Fashion,

PERSONAL / De verhalen achter mijn mooiste sieraden

3/01/2015 Pixels By Emilia 16 Comments

Nederlands: Als het om sieraden gaat, zijn mijn outfits een beetje eentonig. Vroeger was dat wel anders, toen droeg ik het liefste zoveel armbanden als er om mijn arm pasten, maar tegenwoordig draag ik alleen nog een paar simpele sieraden. En ook nog eens vrijwel altijd dezelfde. De meesten daarvan zijn heel speciaal voor me, omdat ze een betekenis met zich meedragen. Het leek me wel leuk jullie daar eens wat over te vertellen, dus vandaag ga ik de verhalen achter mijn sieraden met jullie delen. Klik op 'read more' om alles te lezen over mijn favoriete sieraden.

English: When it comes to jewelry, my outfits always are a little boring. I used to love wearing as much bracelets on each arm as possible, but over the past years I've only worn a few basic pieces. Most of my jewels are quite special to me, since there's a story behind each one of them. I thought it would be fun to tell you those little stories in an article, so that's what I'm going to do today! Click 'read more' to read all about my favorite jewelry.

Allereerst mijn Casio-horloge, dat jullie ondertussen wel kennen. Dit is volgens mij het enige sieraad in dit artikel dat ik zelf heb gekocht en hiermee begon mijn liefde voor horloges. Ik kocht het in mei 2013 tijdens een dagje shoppen met mama en draag hem nog vaak, ben er nog steeds heel blij mee!
Dit kettinkje is het eerste verjaardagscadeau dat ik ooit van Michael kreeg, op mijn 18e verjaardag (om 00:00u precies). Ik heb het drie jaar lang vrijwel elke dag gedragen en nu wissel ik het af met mijn gouden sieraden.
Deze armband kreeg ik van Martine (mijn beste vriendin sinds de eerste groep van de basisschool) en haar moeder, ook een cadeautje voor mijn 18e verjaardag. Hier ben ik echt verliefd op! Er hangt een munt aan en de rest van het armbandje is gewoon heel eenvoudig. Ik vind 'm perfect!
De ring op deze foto kreeg ik van Michael, toen we precies een jaar een relatie hadden. Hij heeft dezelfde en onze namen staan erin gegraveerd. 
Nog een armbandje, dit sieraad kreeg ik van Michael. Voor mijn 19e verjaardag, als ik het goed heb. Ik vind dat hartje zo schattig!
En ook deze ring kreeg ik van Michael, toen ik 20 werd. Ik weet nog heel goed dat hij me een paar dagen voor mijn verjaardag opbelde, omdat hij twijfelde welke maat hij moest kopen. Hij wilde het cadeautje eigenlijk geheim houden en hij baalde echt dat hij het toen al moest verklappen. Ahw!
Deze prachtige bangle kreeg ik van een webshop om te reviewen. Ik vond (en vind) het zo bijzonder dat ik zoiets moois mocht ontvangen voor mijn blog! Elke keer als ik hem draag, ben ik er weer helemaal blij mee. Het horloge kocht ik erbij, omdat ik dat er zo gaaf bij vond staan en omdat ik nou eenmaal een zwak heb voor horloges.
Dit kettinkje kreeg ik vorig jaar voor mijn verjaardag van Janneke, mijn allerbeste vriendin van de middelbare school. Ik wilde heel graag een subtiel roségouden kettinkje en ik had haar een paar voorbeelden gestuurd en uiteindelijk had ze precies degene gekocht die ik zelf het allermooiste vond. Pretty!
Mijn nieuwste sieraad: dit horloge van Guess, dat ik van Michael kreeg voor Kerst en ons jubileum afgelopen december. Ik was al een halfjaar verliefd op dit horloge, maar kon geen goede reden bedenken om het voor mezelf te kopen en toen kreeg ik het ineens van hem, toen we een weekendje in Brabant waren. Eén van de mooiste cadeautjes die ik ooit heb gehad!

Dat zijn al mijn meest gedragen en favoriete sieraden op het moment! Hebben jullie ook sieraden met een leuke betekenis erachter?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

16 opmerkingen:

  1. Wat lief ook zeg, dat zilveren kettinkje dat je voor je 18e verjaardag kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige sieraden! Ik draag eigenlijk alleen maar een ring die ik van mijn vriend heb gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooi! Ik draag alleen mijn rozenkrans die ik kocht, omdat ik het gewoon mooi vond staan en mijn IceWatch die ik kreeg toen ik was geslaagd, voor de rest wissel ik af met oorbellen en that's it, hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee voor een artikel!
    Ik vind je Casio horloge werkelijk prachtig.
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi artikel (en mooie sieraden!)
    liefs Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat prachtig allemaal! Ik vind al je sieraden heel erg mooi en heb denk ik wel dezelfde smaak als jij :-) Ik zou er zelf graag nog een horloge bij willen omdat mijn zilveren horloge helaas echt niet meer mooi is :') En een rosegouden armband bij mijn rosé horloge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sieraden en wat mooi dat je van elk sieraad nog weet waar ie vandaan komt. Dat maakt ze extra speciaal inderdaad <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sieraden heb je en ook leuk om de verhalen erachter te lezen! Ik heb heel weinig sieraden haha, ik draag het ook bijna nooit. Heb wel een super mooi paar oorbellen dat van m'n oma is geweest, daar ben ik wel heel blij mee nog steeds :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stuk voor stuk zijn het prachtige sieraden met allemaal een heel mooi verhaal! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige sieraden met stuk voor stuk een mooi verhaal erachter! Ik vind het roségouden kettinkje met het hartje echt prachtig, zoiets wil ik ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige sieraden, vooral het rosé gouden hartjes kettinkje en de armband met de munt eraan vind ik heel erg mooi. Ook leuk dat je zoveel van die sieraden gekregen hebt en dat er dus zo'n mooie betekenis aan vast zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fijne sieraden. En wat leuk dat achter elk sieraad een verhaal zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie sieraden, ik heb eigenlijk precies hetzelfde, draag ook weinig sieraden. Ik wil graag sieraden waar een betekenis achter zitten en anders draag ik het weinig..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief dat je zoveel van Michael hebt gekregen! :) Het laatste horloge is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.