Paramaribo,

SCHOOL / Ik ga een stage doen in het buitenland!

1/26/2015 Pixels By Emilia 40 Comments

Nederlands: Ja, je leest het goed: ik ga naar het buitenland om een stage te doen! Ik heb het al een paar keer laten vallen, maar ik ben er nog niet dieper op ingegaan, omdat ik eerst wilde dat alles zeker was. En dat is het nu! Vandaag kan ik jullie dus alles vertellen over mijn stage, het land, hoe lang ik wegblijf... Jullie hebben me al een hoop vragen gesteld en die heb ik allemaal verzameld, zodat ik ze in dit artikel in één keer kan beantwoorden. Ben je dus benieuwd naar de reis die ik binnenkort ga maken? Klik dan snel op 'read more'!

English: I'm going abroad to do an internship! I've actually tried not to tell too much about it already, since I wanted to be sure it everything was arranged and booked and right now I'm totally ready to go, so it's time to tell you guys all about it! In today's article I'm going to tell everything about the internship, the country and all other details. You've all been asking me so many questions already and I hope today I answer everything you guys want to know. So, if you're curious about this trip I'm going to make, click the 'read more' button!

Waar ga je heen?
Ik ga naar Paramaribo, de hoofdstad van Suriname. Ik ben er al één keer eerder geweest en de foto's die je in dit artikel ziet, heb ik daar toen allemaal gemaakt.

Hoe lang ga je?
Ik blijf drie weken, waarvan één week vakantie en twee weken stage. De stage mocht van school helaas niet langer dan twee weken duren (anders had ik best een maandje of twee willen blijven!). De dag nadat ik thuiskom, beginnen de lessen meteen weer.

Wanneer ga je?
Ontzettend snel al, in februari! In december begon ik met het regelen van de stage en nu is het al bijna zover. Spannend!

Ga je alleen?
Nee, ik ga samen met mijn zus! Het wordt de eerste reis die we met z'n tweeën gaan maken, dus dat is best bijzonder. (Hopelijk vliegen we elkaar op het einde niet in de haren.)

Waarom Suriname?
Mijn zus heeft een jaar in Paramaribo gewoond en in die periode ben ik met mijn ouders en broertje bij haar op bezoek geweest. En al was het tussen Suriname en mij niet echt liefde op het eerste gezicht (het was mijn eerste keer buiten Europa en ik moest behoorlijk wennen!), begon het bij mij toch te kriebelen om weer terug te gaan. Toen ik hoorde dat ik verplicht naar het buitenland moest voor stage, begon het idee te spelen om dat dus in Suriname te doen. Ik vertelde mijn zus van mijn plan, waarop ze tegen me zei dat zij toevallig ook van plan was rond februari terug te gaan en toen was de knoop heel snel doorgehakt.

Wat ga je allemaal doen?
Zoals ik al zei, ga ik eerst vakantie vieren (tochtjes maken naar het binnenland, de jungle, zwemmen in de rivier, shoppen...) en daarna twee weken op stage. Ik studeer huidtherapie en mijn toekomstige beroep bestaat tot nu toe bijna alleen nog in Nederland, maar... in Paramaribo is nu een huidtherapeute bezig met het beroep bekend te maken in Suriname en daarbij ga ik helpen! Ik heb er onwijs veel zin in, want het lijkt me een ongelofelijk interessante stage.

Blijf je wel bloggen?
Deze vraag is al een paar keer gesteld en het antwoord is natuurlijk: ja! Als het goed is hebben we wifi in ons appartement, dus met een beetje geluk kan ik gewoon vanuit Paramaribo blijven schrijven. En als dat op de een of andere manier niet lukt, dan verzamel ik alle verhalen en foto's en zal ik die delen zodra ik weer in Nederland ben.

Volgens mij waren dat zo'n beetje alle vragen die ik de afgelopen weken heb gehad! Als je nog ergens benieuwd naar bent, kun je natuurlijk gewoon hieronder een reactie achterlaten.
Zouden jullie een stage in het buitenland willen doen?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

40 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk en interessant dat je in Suriname stage gaat lopen. Gaaf zeg! Alvast heel veel plezier! Leuk ook dat je zus mee gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf zeg dat je in Suriname gaat stage lopen. Ik hoop dat je daar heel veel kan leren! Heel veel succes en heel veel plezier daar. Ik zou overigens zelf niet zo snel naar het buitenland durven gaan. Zit niet in mij denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt! :D En dat snap ik hoor! Wij moeten van school verplicht naar het buitenland, anders had ik er misschien ook niet zo snel aan gedacht. Maar nu het toch moet, vind ik het eigenlijk hartstikke leuk en vind ik het zelfs jammer niet we niet langer mogen dan twee weken. :)

      Verwijderen
  3. Wauw wat een te gekke kans! Supergoed, wat onwijs gaaf dat je gaat. Ik wens je veel succes toe met alle voorbereidingen en hoop dat je volop kunt genieten van deze onvergetelijke periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh wat gaaf!
    heel veel plezier.. geniet!
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat onwijs tof om dit samen te gaan doen! Bij wat voor bedrijf ga je stage lopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat onwijs tof om dit samen te gaan doen! Bij wat voor bedrijf ga je stage lopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat leg ik uit onder het kopje 'Wat ga je allemaal doen?'! :) Ik loop stage bij een huidtherapeute en ik ga haar helpen bij het promoten van ons beroep in Suriname, omdat dat daar nu nog heel onbekend is!

      Verwijderen
  7. Heel veel plezier, en geniet er van. Heel veel liefs - Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk zeg! Super spannend, dat wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh wat gaat! Verplichtte school ons maar om twee weken weg te gaan, te gek is dat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat geweldig! alvast heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf, ook leuk dat je nog een weekje reizen er voor doet! Ik wil halverwege dit jaar ook naar het buitenland, super spannend, ik ga namelijk voor 5/6 maanden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, dat is helemaal gaaf! Dan kan je pas écht veel zien. :D Ga je dan ook voor stage of alleen om te reizen?

      Verwijderen
  12. Echt een geweldige ervaring zal het zijn! Heel veel plezier! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Dit is wel heel gaaf zeg! Alvast heel veel plezier! Ik ben benieuwd naar al je foto's en verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt superleuk! Ben nu al benieuwd naar de verhalen & mooie foto's, het lijkt me namelijk een super mooi land (:
    X Samyra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat gaaf dat je dit kan combineren en samen met je zus kan gaan (: Heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaf zeg! Heel veel plezier en succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super spannend! Twee weken is wel echt kort! Mini-stage maar wel heel vet.
    Making memories!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het ook echt kort! Helaas mochten we niet langer van school. Maar goed, ik ben allang al blij dat ik lekker even drie weken naar het buitenland mag/moet. :D

      Verwijderen
  18. Wat super leuk!! Lijkt me ook wel spannend, maar heel erg tof! Wat een aparte studie trouwens! Klinkt heel bijzonder! Alvast heeeeel veel plezier! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend leuk! Ik heb ook een stage in het buitenland gedaan en was geweldig:)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Doe Tante Es van mij de hartelijke groeten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zooo leuk!!! :D Heel veel plezier alvast, en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super gaaf! Echt een kans die je echt moet pakken. Suriname lijkt me heel mooi, naja ik weet zeker dat het mooi is, dus ik ben benieuwd naar je foto's!
    Alvast heel veel plezier!

    xoxo Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wauw Emilia, wat ontzettend tof zeg!
    Ik wens je alvast een prachtige 3 weken tegemoet.
    Het wordt vast een hele mooie ervaring en je stage klinkt echt heel interessant.
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuke ervaring en natuurlijk lekker weer daar. Succes.
    www.fashiongentrix.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wilde hier gisteren al op reageren, maar was het toen vergeten of zo. WAT ONTZETTEND GAAF dat je naar Paramaribo gaat. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het daar is en wat je allemaal gaat beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat tof dat je naar Paramaribo gaat! Twee weken is wel erg kort zeg... Hoe dan ook wel een heel toffe leerervaring, fijn dat je er ook nog een weekje vakantie aan kunt plakken, haha!

    XXX Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aaah wat ontzettend leuk, en wat een mooie foto's! Jammer dat het maar voor zo kort is, maar alsnog een geweldige ervaring lijkt me! Ik lees er graag over op je blog!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, tof dat je naar Suriname gaat! ook wel fijn dat je met je zus bent. Dan voelt het gelijk vertrouwd. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. En neem een weldadig bad in de Colakreek Emilia, dat is goed voor de huid! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat gaaf! Wel kort zeg! Ik heb nog nooit van zo`n korte stage gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat tof meid en wat leuk om dit met je zus te doen! Wel ontzettend vreemd dat het maar twee weken mag,beetje gek om zo'n korte buitenlandse stage te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk! Ik ben toevallig ook bezig om een stage te regelen naar Paramaribo! Veel succes

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.