Diary,

SURINAME 2015 #1 / Stage, jeepsafari en ons appartement

2/14/2015 Pixels By Emilia 24 Comments

Nederlands: Ik ben weer in Suriname! Een paar weken terug vertelde ik jullie al dat ik een stage ga doen in Paramaribo en daar ben ik ondertussen aangekomen! Ik ben hier nu al een week, dus dat lijkt me een goed moment om jullie te vertellen hoe het hier tot nu toe bevalt en wat we allemaal gedaan hebben. Dus als je benieuwd bent naar mijn tijd in Suriname, klik dan op 'read more'.

English: I'm back in Suriname! A few weeks ago I already told you guys I was going to do my internship in Paramaribo and that's where I am right now. I've been here for a week now, so I thought it was about time to give you guys an update about how everything's going so far. So if you want to know what I've done and seen in Suriname during my first week, click 'read more'.

Dit is het hondje van mijn stagebegeleidster. ZO schattig!
De eerste stage-ervaringen
Afgelopen maandag heb ik voor het eerst mijn stagebegeleidster ontmoet en vandaag was mijn eerste echte stagedag. Ik ben zo blij met mijn begeleidster, want ik vind haar ontzettend aardig en gezellig! Ze is heel gemotiveerd om huidtherapie groot te maken in Suriname en dat inspireert mij ook om zo goed mogelijk mijn best te doen.
We hebben onder andere twee grote presentaties op de planning, waarbij ik ook mag helpen. Ik weet nog niet of ik dan zelf durf te presenteren, omdat het echt belangrijke bijeenkomsten zijn en ik het niet wil verpesten, maar ik ga in ieder geval mee om te assisteren. Verder zijn we vandaag op huisbezoek geweest bij een patiënt en ik mocht meteen helpen bij de behandeling! Echt fijn dat mijn begeleidster zoveel vertrouwen in me heeft, zo leer ik het meest.

Links: Selfie! Ik ben al iets minder bleek dan toen ik hier aankwam! Rechts: De palmentuin in het centum van Paramaribo.
In dit huis wonen mijn zus en ik gedurende onze drie weken in Suriname, de onderste verdieping is van ons.
Het leven in Suriname
Ik ben eigenlijk al helemaal gewend aan het leven hier! Ik fiets automatisch aan de linkerkant van de weg, ik draag 's avonds lange kleding tegen de muggen en ik ben al een béétje bruiner (kan je het al een beetje zien op de foto hierboven?).
Op de foto boven dit stukje zie je het huis waar mijn zus en ik logeren. We hebben de onderste verdieping gehuurd en dat is een prima appartement met keuken, badkamer, slaapkamer en woonruimte. Het is allemaal niet zo luxe als in Nederland (er is bijvoorbeeld geen warm water en het toilet spoelt niet door), maar we hebben een airco in de slaapkamer en een gigantische koelkast, en meer heb je eigenlijk niet nodig om te overleven.

Op jeepsafari! Het was de allereerste keer dat ik een tocht maakte met een jeep, heel vet!
Links: Samen met mijn zus achterin de jeep. Rechts: Op dit stukje was de 'weg' nog vlak...
Jeepsafari
Eén van de leukste dingen die we tot nu toe hebben beleefd, was de jeepsafari. Jeetje, wat was dat vet! We hebben van 9 tot 4 in de jeep gezeten en we reden door duizend verschillende landschappen. Zo gaaf om te zien hoe divers de natuur in Suriname is! We zaten in de open achterbak (zoals je op de foto kunt zien) en af en toe schudde de jeep zo gevaarlijk heen en weer, dat we ons heel stevig moesten vasthouden om er niet uit te vallen. De combinatie van de mooie uitzichten en de spanning maakte het echt geweldig. Zeker een aanrader om zo'n tocht te boeken als je ooit in Suriname bent!

Aan de waterkant kun je heerlijk zitten om wat te drinken of een ijsje te eten.
Zo, dat was mijn eerste update over Suriname! De volgende wordt waarschijnlijk wat interessanter, want dan heb ik al veel meer beleefd op stage, ben ik naar een echte Hindoestaanse bruiloft geweest en heb ik vast nog een paar toffe uitstapjes gemaakt. Tot de volgende keer!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

24 opmerkingen:

  1. Wauw wat ziet het er daar prachtig en heerlijk warm uit! Fijn dat je zo'n goede klik hebt met je stagebeleider. Geniet ervan en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat ziet het er daar prachtig en heerlijk warm uit! Fijn dat je zo'n goede klik hebt met je stagebeleider. Geniet ervan en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ervaring. En wat fijn voor je dat je zo'n fijne stagebegeleider hebt, dat is toch altijd wel belangrijk. Heel veel plezier en succes de komende periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een ervaring! Suriname lijkt me een super tof land. Geniet ervan meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw het ziet er prachtig uit! Nog een hele fijne tijd gewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er gaaf uit Emilia! Geniet er maar lekker van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toffe foto's! Ben benieuwd naar de rest van je avonturen. Geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een prachtige update, ik heb ervan genoten! Wat leuk ook zo'n jeepsafari dat lijkt mij ook een te gekke ervaring. Heel veel plezier en denk goed aan jezelf <3 Maak er een onvergetelijke tijd van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahh wat gaaf! Super leuk om te lezen! Fijn dat je zo'n leuke begeleider hebt, en heerlijk dat je al een beetje een kleurtje krijgt! Het huis ziet er prachtig uit! Heeeel veel plezier nog! Ik kijk nu al uit naar de volgende update! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gaaf dat je in Suriname zit voor je stage, geniet ervan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahh die foto's, ik wil ook! Super leuk om te horen dat je 't zo naar je zin hebt :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aah je bent er al! Super tof! Heeeeel veel plezier daar nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah echt super gaaf dat je nu in het buitenland stage loopt en dan ook in zo'n mooi land!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er allemaal heel tof uit! Fijn dat je je zo goed vermaakt daar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een ervaring. Veel plezier en geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's, heel veel plezier daar! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk om te lezen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een onwijs gave ervaring! Heerlijk jaargetijde ook om nu daar te zitten ipv hier. Heel veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo te zien heb je het goed na je zin en wat een super ervaring ook! Geniet er lekker van, voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die eerste foto, prachtig! Ben benieuwd naar je volgende update (:

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend gaaf dat je dit allemaal mag meemaken! Ook erg leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie foto's! En dat met die jeep is echt heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel leuk artikel om te lezen en mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.