Beauty,

REVIEW / Huidverzorging van Dermolin

11/10/2014 Pixels By Emilia 11 Comments

Nederlands: Een paar weken terug was ik op bezoek bij een pr-bureau waar ik kennismaakte met Dermolin, een merk dat hypoallergene huidverzorging maakt. De producten zijn heel betaalbaar én geschikt voor alle huidtypes (dus ook voor de gevoeligste huidjes), werd me daar verteld. Mijn interesse was meteen gewekt! Mijn huid wordt onwijs snel rood en reageert vaak geïrriteerd als ik niet mijn oude vertrouwde huidverzorging gebruik, maar Dermolin klonk ideaal voor mij. Ik ontving een dagcrème, nachtcrème en bodycrème van het merk en vandaag ga ik jullie vertellen hoe mijn huid erop reageerde!

English: As you already know, last weeks I attended a few press days to have a look at the collections of the brands they promote. During one of those press days, I was told about Dermolin. A skin care brand, that makes hypoallergenic products that are super affordable and great for every skin type (even the most sensitive ones). I couldn't wait to try this brand when I heard all that! My skin is super sensitive and I have allergic reactions real fast, so I was curious if those Dermolin products could leave my skin in a good condition. I received three products to test, a day cream, night cream and body cream, and today I'm going to tell you guys what it think about these creams!


Dagcrème (50ml, €9,50)

Ik gebruik al twee jaar dezelfde dagcrème en ik vond het stiekem wel even eng om een nieuwe crème op mijn gezicht te smeren, omdat mijn huid heel snel allergische reacties vertoont. Gelukkig was dat met deze crème niet het geval, hij is echt hypo-allergeen. Top!
Volgens Dermolin is deze dagcrème niet vet en trekt het spul snel in. Daar ben ik het wel mee eens, al vind ik de crème vergeleken met mijn oude dagcrème toch een beetje aan de vette kant. Als je van jezelf een écht vette huid hebt, zou ik deze crème niet aanraden, maar ik denk dat dit product voor alle andere huidtypes wel geschikt is! Ik heb van mezelf een redelijk vette huid, die in de winter wat droger aanvoelt, en voor deze tijd van het jaar vind ik de crème perfect.
Het is een voedende crème, maar hij laat je huid niet glimmen. Oh, en voor de meiden die make-up gebruiken: de dagcrème kan prima onder foundation!


Nachtcrème (50ml, €9,50)

De nachtcrème van Dermolin wissel ik af met een speciale crème die ik van de dermatoloog heb gekregen. Van die speciale crème wordt mijn huid namelijk wat droger en gevoeliger en op sommige dagen merk ik dat ik die crème daarom beter even kan overslaan. Op die dagen heeft mijn huid een meer hydraterende verzorging nodig en dan gebruik ik de nachtcrème van Dermolin. Die verzorgt mijn huid en kalmeert de boel weer, zodat ik de dag daarna gewoon weer die speciale crème van de dermatoloog kan gebruiken. Erg fijn!
Ik kan me voorstellen dat deze crème ook erg prettig is voor mensen met een droge huid, want het spul is heerlijk voedend!


Bodycrème (200ml, €10,95)

De bodycrème van Dermolin is dik, romig en bevat allerlei fijne ingrediënten, waaronder shea butter en haverextract. Dankzij die bestanddelen is de bodycrème niet alleen voedend, maar ook kalmerend. En dat vind ik echt een pluspunt! In de winter is mijn huid vaak wat droger en als ik mijn benen dan scheer, reageert mijn huid daar vaak een beetje geïrriteerd op. Deze crème is daar de oplossing voor, want als ik dit spul direct na het scheren op mijn benen smeer, krijg ik daar dus helemaal geen last van. Geen bultjes, geen roodheid en geen schrale plekjes. Super! De crème trekt snel in en je hebt er maar een beetje van nodig, omdat de crème zo dik is. Ik denk dat een van de fijnste bodycrèmes is die ik ooit heb geprobeerd.


Algemeen

Zoals je kunt lezen, ben ik dik tevreden over de producten! Vrijwel alle huidverzorging van Dermolin is dierproefvrij (heel belangrijk!), parfumvrij, ph-neutraal en hypoallergeen en dat is echt wat mijn huid nodig heeft. Als je dus, net als ik, een supergevoelige huid hebt of snel allergische reacties hebt, zou ik deze producten zeker aanraden. En ook als je een 'normale' huid hebt, kan je Dermolin eens proberen, want het zijn gewoon erg fijne, verzorgende producten, die hartstikke betaalbaar zijn. Alleen als je van jezelf een enorm vette huid hebt, kan je de dagcrème misschien beter overslaan, want die is dan waarschijnlijk iets té voedend.
Dermolin is onder andere verkrijgbaar bij Kruidvat, DA, De Tuinen en Bol.com en voor meer informatie kun je even een kijkje nemen op de website: www.dermolin.nl.

Kende jij Dermolin al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

11 opmerkingen:

  1. Oelala sounds good! Mooie review heb je ervan gemaakt en prachtige foto's <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne review Em! <3 Ik moet het nog proberen, maar ik weet zeker dat ik net zo enthousiast ben als jij. Echt heel fijn dat jij er ook gewoon tegen kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Ik gebruik ook nog steeds mijn producten van Dermolin met mijn zeer gevoelige huid. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er uit alsof het fijne producten zijn. Mijn dag- en nachtcrème zijn bijna op: misschien moet ik dit maar eens proberen! X
    www.lemontierres.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijken me erg fijne producten! Leuke review om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit klinkt goed. Ik lees/hoor de laatste meer over Dermolin. Ik kende het daarvoor nog niet, maar wat ik er tot nu toe over lees sounds good. Fijne review heb je geschreven en de foto's zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit klinkt heel erg goed! Klinkt als een goed product voor mijn huid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bodycrème lijkt me heerlijk, zeker omdat hij zo snel intrekt. Ben erg benieuwd naar dit merk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien werkt het ook wel met mijn psoriases. Eens even kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.