2015,

GOALS / Wat ik wil doen en bereiken in 2015

1/08/2015 Pixels By Emilia 25 Comments

Nederlands: Na al het terugblikken op 2014 vind ik het nu weleens tijd om vooruit te kijken. Hoewel ik eigenlijk niet heel veel waarde hecht aan de jaarwisseling (ik bedoel, het enige dat verandert, is een getalletje...), vind ik het toch altijd leuk om te bedenken wat ik in het nieuwe jaar wil doen en bereiken. Vandaag ga ik al die doelen op een rijtje zetten! Zo kan ik er niet meer onderuit omdat ik alles openbaar op internet heb gezet (oh oh! Jullie houden me wel in de gaten, toch?) én kan ik aan het eind van het jaar checken of ik alles heb behaald. Dus als je nieuwsgierig bent naar mijn plannen voor 2015, klik dan snel op 'read more'.

English: After all the looking back at 2014 I think it's time to look forward now. Although I actually don't care that much about the turn of the year (I mean, the only thing that really changes is a number...), I still think it's fun to think of things I want to do and reach during those new 365 days. And today I'm going to make a list of all those goals! Writing everything down means I can have a look at my goals every now and then to remind myself of my plans and check if I reached everything at the end of the year. So if you want to know what I've planned to do in 2015, you should click the 'read more' button!


Minder chaos
Aan het feit dat ik een gigantische chaoot ben, kan ik niets veranderen. Maar als ik echt mijn best doe, moet het toch wel lukken om iets georganiseerder te zijn? Ik ben van plan deze maand nog mijn mailbox uit te zoeken (ik verwijder nooit mails, dus mijn inbox zit vol ongelezen spam) en die de rest van het jaar (en de rest van mijn leven) op orde te houden. En ik ga proberen om mijn kamer, die ik deze week flink heb uitgemest, ook nooit meer zo rommelig te maken als het afgelopen jaar was.


(Veel) reisjes maken
Reizen vind ik geweldig en als het gratis zou zijn, zou ik elk weekend een ander land bezoeken. Maar dat kan helaas niet. Toch wil ik dit jaar zoveel mogelijk nieuwe plekken ontdekken. Ik heb al een aantal reizen op de planning staan voor het begin van dit jaar (deze maand een weekend Groningen met Michael en niet veel later op internationale stage) en er zitten nog veel meer plannen in mijn hoofd, waar jullie natuurlijk meer over zullen lezen als het zover is.


(Tijd maken om te) bloggen
Eind 2014 schoot het bloggen er af en toe een beetje bij in en lukte het me niet altijd om elke twee dagen een artikel online te hebben. De inspiratie was er wel, ik kon me alleen niet concentreren op het schrijven of ik kon de tijd er niet voor vinden. Maar dit jaar wil ik er meer tijd voor maken, want het is mijn favoriete hobby.
Ook wil ik oude rubrieken weer oppakken, die ik heb laten vallen, zoals de 'eBay tips' in 2013 en 'happy thoughts' in 2012. Ik ben ooit met die artikelen gestopt, omdat heel veel andere bloggers over precies hetzelfde gingen schrijven en ik het daardoor niet meer origineel vond en geen toegevoegde waarde vond hebben op mijn eigen site. Maar ik heb me bedacht. Dit is mijn blog en dat heeft niets te maken met waar anderen over bloggen. Zouden jullie het leuk vinden als ik die rubrieken weer doorzet?



Kapster worden
Nee hoor, dat kopje hierboven is een grapje. Ik wil dit jaar gewoon leren hoe ik zelf mijn haar heel mooi in model kan brengen, maar ik was niet van plan een kappersopleiding te doen. Misschien is het jullie weleens opgevallen dat mijn haar vrijwel altijd exact hetzelfde zit? Dat komt simpelweg doordat ik helemaal niets met mijn haar kan. Omdat ik vroeger altijd kort haar had, heb ik nooit geleerd wat ik allemaal kan doen met lang haar. En eigenlijk vond ik mijn haar ook wel prima. Maar afgelopen december had mijn heldin Xenia mijn haren prachtig mooi gemaakt voor een kerstgala (zie de foto's hierboven. Mooi toch? Ik was er in ieder geval heel blij mee, thanks Xeen!) en nu wil ik dat zelf ook kunnen! Dat wordt dus heel veel haartutorials op YouTube kijken dit jaar...


Naar de pedicure
Klinkt misschien als een maf doel, maar ik wil dit jaar vaker een pedicure boeken. Het liefst een keer per maand, maar dat is niet zo realistisch. Ik vind het helemaal niet leuk om mijn eigen voeten te pedicuren (is dat een woord?), maar ik vind het wel fijn om verzorgde voeten te hebben. Daarnaast vind ik het ook altijd heel gezellig tijdens zo'n behandeling, maar dat is natuurlijk niet de belangrijkste reden om een afspraak te maken.
Oh en als we toch bezig zijn, wil ik ook wel vaker een massage of dagje sauna boeken. Maar laten we niet overdrijven, ik ben natuurlijk maar gewoon een studentje.


Eindelijk een kat(?)
Heel Nederland heeft in de Fashionista kunnen lezen dat het mijn grootste wens is om een kat uit het asiel te adopteren en de kans is heel groot dat die droom dit jaar werkelijkheid wordt. Ahhh! Waarschijnlijk wel pas tegen het einde van het jaar, maar het is ieder geval iets om me enorm op te verheugen.

Als al deze voorspellingen en doelen dit jaar uitkomen, dan wordt 2015 een topjaar voor mij. Ik ben benieuwd! Wat is jouw leukste doel voor 2015?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

25 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk artikel :)! En wat een leuke dingen staan ertussen. Ik zou het ook heerlijk vinden om eens een keer naar de pedicure te gaan. En reizen is natuurlijk heerlijk :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die foto van het gala is zooo mooi! En ik moet ook meer tijd maken voor het bloggen, ik ben ook een andere weg ingegaan wat betreft mijn blog en dat bevalt beter waardoor het leuker blijft om te bloggen! Jij moet ook gewoon lekker doen wat je leuk vindt! En JA! Poessieee :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat leuk, mijn wens is ook een kat uit het asiel, het mag helaas niet waar we nu wonen want anders had ik er allaaaang 1 of 2 of 3 gehad :) Sauna en pedicure zou ik ook wel vaker willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie doelen! En jaa, een kat, haha! ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke doelen allemaal! Heel anders dan de meeste mensen denk ik, haha. En ik zag JA voor een kat, want de aanloopkat vind me niet zo leuk :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede voornemens! Vooral in de minder chaos kan ik me herkennen! Ik vind Ebay tips altijd heel fijn, dus superleuk als je die categorie weer oppakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh als reizen gratis zou zijn inderdaad...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie doelen heb je gemaakt. Ik mis het ook echt heel erg om een huisdier om mij heen te hebben nu ik op mezelf woon. Ik zou heel erg graag een hondje hebben, maar naar mijn studie, blog, sport en alle andere dingen die ik doe, zou ik dan ook nog 3 keer per dag de hond moeten uitlaten. Bovendien brengt het weer allemaal kosten met zich mee en ben je heel erg gebonden aan zo;n diertje als je spontaan een weekendje weg wil of juist de verre reis van je dromen wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je misschien een kat gaat nemen. Ik kan je misschien wel helpen met je haar. Op mijn blog staan al heel veel haartutorials en elke week komt er weer eentje bij (dat is mijn doel). Ik hoor vaak dat ze heel makkelijk en leuk zijn, precies zoals ik wil. Dus als je zin hebt om je haar een keer anders te doen, neem dan eens een kijkje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die laatste foto is zo onwijs leuk! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk dat je een kat gaat adopteren uit het asiel, het zijn zulke leuke beestjes! Heel leuk artikel! <33

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat maak je supermooie foto's! En wat leuk dat je waarschijnlijk een kat gaat nemen. Vorig jaar, toen ik ging samenwonen kreeg ik als housewarmingskado mijn eerste poes en afgelopen zomer hebben wij een vriendinnetje erbij genomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aah, die laatste foto is echt heel schattig! x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie en originele doelen! Het gaat je zeker lukken. Voor spam raad ik trouwens de site Unroll me aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah, wat leuk dat je misschien een kat gaat nemen! Die beestjes zijn zooo lief <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijne, leuke en enigszins ook grappige doelen! Hoewel andere bloggers misschien ook over 'ebay tips' en 'happy thoughts' bloggen, lijkt het me leuk als je het weer gaat oppassen! Het is toch wel uniek, doordat jij het, met jouw mening, schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooie doelen heb je gesteld, wij hebben 3 katten, wil je er 1? nee grapje , ik ben veel te gek op die beesten! maar wel goed van je dat je er een uit het asiel wil halen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk artikel en mooie foto's! Ik wil dit jaar ook veel gaan reizen, waarschijnlijk verhuis ik in september naar China voor een paar maand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele mooie lijst met ontzettende prachtige doelen. In het chaoot zijn (en daarin rust willen scheppen) begrijp ik volkomen: ook dat staat bij mij hoog aan het lijstje hoor. En van reizen kan je nooit genoeg hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke doelen, ze lijken best haalbaar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke doelen! Was reizen inderdaad maar gratis, een hele uitkomst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke voornemens! De foto met de kat is heel mooi, hopelijk komt je wens uit dit jaar en kan je een katje uit het asiel adopteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke doelen! :)
    en je hebt gelijk, het is jouw blog dus die andere artikelen maken ook niks uit!
    Pedicure is echt heerlijk, ik heb het afgelopen jaar ook voor het eerst gedaan en mijn voeten voelden zo lekker zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie doelen, heel leuk om te zien wat je allemaal wilt bereiken. Ik wil ook altijd meer reizen, het blijft samen met bloggen mijn favoriete hobby. x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een fijne doelen, ik hoop dat je ze allemaal waar kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.