Dagboek,

DAGBOEK / Hotelupgrade en backstage bij de zeehondencreche

1/30/2015 Pixels By Emilia 23 Comments

Nederlands: Vorig weekend was zó leuk! Ik ging een weekendje naar de provincie Groningen met Michael en daar hebben we enorm veel gezien en gedaan. We hadden een upgrade naar een ultracomfort room mét open haard, werden verrast door een dik pak sneeuw en mochten backstage een kijkje nemen bij de zeehondencrèche in Pieterburen. Ik heb het hele weekend lang alles op de foto gezet en vandaag ga ik al die plaatjes met jullie delen! Klik dus snel op 'read more' als je benieuwd bent naar onze tijd in Groningen.

English: Last weekend was the best! I spent a weekend in Groningen (a province in the north of the Netherlands) with Michael and we had such a great time. Our hotel room got an upgrade to an ultra comfort room with a little fireplace, we got surprised by lots of snow and we got the chance to have a look backstage at the seal rehabilitation centre in Pieterburen. I've been taking pictures of everything we did that weekend, so today I'm going to show you guys a photo diary of the days we spend in Groningen. Click 'read more' to see the whole diary!

We gingen vier dagen naar Groningen en donderdagavond kwamen we aan bij het hotel. We waren zomaar geupgrade naar de luxueuste kamer van het gebouw, wauw!
Vrijdag begonnen we natuurlijk met een uitgebreid ontbijt(buffet). Ik ben gek op hotelontbijtjes en ik heb geloof ik zo'n vier keer opgeschept. Bij de eerste ronde nam ik een schaal fruit en een broodje met de lekkerste jam die ik ooit heb geproefd: appel-kaneel. Mmm!
Zo zag het restaurant van het hotel eruit. Alles was zo mooi!
Het was die vrijdag ongelofelijk mistig en koud, maar dat leverde wel onwijs mooie plaatjes op.
Ik vind spinnenwebben altijd zo fascinerend en mooi. Zeker als ze bevroren zijn!
Toen we in de auto stapten om de stad in te gaan, zaten de ramen vol ijsbloemen. Gelukkig heeft Michaels auto ruitverwarming en hoefden we lekker niet te krabben!
De stad in! We slenterden een beetje rond door Groningen (echt een onwijs gezellig centrum!) en in een vintage winkeltje zagen we een vitrine vol opgezette vogelspinnen. Voor €32,50 is dit exemplaar van jou!
Ook was ik erg onder de indruk van de Albert Heijn. Waarom hebben niet alle supermarkten zo'n geweldig plafond?
We lunchten bij een heel tof restaurant, ik at een veganistische paddenstoelburger. Zó lekker! Ik zal binnenkort wel even een artikel over dit eettentje schrijven, want we vonden het allebei echt een aanrader.
Weer terug op de hotelkamer. Kijk nou wat een luxe, we hadden zelfs een open haardje! (Niet met echt vuur hoor, het was een systeem met een lamp en waterdamp.)
In de stad had ik een externe harde schijf gekocht voor de bestanden op mijn computer. Mijn laptop was verschrikkelijk traag geworden, omdat ik er drie jaar lang geen bestanden van had verwijderd... Maar deze opslag is de oplossing, mijn computer is nu weer helemaal snel!
Dit was zo'n leuke verrassing! De dag nadat mijn blog 3 jaar werd, bereikte ik op Bloglovin' de 1000 volgers. Ik hou mijn volgersaantallen niet echt in de gaten, maar toen ik hier een melding van kreeg, was ik wel even door het dolle!
's Avonds aten we bij een restaurant dat veel chiquer was dan we hadden verwacht. Er zaten allemaal volwassen mensen in nette kleding en de ober vroeg ons of we na het diner naar het theater gingen.
Na het eten gingen we nog even naar de supermarkt om wat te snacken te halen. En omdat er in het hotel alleen maar 'normale' thee was, kocht ik ook een pakje thee van Pukka. Deze smaak had ik nog nooit geprobeerd, maar ik heb hem goedgekeurd!
Dit zag ik toen ik de dag daarna onze gordijnen opende. SNEEUW! We hadden geen idee dat er sneeuw was voorspeld, dus dat was een geweldig leuke verrassing.
De tweede ochtend ontdekte ik dat er dienbladen bij het ontbijtbuffet lagen, zodat je veel meer eten in één keer naar je tafel kon meenemen. Jippie! Ik nam meteen een hoop mee en liep daarna nog twee keer terug om meer schaaltjes fruit te halen.
Zie je trouwens dat oranje sapje? Dat is vergeperst wortelsap! Er stond een sapmachine bij het buffet, waar je zelf groenten en fruit in kon gooien om er sap van te maken. Geniaal!
Onze hotelkamer zat in een apart gebouw, deze foto maakte ik toen we vanaf het ontbijt terugliepen naar de kamer.
En weer op weg! We gingen op zaterdag eerst naar Bourtange en 's middags naar een soort winkelcentrum met een gigantische Mediamarkt.
Door de sneeuw weerkaatste al het licht op de weg. Zag er heel gaaf uit, maar ik was toch blij dat ik zelf niet hoefde te rijden...
Toen we de auto hadden geparkeerd kwamen we ineens langs een weiland met ezeltjes, die meteen naar ons toe liepen om geknuffeld te worden. Ik was helemaal gelukkig, wat een schatjes.
Dit schaap vond ik ook grappig, met die vlekjes rond z'n ogen.
Bourtange is een vestingdorp omringd door water. Ik was er al een keer eerder geweest, maar dat was in de zomer. Toen was het er al prachtig, maar zo met de sneeuw was het nóg mooier.
Op de foto's hierboven zie je een beetje hoe Bourtange eruit ziet. Schattig hè? Er is een heel klein centrum met een paar toeristische winkeltjes, restaurantjes en een paar huizen met daaromheen grachten.
Mijn favoriete persoon op aarde.
's Middags gingen we naar een soort winkelcentrum met grote winkels, zoals de Mediamarkt en een gigantische sportwinkel. Michael wilde even naar navigatiesystemen kijken en ik heb me goed vermaakt bij de afdeling met camera's.
We aten die dag gewoon in het hotel. En dat beviel heel goed! Ik had een stoofschotel met tofu, taugé, paprika, champignons en gebakken banaan. Daarbij kreeg ik nog een schaal rijst en een bakje emping (dat is een soort vegetarische kroepoek). Het was heerlijk!
's Avonds keken we een paar series vanuit bed, met de open haard weer aan. Wat staat dat gezellig, hè?
Ontbijtbuffet dag drie. Ik maakte een boterham met pindakaas + banaan en nam weer heel veel fruit en een bakje cruesli. Ontbijtgranen eet ik in hotels altijd droog, omdat ze vaak geen sojamelk/sojayoghurt hebben. Maar droog vind ik het ook gewoon heel lekker!
Daarna was het alweer tijd om uit te checken en afscheid te nemen van onze hotelkamer. Hopelijk komen we er snel weer terug, het was er zo fijn en mooi!
Die zondag gingen we naar Pieterburen met een doel: ik ging 200 zeehonden doneren! Zeehonden zijn altijd mijn lievelingsdieren geweest en toen ik klein was heb ik zeehondenknuffels gespaard. Maar nu ik 21 ben, keek ik niet meer naar die knuffels om en wilde ik ze graag aan een goed doel doneren. En wat is nou een betere plek om zeehonden naartoe te brengen dan de zeehondencrèche in Pieterburen?
Ik had van tevoren al contact gehad met de zeehondencrèche om te vragen of ze iets aan mijn verzameling hadden en ze waren heel enthousiast! We maakten een afspraak wanneer ik de knuffels zou komen brengen en ik kreeg dan meteen een (backstage) rondleiding. Dat was stiekem een droom die uitkwam, want als zeehondenliefhebber wilde ik altijd al eens achter de schermen kijken bij de zeehondencrèche!
Kijk nou hoe gelukkig deze zeehond eruit ziet!
Ik had ze eigenlijk heel graag willen knuffelen, maar bezoekers mogen de zeehonden natuurlijk niet aanraken.
Wat zien al die zeehonden er toch schattig uit, hè? Je zou niet zeggen dat het echte jagers zijn... Maar het zijn de grootste roofdieren die in Nederland leven!
We hebben alles gezien in de crèche, van de viskeuken tot de binnenverblijven tot de buitenbaden. Onze 'gids', Sebastiaan, heeft ons ontzettend veel verteld. Ik dacht dat ik al veel over zeehonden wist, maar ik heb van hem nog meer geleerd. Onwijs interessant en ook Michael vond het echt leuk!
Het was echt een geweldige ervaring om eens backstage te kijken bij de crèche en ik vind het heel fijn dat ik ze blij heb kunnen maken met mijn donatie!
De beelden voor de ingang van de zeehondencrèche moest ik ook nog even op de foto zetten, want die vond ik er zo vrolijk uitzien.
Daarna was het helaas alweer tijd om naar de Randstad te rijden. Het was een heerlijk weekend vol hoogtepunten! Hopelijk gaan we snel weer terug naar Groningen.


En dat waren onze vier dagen in Groningen alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer eens een fotodagboekje te zien!

Zijn jullie weleens naar de stad Groningen geweest? Of naar de zeehondencrèche in Pieterburen?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

23 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige foto's! Jullie hebben vier leuke dagen achter de rug ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb ik genoten van het lezen van het artikel en het bekijken van de foto's! Prachtige foto's en het ziet er uit alsof je een enorm leuk weekend hebt gehad. Liefs, Sjoukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, die foto met die ezels is zo mooi! Leuke tijd heb je gehad :)) die foto met die GPS is ook al zo goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt idd een geweldig weekend gehad, ik zie het aan de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat hotel! Het ziet eruit als een heel leuk weekend :)
    http://www.thoughtsinstyle.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een ontzettend mooie foto's ik ben in de zomer een keer in Groningen en Pieterburen geweest maar zo in de winter lijkt het me ook prachtig, wat schattig die ezels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaaah wat ontzettend tof dat jullie bij de zeehondjes mochten kijken! De ezeltjes vind ik ook heel lief trouwens. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto's! Heel mooi hotel en gefeliciteerd met de 1000 volgers. Je hebt ook een hele leuke blog met mooie foto's:)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je in Groningen bent geweest! Groningen is leuker dan de meeste mensen weten :)
    Ben heel benieuwd welk restaurant je bedoelt :)

    Lief dat je ook op de terug weg je knuffels hebt gedoneerd. Denk dat je veel kinderen er blij mee gaat maken.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's! Ziet eruit als een super fijn weekendje. Wat onwijs tof ook dat je al je knuffels hebt gedoneerd. Wat ben je toch een lieverd <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke foto's! En superleuk dat je backstage mocht bij de zeehondjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Awww wat een lieve diertjes! Wat leuk dat je backstage mocht kijken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh wat een heerlijk weekend, en wat een mooie foto's maakte je. Met sneeuw lijkt eigenlijk alles mooier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk tripje hebben jullie gehad. En wat ziet alles er in een laagje sneeuw toch mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wauw hee! Wat een prachtige foto's allemaal! Wat heerlijk dat het zulk mooi (oké, eigenlijk slecht maar je snapt het wel) weer was! Hotelontbijtjes zijn altijd zooo leuk! Ik krijg meteen zin om een kamer ergens te boeken haha! En gefeliciteerd met de 1000 volgers!! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Emilia, wat een prachtige foto's allemaal!
    Het ziet er ontzettend leuk en gezellig uit.
    En dat hotel is zo ontzettend mooi!
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig weekend! Super mooie foto's ook, die ezeltjes zijn echt te lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat was dit een superleuk verslag om te lezen, zeg :). Je merkt aan alles dat je het super naar je zin hebt gehad. En wat een fantastische ontbijtjes. Ik ga over 3 weken voor het eerst in m'n leven in een hotel, daar krijg ik zo wel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's en wat een mooi doel om je knuffels daarheen te brengen. Ik vind zeehonden ook hele mooie dieren en ben ook wel eens bij Pieterburen geweest. Wat een leuk verslagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohh, wat een heerlijke foto's en wat ziet alles er fijn uit zo! :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om te lezen, helemaal met die foto's erbij! Ik ben nu heel benieuwd in welk hotel jullie zaten? Ziet er goed uit namelijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.