food,

HOTSPOT / Lekker vers lunchen in hartje Rotterdam

1/18/2015 Pixels By Emilia 29 Comments

Nederlands: Als mama jarig is, geven mijn zus en ik haar vaak een 'doe-cadeau' en gaan we een dagje met z'n drieën op stap. Afgelopen vrijdag was het weer zover en gingen we naar Rotterdam om gezellig te lunchen en een filmpje te pakken. We kozen een lunchtentje waar we alle drie nog nooit geweest waren en waar we meteen enthousiast over waren. Zó enthousiast, dat ik besloot dat ik het restaurant als 'hotspot' wilde delen op mijn blog. En dat ga ik vandaag doen! Klik dus snel op 'read more' als je benieuwd bent naar mijn nieuwe horeca-ontdekking in mijn lievelingsstad!

English: For my mum's birthday my sister and I gave her an activity as a present: we went to grab lunch and went to the movies last Friday at Rotterdam. For lunch we went to a restaurant we had never been to before but we all loved it. I actually loved it so much I instantly decided to write an article about it. And that's what I'm going to do today! So, if you're planning on going to Rotterdam and you want to know where you have to go to get a great lunch, you should click the 'read more' button!


Op de foto's in dit artikel kun je hopelijk een beetje zien hoe de sfeer in het restaurant is, want de ambiance vond ik een van de grootste pluspunten. De klanten waren allemaal totaal verschillend (van schattige bejaarde koppels tot studenten achter een laptop tot moeders met kinderwagens) en de sfeer was heel relaxt en rustig, maar toch gezellig. Ook de inrichting draagt bij aan de prettige vibe: moderne schommelstoelen bij het raam, een grote tafel om aan te werken en een hoop kleine tafeltjes om uitgebreid te lunchen. Veel hout, veel ruimte en veel licht. Helemaal mooi.


Het tweede (en misschien wel grootste) pluspunt vond ik het eten. Biologisch, vers, puur. Als veganist werd ik enorm gelukkig toen ik de vele 'V'-tjes op de kaart zag staan. Zoveel keuze voor vega's! Onder andere broodjes met hummus en groenten, bulgursalade én verschillende veganistische cupcakes.
En niet alleen vegetariërs kunnen hun hart hier ophalen. Mijn zus en moeder kozen voor sandwiches met rosbief en geitenkaas, een brownie en een punt macadamiataart en ook zij waren enorm enthousiast.

Het restaurant heet 'New Fork' (alleen die naam al! Zo leuk) en je kunt er terecht van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 om lekker te eten én om af te halen. Het is enorm goed bereikbaar, want het restaurant is gevestigd in het hartje van Rotterdam op Coolsingel 141. Als je met de metro reist, uitstapt bij halte 'Beurs' en dan de uitgang neemt aan de kant van het Binnenwegplein, loop je direct tegen New Fork aan. Niet te missen!
Op de website van New Fork vind je de menukaart en meer informatie.

Kenden jullie New Fork al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

29 opmerkingen:

  1. Wow, ziet er goed uit! Ik kende het nog niet, maar ik kom ook zelden in Rotterdam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super leuk uit met zoveel lekkere dingen! Goed om te onthouden x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw! Wat een super leuke hot spot! De sfeer komt zeker goed over op de foto's! Ziet er heel gezellig uit, en het eten klinkt en ziet er heerlijk uit! Als ik in de buurt ben zeker een keer hier langs lopen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel! Ik vind de sandwiches van New Fork super lekker, vooral die met hummus! Kleine opmerking: het adres dat je genoemd hebt, is van de New Fork op de universiteit van Rotterdam en niet die bij Beurs. Geloof me, op de universiteit komen geen ouderen en moeders met kinderwagens haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Bedankt voor het melden, ik heb het meteen aangepast! Ik had het adres van de site geplukt, maar ik wist niet dat ze meerdere locaties hadden. Lekker snugger haha, nogmaals bedankt! :)

      Verwijderen
  5. Wat een leuke tent. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar dat gaat niet lang meer duren denk ik ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom nooit in Rotterdam, maar het ziet er wel echt heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er echt heel erg leuk (en lekker haha) uit daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er echt heel leuk uit! En die muffin op de eerste foto,. Ik krijg serieus trek nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh dat ziet er super lekker uit! Binnenkort maar eens heen voor een lekkere lunch :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, echt doen hoor, lekker dichtbij voor jou ook! Als je niemand vind om mee te gaan lunchen, geef je maar een gil, want dan ga ik graag weer mee. :D

      Verwijderen
  10. Wat ziet die tent er super leuk uit zeg! Een echte aanrader als je de foto's zo ziet. Heel benieuwd hoe het eten in het echt smaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat ik je dat niet door het scherm heen kan laten proeven haha, het eten is heerlijk. Inderdaad een echte aanrader. :)

      Verwijderen
  11. Oeh ja daar ben ik ook een keer geweest! Is inderdaad een leuk tentje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet dit er super leuk uit, de volgende keer dat ik in Rotterdam ben wil ik hier zeker een keer langs gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmm, ziet er erg lekker en goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw het ziet er echt geweldig uit! Spijtig genoeg is het te ver voor mij. Misschien als ik eens in de buurt ben :)

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een mooie foto's! Welke camera gebruik je? x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om zo'n doe activiteit als cadeau te geven! Het eten ziet er echt lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een toffe plek zeg (en zoveel vega(n) dingetjes)! Die cupcake ziet er echt heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit ziet er inderdaad heerlijk uit! <3

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet het er allemaal lekker uit zeg! Mmm.. en hele mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik loop er iedere keer langs maar ben er nog nooit naar binnen gegaan. Toch maar een keer doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat herken ik, haha! Altijd als ik met de metro reis en bij Beurs uitstap, dan loop ik er langs, maar vorige week heb ik er dus ook pas voor het eerst gegeten. En ik denk dat ik vanaf nu wel vaker even naar binnen ga. :)

      Verwijderen
  21. Het ziet er heel leuk uit, maar het eten vooral lekker;)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet het er leuk en lekker uit! Deze ga ik onthouden! Yum!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ziet er fantastisch uit. Om over het eten nog maar te zwijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heeee emilia! Ja ik ken New fork ook sinds kort. T zit ook in de foodcourt op de Erasmus universiteit, dus sinds kort ben ik vaste klant. Eerlijk heerlijk en supervers! Tot snel!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.