App,

WHAT'S ON MY PHONE / Mijn 5 favoriete apps (+ 20x WINNEN)

12/12/2014 Pixels By Emilia 16 Comments

Nederlands: Op mijn telefoon staan zó weinig apps, dat vriendinnen altijd verbaasd reageren als ze mijn beginscherm zien. Dat kom omdat ik alleen de apps bewaar die ik daadwerkelijk gebruik. De rest verwijder ik zodra ik ze langer dan een week niet heb aangeklikt. Ik heb geen spelletjes, ik heb Nu.nl verwijderd en ik heb zelfs 9292 eraf gegooid. Wat overblijft, zijn dus de apps die ik echt veel gebruik en oprecht heel fijn of leuk vind. En over die apps ga ik vandaag een artikel schrijven! Inclusief een onwijs gave winactie... Ik heb namelijk een app gekregen die pas eind deze maand officieel wordt gelanceerd en ik mag aan 20 mensen een primeur weggeven! Klik snel op 'read more' om alles te lezen over mijn favoriete apps!

English: I've downloaded so few apps on my phone, that all my friends get a shock when they take a look at my home screen. That's actually because I only keep the apps I use on a regular base. All of the other apps get removed if I haven't used them for a week. There're no games on my phone, I removed the most popular Dutch newspaper's app and I even deleted the app of the Dutch public transfer. What remains, are the apps I use the most and genuinely like to use. And today I'm going to write an article about those apps! Including a super awesome give away, that is actually only interesting for Dutchies, sorry for that! Click 'read more' to read all about my favorite apps!


Glot

Kennen jullie Interglot.com? Dat is een van de beste vertaalwebsites die ik ken. Je kunt er losse woorden vertalen naar Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans of Zweeds en Interglot laat dan álle mogelijke vertalingen van het woord zien. Inclusief voorbeeldzinnen, vervoegingen en vertalingen van andere vertaalmachines. Echt top! 'Glot' is de app die bij Interglot hoort. Ik vind het heel fijn dat Interglot.com een app heeft, want de website werkt niet zo prettig op mobiel, maar Glot doet het perfect. De app is ontzettend compleet én helemaal gratis.


Perfect365

Dit is de enige nutteloze app op mijn telefoon, maar toch gebruik ik hem wekelijks. Het is namelijk hilarisch om foto's te bewerken met deze app, omdat het allemaal zo lekker overdreven is. Je kan gezichten namelijk make-overs geven (inclusief nepwimpers, een dikke laag rouge en een nieuwe coupe) en je ziet overduidelijk dat het hartstikke nep is, maar dat maakt het juist zo geweldig. Op de foto hierboven kun je denk ik wel zien wat ik bedoel (ik lijk meer op Barbie dan op mezelf). Dus ben je altijd al benieuwd geweest hoe je eruit zou zien als je een pop was? Dan mag deze app niet op je telefoon ontbreken!
De 'gewone' versie van de app is trouwens gratis en met die gratis versie kan je al onwijs veel! Je kan ook nog extra functies en meer kapsels downloaden tegen een betaling, maar dat vind ik zelf niet zo nodig. De gratis versie heeft al genoeg opties!


RunKeeper

Eens in de twee weken worden mijn benen onrustig en moet ik naar buiten voor een rondje hardlopen. En als ik dat doe, ben ik altijd heel benieuwd naar de statistieken van zo'n blokje om! Hoe snel heb ik gerend, hoe ver heb ik gerend, wat was mijn beste hardlooptijd tot nu toe... En ga zo maar door. Deze (gratis!) app houdt dat allemaal bij! Ik heb ooit Nike+ gebruikt en die app doet ongeveer hetzelfde, maar die vond ik niet zo prettig werken en de gps draaide daarbij ook minder goed. Met RunKeeper heb ik nog nooit problemen gehad! De app is heel eenvoudig in gebruik, mooi vormgegeven en gratis. Oh, en als je wil kan je vrienden toevoegen en zo met elkaar sparren via de app, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. (Wie wil er RunKeeperbuddies worden?)


VSCOcam

Ik heb een eeuwigheid zonder VSCOcam geleefd, omdat ik dacht dat het een betaalde app was, maar toen dat niet zo bleek te zijn, heb ik de app meteen gedownload. En nu houd ik ervan! Dit is echt de leukste en beste app om foto's mee te bewerken, als je het mij vraagt. Alle filters zijn prachtig en maken je foto's écht bijzonder en mooier en daarnaast is VSCOcam gewoon heel makkelijk in gebruik. Als je op zoek bent naar een app met mooie filters en alle benodigde standaardfuncties (foto's bijsnijden, draaien, contrast aanpassen, scherper maken, etc.) dan moet je deze downloaden!


Superguide

Deze app is een primeur! De app is officieel namelijk pas eind deze maand te downloaden, maar ik heb de bètaversie gekregen om te testen voor mijn blog! En ik kan jullie vertellen dat ik heel enthousiast ben.
Superguide is eigenlijk een extreem uitgebreide versie van Veronica Magazine, maar dan gewoon op je telefoon/tablet! Je kunt er dus de televisieprogrammering op bekijken, maar er zitten ook onwijs veel extra's in. En als je de premiumversie hebt (speciaal voor abonnee's van het magazine, maar je kunt je er ook los voor inschrijven) dan krijg je nog veel meer! Bij de premiumversie zit onder andere Veronica Magazine in pdf-vorm in de app, heb je toegang tot heel veel backstage videomateriaal en nog veel meer.
Het geniaalste van de app vind ik de 'morning after tips': elke ochtend vind je in de app de drie spraakmakendste, bijzonderste of verrassendste televisiefragmenten van de dag ervoor. Ideaal, ook als je zelf niet zo vaak tv kijkt, want dankzij die functie ben je dus elke ochtend up-to-date (en kan je dus gewoon meepraten als je collega's het over dat hilarische programma van gisteravond hebben).

Tromgeroffel... Winactie!

Heb ik je nu enthousiast gemaakt over Superguide en kan je niet wachten om de app te downloaden? Dan heb ik goed nieuws voor je! Ik mag namelijk maar liefst 20 lezers blij maken met een code om de app (inclusief 60 dagen premium) aanstaande maandag al te downloaden. Dan ben je dus een van de allerallerallereersten op aarde met die app!

Hoe maak je kans?

Laat hieronder even een berichtje achter met je e-mailadres! De instructies om de app te downloaden, worden namelijk naar je gemaild. Je mag ook even naar me mailen om te laten weten dat je meedoet (pixelsbyemilia@gmail.com) als je je e-mailadres liever niet op het internet achterlaat.
Oh, en ik zou het ook leuk vinden als je me volgt, bijvoorbeeld op Facebook of Bloglovin'!

De winactie is trouwens alleen voor Android-gebruikers, dus als je dat besturingssysteem niet gebruikt, heeft het niet zoveel zin om mee te doen voor jezelf. Maar heb je wel Android? Dan wens ik je heel veel succes! Ik zal ervoor zorgen dat de 20 winnaars/winnaressen aanstaande maandag een mailtje krijgen en dan kun je de app meteen installeren. Good luck!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

16 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk artikel, ik ga meteen VSCO cam installeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. VSCO cam is momenteel echt de app die ik altijd gebruik, zo handig! Ik heb helaas geen android dus kan niet mee doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke apps allemaal, super grappig die Perfect365 haha! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke apps! Die Perfect365 lijkt me echt geweldig hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. VSCO cam gebruik ik dagelijks, echt een hele fijne app!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die glot app klinkt fijn! Die moet ik echt even downloaden! Vsco cam gebruik ik dagelijks! Die app lijkt me fijn, wij hebben het veronica magazine ook altijd thuis liggen! Ik wil wel kans maken (artisticstateofmind@outlook.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. VSCO-cam is een van mijn grote favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te zien. Ik zou ook eens al mijn useless apps moeten wissen. Ik kan nog niet eens een update doen, omdat ie zo vol staat.. VSCO cam is wel echt favoriet, gebruik ik ook altijd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne apps zeg! De Perfect365 is gewoon te grappig hihi, gaat zeker op mijn mobiel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha die Perfect365 heb ik even gedownload! ;). VSCO is inderdaad zo leuk, toffe effecten! Ik heb een iPhone, dus kan helaas niet aan de winactie meedoen. Wel superleuk dat je de app mag 'weggeven'. Trouwens, ik wil best Runkeeperbuddies worden, haha! Hoe kan ik je vinden?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke apps! Bedankt voor de tips:)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om te lezen altijd! Die bewerkapp met make-up is wel heel grappig :P. Ik heb ook niet heel veel apps.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om te zien wat op je telefoon staat. Ik gebruik ook voor mijn foto's VSCO cam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vscocam is echt een fantastische app!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk! Die perfect356 ziet er echt geniaal uit haha! X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.