cold,

BEAT THE COLD / Mijn beste tips tegen de kou (+ WINACTIE!)

12/06/2014 Pixels By Emilia 19 Comments

Nederlands: Ik schrijf dit artikel terwijl ik op de grond tegen de kachel zit. Jeetje, wát is het koud! Ik ben niet eens een koukleum, maar het is nu niet meer te ontkennen dat het bijna officieel winter is. Gelukkig heb ik al meer dan twintig winters overleefd en heb ik ondertussen een aantal fijne trucjes verzameld om het toch een beetje warm te hebben tijdens het koudste seizoen van het jaar. En die tips ga ik vandaag met jullie delen! Ik heb er meteen een leuke winactie bij gestopt, die ervoor gaat zorgen dat één van jullie deze winter geen koude voeten krijgt... Klik snel op 'read more' voor de tips en de winactie!

English: I'm writing this article sitting on the floor, which is the closest I can get to the heater. Oh oh, how cold it is! I'm not even that much of a chilly person, but right now even I can't ignore winter is coming. Luckily I've survived over twenty winters already and meanwhile I've come up with a few nice tricks to beat the cold. Just some little life hacks to keep myself warm. And today I'm going to share those tips with you guys! Also, I have a giveaway to make sure you guys won't get cold feet this winter... Curious? Click 'read more' to read all about it!


1. Warmtezooltjes

Vorige week ging ik op zoek naar 'zachte' zooltjes voor in mijn laarzen (die hebben namelijk een keihard voetbed, wat niet echt comfortabel is). Toen ik een kijkje nam bij de schoenmaker, keek ik mijn ogen uit. Die man had een héle wand vol met allerlei verschillende zooltjes! Ik liet me door de beste man adviseren en ging vervolgens naar huis met zooltjes die niet alleen superzacht zijn, maar ook nog eens héél warm. Ze zijn namelijk gemaakt van aluminium en dus helemaal isolerend! Ik heb nog nooit zulke warme voeten gehad en het is net of ik de hele dag op sloffen loop. En dat voor nog geen €6! Een goede tip dus voor iedereen de last heeft van koude voeten: breng een bezoekje aan de schoenmaker!


2. Bijzondere handschoenen

Soms staat er zo'n onwijs koude wind, dat 'normale' handschoenen je vingers niet genoeg beschermen tegen de kou. Het beste advies is om op zo'n dag gewoon niet naar buiten te gaan (grapje), maar als je toch je warme huis moet verlaten, heb ik een makkelijke en spotgoedkope tip: draag plastic handschoentjes onder je gewone handschoenen! Plastic handschoentjes (bijvoorbeeld doktershandschoenen, schoonmaakhandschoenen of van die benzinepomphandschoenen) laten namelijk geen wind door, in tegenstelling tot bijvoorbeeld wol.


3. Meeneemthee

Een thermosbeker stond al jaren op mijn verlanglijstje en deze winter heb ik er dan eindelijk eentje in mijn bezit. Wát een geweldige uitvinding. Bij mij in het dorp zit geen Starbucks (of überhaupt een koffiezaakje met tea-to-go) en dat vind ik heel jammer, aangezien thee één van de beste oplossingen is tegen klappertanden. Maar dankzij die thermosbeker kan ik mijn thee thuis alvast maken en vervolgens overal mee naartoe nemen! Ik heb een beker die je helemaal kunt afsluiten (links op de afbeelding), zodat je hem in je tas kunt meenemen zonder dat 'ie gaat lekken, daarover schreef ik ooit een stukje in dit artikel. Maar er zijn ook goedkopere opties! Bij de Primark hebben ze bijvoorbeeld meeneembekers voor €3 (rechts op de afbeelding), die kun je alleen niet helemaal afsluiten. Maar die hebben dan wel weer leuke printjes.


4. Warm slapen

Vind je het in de winter vervelend om naar bed te gaan, omdat je beddengoed dan zo koud aanvoelt? Ook daar is een oplossing voor: leg een fleece dekentje op je matras en ga daarop liggen! Fleece voelt namelijk meteen warm aan, in tegenstelling tot het materiaal waarvan de meeste lakens worden gemaakt. Oh, en die berg kussens aan mijn voeteneinde zorgt er ook wel voor dat ik het niet snel koud krijg 's nachts!


5. Supersloffen

Loop je thuis altijd rond op je sokken? Logisch dat je koude voeten hebt! Zodra ik thuiskom, trek ik altijd meteen mijn sloffen aan. Ik heb zelf sloffen die een beetje lijken op Uggs, met een enorm dikke zool, zodat de kou van de vloer er niet doorheen komt. Ze zijn natuurlijk helemaal nep, maar ze zijn wél heel zacht. En warm. En ze lopen als wolkjes. En... Ik ga een paar aan jullie verloten, omdat ik jullie deze winter ook warme voeten gun!

Winactie!

Wil je kans maken op deze heerlijk warme sloffen van GUSH, ter waarde van €29,50? Dan moet je het volgende doen:
 De sloffen zijn bedoeld als bedankje voor mijn volgers, dus de belangrijkste voorwaarde die er aan deze winactie zit, is dat je mijn blog volgt. Dat kan het makkelijkst via Bloglovin' of Facebook!
 Laat hieronder even een reactie achter met je schoenmaat en je e-mailadres, zodat ik contact met je kan opnemen als je hebt gewonnen! Laat je liever niet je e-mailadres achter op het internet? Stuur dan even een mailtje naar pixelsbyemilia@gmail.com met als onderwerp 'winactie warme sloffen'.

Dat is alles! Ik zal de winnares bekendmaken op kerstavond (net als bij de vorige winactie), dus houd op 24 december je mailbox goed in de gaten! Succes!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

19 opmerkingen:

  1. Warme voeten vind ik altijd zo belangrijk! Denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar van die warmtezooltjes. En daarnaast doet thee ook altijd heel veel wonderen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne tips, vooral die van die zooltjes en die van de handschoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne tips Emilia! Ik ga meteen vandaag kijken voor die zooltjes! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede tips! Vooral die van de fleece deken, die kende ik nog niet :) Ik moet ook maar eens gaan kijken naar zo'n meeneembeker, ideaal voor in de trein.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zo iemand die buiten stuk vriest en binnen het al warm heeft met een shirtje aan. Thee is trouwens wel een goede, dan heb ik t buiten misschien niet zo koud haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superfijne tips! Die zooltjes zijn echt handig! En die winactie is helemaal te gek, ik heb namelijk nog goede sloffen nodig en deze zijn zo tof! Mijn schoenmaat is 40 en mijn mailadres is emmaathings@gmail.com
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk leuk hihi wat heb je toch een geweldige blog!! ;-) heb zelf die bekers ook, maar heb dan meeneemkoffie ipv meeneemthee hihi...
    Ik doe graag mee, heb een hekel aan koude voetjes! ;-) Groetje ilse prins, wiefiej@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig artikel! Warmtezooltjes lijken me erg fijn! De winactie sla ik over, aangezien ik al super warme, zachte eenhoorn sloffen heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk! In mijn huisje uit 1900 tocht het nog weleens (vaak), dus warme voetjes maken het zeker prettiger leven in de winter! Ik doe graag mee :-) Ik reageer als google-account, dan is mijn emailadres toch bekend, niet? Ik volg je iig al op FB en Bloglovin. Bedankt voor deze warme kans, een mooie dag nog en groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat onwijs handig die warme zooltjes! Ik had daar nog nooit van gehoord, maar zou wel echt iets voor mij zijn. Thanks voor de tip hihi x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne tips! Ik heb altijd een fleecedekentje bovenop liggen; nu maar eens anders aanpakken dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tip van het fleece dekentje vind ik wel erg handig. Ik legde het altijd boven me, maar een andere manier moet ook het proberen waard zijn. (: En meeneem thee, dat ik daar nooit aan had gedacht... De winactie sla ik over, ik ben al in het bezit van slofjes, dus dan heb ik liever dat iemand anders ze wint. Succes aan iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goede tips!
    Ik doe mee aan de winactie, leuk! Ik volgde je al op BL!
    bobaars@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een onwijs fijne en handige tips, ik sluit me er helemaal bij aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schattige schoentjes!! Mijn mail is yasmina.fakiri@hotmail.com en schoenmaat 39 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijken mij fijne sloffen! Ik doe mee :) Ik volg je via Bloglovin en mijn e-mailadres is amanda_sturm@hotmail.com Mijn schoenmaat is 40.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk!! Ik doe heel graag mee. Mijn schoenmaat is 39 en mijn email is DiaryOfAMua@outlook.com

    Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor jouw tips, ze zijn erg behulpzaam, ik moet ook warmtezooltjes zoeken, want mijn voeten hebben altijd koud als ik buiten met gewone schonen ben. En ik ben nog ook op zoek voor een thermosbeker.

    en ik doe graag mee, mijn schoenmaat is 37 en mijn email is alfi.yusrina@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik doe mee!
    schoenmaat 38
    alles gedaan
    facebook en bloglovin; zoelouwerse
    zoe2308@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.