Happy,

HAPPY THOUGHTS #6 / Verrassingen en andere fijne dingen

2/24/2015 Pixels By Emilia 9 Comments

Nederlands: 'Happy thoughts' is terug! Zoals ik al aangaf in mijn artikel met doelen voor 2015, wil ik weer vaker artikelen delen waarin ik dingen opsom die me gelukkig maken. In 2012 (zo hé, dat klinkt al lang geleden!) maakte ik het eerste 'happy toughts'-artikel en sindsdien heb ik er pas een stuk of vijf gemaakt. Gek eigenlijk, want ik word juist zo gelukkig van het schrijven van dit soort artikelen! Hoog tijd dus voor een nieuwe editie. Klik op ‘read more’ om erachter te komen waarvan ik de afgelopen tijd héél vrolijk werd.

English: ‘Happy thoughts’ is back! As I already mentioned in an article about my goals for 2015, I want to make these posts about things that make me happy more often. In 2012 (which sounds so far away!) I made the first ‘happy thoughts’ article and ever since I only wrote five of these articles. Which is weird, since I really like writing down the things htat make me smile. So, today it’s time to make another one. Click ‘read more’ to find out what got me happy last month.


Kleine verrassingen
De afgelopen tijd besef ik heel goed wat een geweldige mensen ik allemaal om mij heen heb en ze weten me steeds weer te verrassen. Zo viel er een tijdje terug bijvoorbeeld ineens een fantastisch mooie kaart van mijn vriendinnetje Shannon op de mat en kreeg ik van mijn lieve collega Tamara een geluksmunt voor mijn reis naar Suriname. Van zulke kleine, onverwachte gebaren kan ik echt onwijs gelukkig worden.


De internationale stage
Ik ben zo onwijs blij met mijn stageplek in Suriname! Ik had behoorlijk hoge verwachtingen, maar het is serieus nog leuker en leerzamer dan ik had gehoopt. Ten eerste is mijn stagebegeleidster geweldig. Ik vind haar niet alleen ontzettend aardig, maar ook heel inspirerend, omdat ze zo gemotiveerd is met het bekendmaken van ons beroep in Suriname. Daarnaast behandelen we patiënten met vormen van aandoeningen die ik in Nederland nooit zal aantreffen, dus dat maakt het extra interessant.


(Verplicht) shoppen
Shoppen is sowieso al leuk, maar als je er een excuus voor hebt, is het helemaal tof. Zo heb ik van de week heel Paramaribo afgelopen om een paar hakken te vinden (ik moet namelijk heel net gekleed voor een presentatie die ik met mijn stage ga geven) en wil ik eigenlijk ook een nieuw praktijkjasje voor school. Omdat ik een medische opleiding doe, moet ik altijd een wit schort dragen als ik aan het werk ben. Ik heb nu maar één zo'n schort, maar voor mij volgende stage wil ik graag een tweede aanschaffen, zodat ik een reserve heb als de ene in de was zit. Ik heb al een paar leuke gevonden op deze website!


Mijn favoriete hobby
Afgelopen week vroeg iemand me wat mijn favoriete hobby zou zijn, als ik geen blog had. Daar moest ik heel erg lang over nadenken. Ik bedacht me dat mijn leven er héél anders uit zou zien als ik geen blog had gehad. Ik zou veel minder (blog)vrienden hebben, me veel vaker vervelen, nooit uitgenodigd zijn voor allerlei coole evenementen... Raar toch? Ik besefte me dat ik mijn 17-jarige ik heel dankbaar moet zijn voor het maken van mijn eigen website.


Hardlopen, als ik zin heb
Als ik ga hardlopen, doe ik dat puur omdat ik er zin in heb. Ik vind het namelijk heel leuk om lekker te rennen, maar alleen als ik er écht behoefte aan heb. Dat betekent dus dat ik de ene week 4 keer een rondje doe en vervolgens een maand mijn sportschoenen laat verstoffen. Ik denk dat het zo leuk blijft, doordat ik geen doelen heb gesteld en het dus geen 'moetje' is. Herkent iemand dit?


Niets doen
Kan jij je herinneren wanneer je je voor het laatst verveelde? Ik niet. Op de een of andere manier heb ik altijd iets te doen. School, werken, vrienden, huiswerk, bloggen... Soms vergeet ik weleens dat het nodig is om even lekker te luieren. Maar toch vind ik het heel fijn om even een avondje niets te doen, door gewoon in bad te gaan of zo, en daar kan ik dan echt van genieten.

Zo, dat waren wel weer genoeg 'happy thoughts' voor vandaag! En nu ben ik benieuwd:
waar werden jullie de afgelopen tijd nou echt gelukkig van?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

9 opmerkingen:

  1. Wat een fijne happy thoughts <3 dat van het verplicht rennen herken ik wel. In de zomer heb ik die behoefte wel en ren ik heel graag, maar zodra het kouder word vind ik het eigenlijk al niet meer zo leuk..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker om te lezen, vaak zijn de kleinste dingen de leukste. Ik zat vanavond lekker in het zonnetje te genieten van mijn avondeten: heerlijk! Dat is voor mij een geluksmomentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk lijstje. En inderdaad de laatste keer dat ik mij echt verveelde is lang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nu vakantie en ik ben bezig om mij wél eens te vervelen haha. Laatste tijd ben ik zo druk geweest met werk, school, bloggen, sociale contacten etc. dat ik nu eens even niks wil doen en even wil bijkomen. Leuk lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah wat een heerlijk lijstje! Die kleine verrassingen zijn inderdaad zo leuk. Als ik zoiets meemaak, dan maakt mijn hart altijd een klein sprongetje. Het idee dat mensen aan je denken (en dit uiten met een klein gebaar) is zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zo'n lijstje met happy thoughts! En wat gaaf dat je stage loopt in Suriname, lijkt me een mooi land! Leuke blog heb je trouwens, heb je gevonden via de Blogger Spotlight van Wendy! X Yessie
    http://www.yessieb.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.