food,

RECIPE / Popcorn with a twist

10/13/2014 Pixels By Emilia 18 Comments

Nederlands: Ik hou van popcorn! Vroeger aten we thuis elke zondag popcorn voor de televisie, tegenwoordig eet ik het ook regelmatig doordeweeks. En dan maak ik het eigenlijk altijd zelf, omdat dat zo leuk is om te doen én omdat ik het zelf veel lekkerder vind smaken dan kant-en-klare popcorn uit te supermarkt. Vandaag ga ik jullie vertellen hoe ik zelf popcorn maak, die nét iets bijzonderder smaakt dan gewone popcorn. Een superdesupersimpel recept, waarvoor je eigenlijk maar twee ingredienten nodig hebt. Ja, echt! Klik snel op 'read more' als je benieuwd bent naar mijn popcorn with a twist!

English: I love popcorn! We used to eat it every Sunday afternoon while watching a movie with the family, but now I also eat it during working days. I always make my own popcorn, since I think it so much fun to do and because I think home made popcorn tastes way better than the ready to eat stuff they sell at the supermarket. Today I'm going to show you guys how I make my popcorn, a version that tastes just a bit better than the regular popcorn. It's a super duper easy peasy recipe, that only requires two ingredients. Yeah, really! Click 'read more' if you want to now how I make my popcorn with a twist!


Wat heb je nodig?
– Een handje gedroogde maiskorrels (op de foto hierboven zie je hoeveel ik gebruikte voor een volle schaal)
– 2 Eetlepels kokosolie mét een smaakje (het merk Royal Green verkoopt verschillende lekkere smaken)
– Eventueel wat peper/zout


Hoe maak je het?
1. Doe de kokosolie in een grote pan. Het beste is om te kiezen voor een stalen pan met een deksel en een dunne bodem. Gebruik in ieder geval géén pan van emaille, want dan gaat je popcorn aanbranden en kan je de pan weggooien (yes, ik spreek uit ervaring).
2. Zet de pan op een hoog vuur en wacht tot de kokosolie is gesmolten.
3. Gooi de maiskorrels in de pan en doe het deksel erop.
4. Even wachten en dan begint de mais te poppen! Zodra je bijna geen gepop meer hoort (dat is na ongeveer een minuut), haal je de pan van het vuur af. Schud de pan even goed en laat hem daarna nog een minuutje staan, zodat de laatste maiskorrels nog kunnen poffen.
5. Nu is je popcorn klaar! Voor wat extra smaak kun je er nog wat peper/zout overheen strooien.


Zo, is dat simpel of niet!? Ik vind het zo lekker om popcorn te maken met kokosolie met een smaakje, dat is weer eens wat anders! De kokosolie die ik gebruik is van Royal Green en is te koop bij natuurwinkels zoals De Tuinen en Ekoplaza voor rond de €5 per pot van 250ml. Als je de variant 'Spices, chilli&paprika' gebruikt, krijgt je popcorn een beetje een pittige smaak en met de kokosolie met Provençaalse kruiden wordt je popcorn ietwat zout en kruidig. Die smaken overheersen trouwens niet heel erg, maar als je nog meer smaak wil, kun je als de popcorn klaar is nog wat extra kokosolie erbij doen. Of wat peper en zout dus.

Eetsmakelijk!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

18 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's en super leuk verzonnen! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw wat superleuk dit idee! Echt een heerlijk recept, deze ga ik zeker even opslaan om gauw uit te proberen. Wat superleuk dankjewel voor het delen van deze mooie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dit! Het lijkt me ook lekker om verse popcorn te hebben. Wat grappig dat je je eigen smaak dan eraan kan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Ik heb ook nog zo'n zak staan en zo nu en dan maak ik ook zelf popcorn. Dat is zoveel lekkerder dan kant-en-klaar inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt goed, ben alleen niet zo een popcorn eter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, dit is echt super slim en onwijs lekker! Dit ga ik thuis een keer proberen. Waar haal je die maiskorrels vandaan? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kun je als het goed is overal kopen! Gewoon bij de supermarkt, bij de toko en volgens mij (maar dat weet ik niet 100% zeker) zelfs bij de Action! :)

      Verwijderen
  7. Klinkt goed én gezond. Moet ik zeker proberen. X
    www.lemontierres.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee, super mooie foto's ook! Helaas houd ik niet van popcorn hihi. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat leuk om te maken en ziet er echt super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh heel lekker lijkt me dit. Ik vind die kokos & caramel popcorn in de bios altijd zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmm! Die popcorn heb ik nog nooit geproefd, maar die smaak klinkt ook heerlijk!

      Verwijderen
  11. Wat leuk! Ik ben echt gek op popcorn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat ontzettend leuk zeg ik hou erg van zoute popcorn! mooie foto's weer zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh ik vind popcorn ook zo lekker, lijkt me nog lekkerder om het zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee! Lijkt me ook héél lekker! Ik ga het zeker een keertje thuis uitproberen! :) x Laura

    styleandsushi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.