Diary,

FOOD / Veganistisch eetdagboek van een week (deel 2!)

2/09/2015 Pixels By Emilia 19 Comments

Nederlands: Op veler verzoek (oké, een beetje overdreven, maar ik heb wel meerdere aanvragen gehad) ga ik vandaag weer een eetdagboek laten zien. Ik heb voor de tweede keer een week lang bijhouden wat ik heb gegeten en dat zet ik in het artikel van vandaag allemaal op een rijtje. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden om te zien wat ik zoal eet als veganist! Klik op 'read more' om mijn eetdagboek te bekijken.

English: After lots of request (just kidding, but I did get several requests) I'm going to share another food diary today. I'll share everything I ate during one week with you guys, to give you an idea what I usually eat, being a vegan. I hope you like reading it again! Click the 'read more' button to see the full food diary.


Maandag
Ontbijt: Ik begin deze dag met muesli (noten+rozijnen) met sojamelk en granaatappelpitjes. Echt een lekkere combinatie!
Tussendoor: Voor de lunch eet ik een bakje pecannoten. Eigenlijk een beetje teveel, maar als ik een bakje nootjes heb, kan ik nooit stoppen met eten, zo lekker.
Lunch: Bij de lunch eet ik roggebrood met pindakaas en banaan.
Tussendoor: Als ik 's middags thuiskom, maak ik dadels met chocola. Gewoon een reep pure chocolade smelten en daar de dadels in dippen. Love it.
Diner: 's Avonds maak ik een salade met ijsbergsla, broccoli, sperziebonen en geroosterde noten.
Snack: Als ik 's avonds achter mijn laptop zit te werken, eet ik een bak druiven leeg. Ik vind dat echt een topsnack voor tijdens het computeren, omdat ze niet kruimelen en je ze kunt blijven eten. En omdat ze zo lekker zijn, natuurlijk.

Dinsdag
Ontbijt: Op dinsdag neem ik opnieuw muesli en granaatappelpitjes met sojamelk.
Tussendoor: Een paar crackers met pindakaas, sambal en komkommer.
Lunch: Tussen de middag eet ik roggebrood met jam en daarbij een appel.
Tussendoor: Ik haal een grote smoothie in de stad (ik weet niet meer precies wat erin zat, maar volgens mij had ik iets heel fris, met mango, ananas en banaan).
Diner: Vanavond weer een lekkere salade met rucola, avocado, paprika, tomaatjes, uitjes, venkel, zonnebloempitten en pijnboompitjes.
Snack: Een reep pure chocolade.

Woensdag
Ontbijt: Muesli met peer overgoten met sojamelk en wat ahornsiroop.
Tussendoor: Ik ga naar de markt waar ik een halve kilo gedroogde vijgen koop, een van mijn favoriete snacks. De helft van de zak eet ik meteen op.
Lunch: Brood met pindakaas en sambal.
Tussendoor: Ik koop op het station kokoswater en een reepje Lovechock. Jammie!
Diner: Boontjes en erwten met tomatensaus en Italiaanse kruiden (deze maaltijd zag er zo onsmakelijk uit, dat ik de foto maar uit het artikel heb geknipt. Maar het was juist heel lekker!).
Snack: Druiven, mmm.

Donderdag
Ontbijt: Ik maak havermout met rozijnen, appel en kaneen, een oude favoriet!
Tussendoor: De andere helft van de zak vijgen die ik de dag hiervoor kocht.
Lunch: Salade met avocado en cherrytomaatjes, ik houd van die combinatie!
Tussendoor: Een klein zakje walnoten.
Diner: Zelfgemaakte pizza! Ik maak één pizza met een normale deegbodem (met onder andere vegagehakt erop) en twee met aubergine als bodem (de ene met asperges erop, de andere met cantharellen).
Snack: Een bakje druiven.

Vrijdag
Ontbijt: Vier rijstwafels met avocado en stukjes cherrytomaat.
Tussendoor: Koekjes! De 'robuuste koeken' van Lu (een soort grote chocolate chip cookies) zijn helemaal veganistisch, dus daar eet ik een half pak van leeg.
Lunch: Twee appels en een banaan.
Tussendoor: Op het station koop ik 'Nakd'-repen, die zijn gemaakt van rauwe noten en gedroogd fruit. Ik vind ze heerlijk!
Diner: Een grote salade met veldsla, geroosterde asperges, cantharellen en champignons.
Snack: 's Avonds maak ik popcorn!

Zaterdag
Ontbijt: Muesli met rozijnen, noten en appel met sojayoghurt (de variant met vanillesmaak, echt heerlijk).
Tussendoor: Twee bananen met kokossnippers.
Lunch: Een paar boterhammen met pindakaas en sambal.
Tussendoor: Ik eet de andere helft van de chocoladekoeken (van gisteren) op. Verslavend!
Diner: Uit eten met Janneke! Ik heb een salade met sperziebonen, avocado, tomaatjes en nog veel meer, in een papadum. Ik moet zelf ook echt weer eens papadums kopen, zo lekker!
Snack: Voor ik ga slapen eet ik nog even snel een appel.

Zondag
Ontbijt: Havermoutpap (met sojamelk gemaakt) met cranberrycompote. Die combinatie had ik nog nooit gegeten, maar het smaakte echt heerlijk.
Tussendoor: Een peer en een grote beker chai tea met sojamelk.
Lunch: Soep met heel veel groenten.
Tussendoor: Een hele reep pure chocolade met stukjes cocos. Heaven!
Diner: Ik maak zelf gado gado met groenten (komkommer, boontjes en broccoli) met verse pindasaus en een berg gebakken uitjes.
Snack: Twee appels met een hoop kaneel erover. Ik ben echt gek op kaneel!

Behind the scenes: de kat is ook een halve veganist en probeert altijd van mijn eten mee te snoepen, zelfs als ik een salade eet. Gek beest.
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien! Oh, en even voor de zekerheid: ik ben geen diëtist of voedingsdeskundige, dus gebruik mijn eetdagboek niet als een soort richtlijn. Ik deel dit alleen omdat ik het leuk vind om te laten zien dat je als veganist ook onwijs lekker kan eten en omdat het vorige keer zo positief werd ontvangen. Maar als je zelf ook veganistisch wil eten, kijk dan gewoon wat voor jou goed voelt en raadpleeg eventueel een voedingsexpert, als je denkt dat dat verstandig is!

Wat is jullie favoriete tussendoortje?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

19 opmerkingen:

  1. Ik vind het super inspirerend om te zien wat je allemaal wel niet eet. Heel gevarieerd en toch onwijs gezond. Ik zou echt niet zoveel inpiratie hebben joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk dat je dit doet! Oeeh, ziet er allemaal zo lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mjum! Leuk om te lezen dit! Liefs Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat ontzettend leuk en inspirerend, heerlijke tips en super om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woaaah de foto van dinsdag; wat een prachtig kleurrijk geheel! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh! Wat ziet dat er allemaal lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal heeeel smakelijk uit. En complimenten voor de foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeh zo leuk dat je dit met ons deelt! Hier kan ik wel wat inspiratie bij opdoen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat zijn de foto's mooi! Super dat je zo veel groenten eet, daar kan ik nog wat van leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik krijg er honger van wat een heerlijke dingen allemaal zeg, ik kan hier wel wat inspiratie uit halen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk en lekker om te zien, wat een leuke smoothie beker, wist helemaal niet dat dat bestond. Oké ik ga nu eten want ik krijg hier trek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aaaah wat ziet het er allemaal ongelofelijk lekker uit. Ik vind dat je echt een hele fijne balans in je eetpatroon hebt. Het is voor het grootste gedeelte allemaal supergezond, maar hier en daar lekker wat koekjes of chocolade kan ook gewoon. Heerlijk :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk artikel! Ziet er allemaal echt heeeerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw wat eet jij lekker en wat een prachtige foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeeh dat ziet er allemaal heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow.. jouw eten is echt jaloersmakend gewoon. Je vorige eetdagboek vond ik ook al zo geweldig. Ik zou ook wel een gevarieerder eetpatroon willen, maar dat vind ik zo moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er allemaal heerlijk uit. Leuk ter inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nice Emilia!! :-) En ook echt supermooie foto's!
    P.s. hoe is het in Suriname?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.