Awkward,

AWKWARD #4 / Mijn gênantste momenten achter het stuur

3/27/2015 Pixels By Emilia 26 Comments

Nederlands: Vandaag heb ik een wel heel speciale editie van 'Awkward' (de artikelen waarin ik mijn grootste blunders opsom). Ik ga namelijk een lijstje maken van mijn gênantste momenten achter het stuur. Ik heb een behoorlijke hekel aan autorijden en ik doe het ook eigenlijk veel te weinig, dus dat levert een hoop beschamende moment op als ik wél een keertje op de bestuurdersstoel ga zitten... Klik snel op 'read more' voor mijn autoblunders!

English: Today I'm having a very special edition of the series called 'Awkward' (the articles in which I share my most stupid bloopers). This time I'm going to share my most awkward moments while driving the car... I don't like driving at all, since I just think I'm not that good at it, but because of that, I don't drive enough to get better at it (see the circle?). So, every time I actually enter a car, something funny happens.... Click 'read more' to read all about those moments of shame!

  • Als ik een stoplicht zie, begin ik altijd helemaal te shaken, trillen en zweten. Ik ben zó bang dat het licht op rood gaat en dat ik moet stoppen, want ik ben een ramp in wegrijden vanuit stilstand (lees: afslaan overkomt me dan vaker wel dan niet). 
  • Toen mama een tijdje terug zei dat ik de auto op de oprit moest zetten, deed ik dat zo slordig dat de auto enorm slipte, waardoor we nu een pikzwart bandenspoor op onze oprit hebben. Tsja, onze oprit is nogal stijl en die hellingproef behoort dus absoluut niet tot mijn talenten...
  • Op de een of andere manier staat er altijd een paar buren naar buiten te kijken als ik in de auto stap. Die weten blijkbaar ook al dat er altijd wat te lachen valt, als ik weer achter het stuur kruip. (Beetje oneerlijk, want als er mensen staan te kijken, rijd ik alleen maar slechter...)
  • Tijdens mijn rijlessen was ik een held in parkeren. Fileparkeren, achteruit inparkeren, eitje. Maar als ik nu moet parkeren, rijd ik net zolang rondjes tot ik een makkelijke en ruime parkeerplaats vind. Of parkeer ik gewoon een kilometer verderop, als het moet.
  • Om iets minder zenuwachtig te zijn, zet ik de autoradio altijd op 100%NL (oftewel: de zender met de meeste meezingers). Volume op z'n hardst en meeblèren maar. Van de week was ik alleen even vergeten dat ik het raam open had gezet en dat iedereen op straat me kon horen. Dat was extra gênant, omdat ik absoluut geen nachtegaaltje ben.
  • Gisteren zat ik met Tara in de auto en vertelde ik haar dat ik een paar dagen daarvoor met iemand had meegereden, die hele tijd brokken maakte en zelfs keihard een stoepje raakte. Drie keer raden we er nog geen minuut later op een haar na zelf een stoepje schampte?
  • En de gênantste blunder als laatst: ik ben een keer 7 (!) keer op rij afgeslagen toen ik op een helling voor een stoplicht stond. Met mijn zus en mijn broertje in de auto. Het was zelfs zó gênant, dat mijn zus me niet eens durfde uit te lachen, maar bloedserieus bleef en me aanmoedigde om door te gaan.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor ik eens brokken maak... Hebben jullie ook zo'n hekel aan autorijden?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

26 opmerkingen:

  1. Haha wel grappig, maar voor jou ook weer niet. Ik snap wel dat je veel genante momenten hebt gehad. Ik denk dat , dat parkeren voor veel mensen gewoon een stukje luiheid is, want ik kan net zoals jou gewoon goed parkeren, alleen ik ga altijd opzoek naar een makkelijke parkeerplaats en ga even wat rondjes rijden. Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Ik vind parkeergarages nog steeds doodeng; vooral wanneer ik zo'n bult op moet rijden. Vreselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Tijdens mijn rijlessen was ik inderdaad heel goed in parkeren maar nu....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha ahh, ik heb stiekem wel een beetje gelachen op de vroege ochtend!
    Ik ga waarschijnlijk over een paar maanden beginnen, vind het doodeng!
    Ach, zo blijft het allemaal een beetje een uitdaging toch! We kunnen er beter maar gewoon lekker om lachen :D
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha die laatste Em :') Je zei inderdaad eens dat je zo bang bent om af te slaan enzo, haha! Ah, het komt helemaal goed. Lekker blijven oefenen en wat knap overigens dat je zus zo serieus kon blijven. Ik zou helemaal in een deuk liggen :')

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaaah die eerste komt me zo bekend voor! Ik heb het autorijden om die reden ontzettend lang uitgesteld. Tegenwoordig probeer ik routes te pakken met zoveel mogelijk stoplichten en kruispunten; terwijl ik die 'vroeger' juist vermeed. Oefening baart kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat grappig om te lezen! Ik moet zelf nog steeds beginnen met het halen van mijn rijbewijs maar dan gaan deze dingen sowieso ook bij mij gebeuren haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, wat grappig om te lezen! En zo herkenbaar... Na het behalen van mijn rij examen moest ik opeens in mijn vaders auto rijden, nou dat was wel even wennen. Ik laat hem nog steeds wel eens afslaan haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha dit komt me zó bekend voor, stiekem moet ik best een beetje lachen. Ik parkeer standaard een km verder omdat het makkelijker is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De hellingproof was bij mij ook nooit een succes haha, maar door het veel te doen kom je er wel vanaf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet omdat ik het gewoon niet durf. Maar als ik zou rijden zouden deze dingen me ook zeker overkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh oh, ik kan nog niet autorijden maar het lijkt me echt vreselijk als je afslaat. Mijn vriend had dat in het begin ook maar dan twee keer achter elkaar bij een rotonde.. oh oh! :'D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, ohoh! Gelukkig kom je wel altijd veilig op je bestemming aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha, grappig en vooral ook erg herkenbaar! De afgelopen vijf jaar heb ik in een automaat gereden en afgelopen week ben ik voor het eerst weer in een schakel gaan rijden, pfoeh wat was ik bang elke keer dat ik voor een stoplicht stond en al helemaal als ze dan gaan toeteren omdat het allemaal niet snel genoeg gaat, dan raak ik helemaal in de stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha ahhh, dapper dat je het toch nog met ons deelt. Vermakelijk vind ik, al denk ik jij zelf wat minder. Zelf vind ik autorijden heerlijk. Niets fijner dan overal heen kunnen rijden met je autootje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Argh ik heb ook zo'n hekel aan autorijden en ja, ik heb daarom ook al heel veel blunders begaan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik herken mezelf 100 procent in jou blunders. Ik kan totaal niet vanuit stilstand een schakelauto laten rijden. Een drama. Gelukkig heb ik nu een automaat en dat geeft me veel meer vertrouwen op de weg. Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. haahahha de hellingproef daar krijg ik het doodsbenauwd van. Onlangs ging ik met de auto naar iemand toe en die auto voor mij zat heel de tijd in zijn binnen spiegel te kijken en ik voelde de ogen branden dus ik dacht doe mijn haar. Dus ik keek weer op en die auto ging rijden maar het verkeerslicht stond nog o rood ging ie naar me zwaaien en uitbeelden dat me haar er goed uit zag. Vond het echt super ongemakkelijk durfde hem daarna niet meer in te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aahww haha dat klinkt niet al te best ;)

    Ik ben zelf ook niet de beste chauffeur van Nederland en loop ook liever een kilometer dan dat ik achter moet file parkeren! Vorige week moest ik in een krappe, volle parkeergarage parkeren: hel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, 7 keer?! Ik zou echt zooo zenuwachtig worden. Ach, zolang je voorzichtig rijdt, valt het best mee, toch? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuk om te lezen! Ook omdat ik net ben begonnen met mijn rijlessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. haha ik heb momenteel rijlessen en mijn auto slaat ook de hele tijd af :$

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, over een half jaartje kan ik beginnen met rijlessen en dan kan ik mijn awkward momenten delen (die komen er vast wel..).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha ik vind dit echt heel grappig om te lezen! Ik zelf laat nog best vaak de auto afslaan en stiekem vind ik het ook heel eng op de autoweg en om te parkeren, terwijl ik al 1,5 jaar mijn rijbewijs heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oei, zeker awkward. Maar je kan er zelf nog wel om lachen geloof ik?
    Toen ik net mijn rijbewijs had, zweette ik ook peentjes achter het stuur, maar nu (bijna 10 jaar later en nog steeds schadevrij) gaat dat veel beter. Overigens heb ik wel met mijn huidige auto een keer op een lullige manier een stoepje geraakt. Het gevolg daarvan is nog steeds goed zichtbaar op mijn wieldop...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk om te lezen! En best herkenbaar, vooral hellingen 'wat een ramp zijn die dingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.