dat jullie de vragen leuk vonden en dat jullie nu op een grappige manier weer wat meer over mij te weten zijn gekomen. Ik geef de tag door aan Sharon (omdat zij altijd zulke leuke reisjes weet te scoren), Denise (omdat zij een paar geweldige vakanties op de planning heeft, ik ben jaloers) en Teske (omdat ik op haar blog las dat zij dit jaar zoveel mooie reizen mag gaan maken).


En nu ben ik wel benieuwd wat jullie zouden kiezen... Hotel of camping?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. Oeh wat leuk om te lezen mop! Ik denk dat ik wel met jou op reis zou kunnen, als ik je antwoorden zo een beetje lees haha! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk om je antwoorden te lezen en om te zien dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft! Ik vind écht Aziatisch eten bijvoorbeeld heel erg vies haha. Een roadtrip door Italië lijkt me ook heel erg tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaaah super super lief dat je me getagd hebt, deze vragen gaan zeker terugkomen op m'n blog! Heel leuk ingevuld, Italië verkennen lijkt me ook geweldig! Fijne dag! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh wat een leuke tag! Super leuk trouwens om te lezen dat je zei "alleen al voor de ontbijtbuffetjes"! Ik houd echt van hotel ontbijtjes, haha! En doe mij ook maar een beetje actieve vakantie! hihi Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuke tag! Ik ben ook dol op reizen en ook op actieve vakanties in plaats van luiervakanties. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tag! Ik heb eigenlijk nog echt weinig van de wereld gezien, maar hoop daar snel verandering in te brengen! Ik zou ook nog heel graag willen roadtrippen, het liefst door Amerika :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk ingevuld past wel jou, want ja je houdt van reizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuke tag en ook leuk om je antwoorden te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk ingevuld en wat een mooie eerste foto zeg! Ik krijg meteen zin om op vakantie te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bikini blijft zo mooi! En ik krijg de reiskriebels behoorlijk te pakken van deze tag haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk om te lezen dit en ook prachtige foto's! Bij mij komen de kriebels ook weer om op reis te gaan, eigenlijk heb ik die altijd wel, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk ingevuld en je bikini is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele leuke tag! Ik ga ook voor hotel, ik vind het fijn om meteen een warme douche te kunnen nemen En idd, het ontbijtbuffet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend leuke tag! De foto's die je er bij hebt gevoegd zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuke tag :)! Erg tof om te lezen. En je bikini is to die for!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke tag zeg! Deze ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuke tag! Ik ben ook echt niet gemaakt voor kamperen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. die bikini staat je ten eerste super en wat een leuke tag+ foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hahaha ik ben ook echt geen campignmens! nog nooit gedaan... inmiddels heb ik al enkele jaren een nederlandse boyfriend en deze zomer zal ik dan toch echt voor de eerste keer gaan kamperen... ben benieuwd! wat is die koraal/oranje bikini mooi trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.