food,

HOTSPOT / De (h)eerlijkste burgers van het noorden

2/02/2015 Pixels By Emilia 17 Comments

Nederland: Het lijkt misschien een beetje tegenstrijdig dat ik, als veganist, over een burgerrestaurant ga schrijven. Maar ik ben dol op vegaburgers en die kun je in sommige restaurants ook gewoon bestellen. Toen Michael en ik vorige week in Groningen op zoek waren naar een plek om te lunchen, bleef hij heel enthousiast stilstaan voor een hamburgertent. Nadat ik de kaart even had gecheckt, bleek dat het helemaal geen 'normale' burgertent was... In dit artikel ga ik vertellen wat er dan zo speciaal was, dus klik snel op 'read more' als je benieuwd bent!

English: It might be a little weird that I, being a vegan, am going to write an article about a hamburger restaurant. But I do love myself a veggieburger and some restaurants just have really good ones. Last weekend I went to Groningen with Michael, where we went to a nice little burger place to have lunch and our burgers actually tasted so good, that I just had to write an article about this hotspot. Click the 'read more' button to read all about it!

Laat ik maar gewoon meteen op een rijtje zetten wat Michael en ik allebei zo leuk vonden aan dit hamburgerrestaurant:

 • Ze serveren alleen hamburgers (met eventueel friet en salade), maar wel heel veel verschillende soorten. Je weet dus precies wat je zal gaan eten, maar hebt toch nog een hoop keus.

 • Alle producten waarmee gekookt wordt, zijn een mix van lokaal, biologisch en duurzaam. De broodjes komen van de bakker om de hoek en al het vlees is gegarandeerd biologisch. Ze zijn dus helemaal bewust bezig daar!

 • Alles wordt zelfgemaakt, van de frieten tot de pesto, en alles is dus hartstikke vers.

 • Er wordt rekening gehouden met alle allergieën en diëten. De vegetarische opties op de menukaart bevatten allemaal kaas, maar toen ik aangaf dat ik veganist ben, bedacht de kok/eigenaar spontaan een nieuwe burger voor me. Hoe tof is dat!?

 • De inrichting is, zoals je op de foto's kunt zien, een mix van stoer en gezellig. De keuken staat middenin het restaurant en is helemaal open, dus je kunt gewoon kijken hoe je burger wordt klaargemaakt. Heel tof!

 • De mensen die er werken zijn onwijs aardig! We hebben onder andere even een praatje gemaakt met de eigenaar en hij had duidelijk passie voor zijn zaak, hij vertelde zo enthousiast over de filosofie van het restaurant.

 • En niet te vergeten, het belangrijkste van een restaurant: het eten! Dat was heer-lijk. Je kunt het misschien ook wel zien op de foto's van onze burgers... Ze smaakten net zo goed als ze eruitzagen. Michael is een echte vleesliefhebber en hij vond zijn baconburger helemaal perfect en ik heb ook gesmuld van mijn vegan portobelloburger.


Het restaurant, dat Wereldburgers heet, is gevestigd middenin het centrum van Groningen op Akerkhof 43. Het is letterlijk nog geen minuutje lopen vanaf de vismarkt, echt een toplocatie! Het enige nadeel is dat ik zelf niet in het noorden woon... Hopelijk wordt Wereldburgers ooit net zo groot als de BurgerKing en openen ze dan restaurants door heel Nederland. Maar voor het zover is, wil ik iedereen die binnenkort naar Groningen gaat, aanraden om hier een burger te eten.
Voor meer informatie en de menukaart kun je even een kijkje nemen op hun website.

Zijn jullie ook zo gek op (vega)burgers?

P.S. Meer over ons weekendje in Groningen lees je hier in mijn dagboek!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

17 opmerkingen:

  1. Wat een supertip! We gaan binnenkort naar Groningen dus dan mag deze hotspot zeker niet ontbreken. Echt leuk om je enthousiasme te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handige tip zeg. Als ik in Groningen ben weet ik nooit waar ik moet eten haha, dus dit komt wel echt goed van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik dus zo tof aan Groningen, dat ze overal tentjes hebben waar je als vegan, vegetariër of carnivoor terecht kunt (zoiets hebben we bij mij in de stad ABSOLUUT niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een super toffe hamburgertent! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er echt heel lekker en leuk uit. Bedankt voor de tip, ik sla hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je over hotspots in zoveel verschillende steden schrijft. Groningen is voor mij dichtbij, dus hier ga ik zeker snel eens een burger eten. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je er zo enthousiast over bent! Mocht ik ooit in de buurt zijn... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeh lekker! Bedankt voor de tip. Mijn vriend is gek op burgers én ik woon in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tip. Het ziet er lekker en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh ziet er heerlijk uit! Volgende keer moeten we de Dutch Weed Burger eten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lijkt me echt heerlijk! Vooral leuk dat het ook vegetarische opties heeft. Alleen jammer dat ik echt niet dichtbij Groningen woon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmm ziet er heel lekker uit! Ik hou echt van hamburgers. Ga deze hotspot onthouden voor als ik een keer in Groningen ben:)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oke, deze ga ik heeeel goed onthouden want het lijkt me zó lekker! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh wat ziet dat er lekker uit! haha ik heb echt heel erg honger nu...

    xx Anna and Christel <3 it takes 2 to fashion ps. don't miss out on our GIVEAWAY MONTH!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik woon in Groningen, ben er vaak voorbij gelopen maar nog nooit gegeten. Maar na het lezen van deze post ga ik dat zeker een keer doen! Thanks :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.