food,

HOTSPOT / Het leukste restaurant van Nederland

10/04/2014 Pixels By Emilia 18 Comments


Nederlands: Op mijn site schrijf ik over alles wat ik leuk vind en daarom is het bijna gênant dat ik mijn favoriete restaurant/lunchroom aller tijden nog nooit heb vermeld. Altijd als ik in Rotterdam ben (en dat is behoorlijk vaak!) breng ik een bezoekje aan dit eettentje. Soms haal ik er eten om mee te nemen, maar liever nog ga ik gezellig met een vriendin op het terras zitten. Afgelopen woensdag was het weer zover en ging ik er eten met Michaela. Ik dacht er eindelijk aan om mijn camera mee te nemen en heb een hoop foto's gemaakt om aan jullie te laten zien. Klik dus snel op 'read more' als je benieuwd bent naar deze fijne plek!

English: On my blog I write about everything I like and love, so I have to admit it's actually super weird that I never mentioned my favorite restaurant/lunchroom before. Every time I visit Rotterdam (quite often, that is!), I get some food at this place. Sometimes I just go there to get a meal to go, but more often I have lunch at their terrace with a friend. Last Wednesday I went to get lunch there again with Michaela and this time I finally brought my camera, so I could take some pictures to share with you guys. So, today I can finally reveal my favorite hotspot ever! Click the 'read more' button to find out what it is!


Ik wilde in dit artikel vertellen wat ik allemaal zo leuk vind aan het restaurantje dat 'Spirit' heet, maar dat waren zoveel punten, dat ik niet eens wist waar ik moest beginnen. Om het een beetje overzichtelijk te houden, heb ik het maar gewoon op een rijtje gezet. Dus hierbij een lijstje met alles wat Spirit zo tof maakt:

• Spirit heeft niet echt een vaste prijslijst, maar je betaalt er per gewicht. Het restaurant heeft, zoals je op de foto's kunt zien, een groot lopend buffet, daar schep je je bord vol en vervolgens wordt je eten bij de kassa gewogen. Slim toch!? Op deze manier wordt er minder voedsel verspild én betaal je nooit teveel.
• Al het eten bij Spirit is vegetarisch en biologisch! De meeste gerechten zijn daarnaast ook nog eens veganistisch en veel eten is glutenvrij.
• Bij elk gerecht staat een kaartje met welke ingrediënten het bevat, dus als je bepaalde allergieën hebt of een dieet volgt, kun je zelf even checken wat je kunt eten.
• Je kunt de hele dag bij Spirit terecht, want ze zijn open van 08:00u tot 23:00u en serveren ontbijt, lunch en diner. En koffie met taart. (Als er nou ook nog bedden stonden, zou ik er gewoon gaan wonen.)
• Het restaurant heeft een heel mooi zitgedeelte binnen én een leuk terras buiten. En als je geen tijd hebt om je maaltijd in het restaurant op te eten, kun je het zelfs meenemen, want er liggen gewoon kartonnen bakjes klaar om je eten in te doen!
• Bij Spirit hebben ze álles: salades, warm eten, frituur, sushi, soepen, broodjes, toetjes, gebak, ijs... Voor iedereen is er iets te vinden, dat kan niet anders.
• En tot slot het allerbelangrijkste: het eten is echt waanzinnig lekker. Ik heb er al die keren nog nooit iets geproefd waar ik niet gelukkig van werd.


Spirit is, zoals ik al zei, bijna de hele dag geopend. Voor ontbijt (08:00u-11:00u) betaal je €1,95 per 100 gram en voor lunch/diner (11:00u-22:00u) betaal je €2,50 per 100 gram. Voor sommige dingen, zoals gebak en croissants en natuurlijk de drankjes, wordt wel een vaste prijs gerekend.
Ik kom meestal rond de €10 uit, met een bord zo vol als je hierboven op de foto kunt zien.

Het restaurant is gevestigd in de Groene Passage in Rotterdam. De Groene Passage is het duurzaamste winkelcentrum van Europa en het is sowieso leuk om daar even rond te kijken. Je vindt er onder andere een biologische supermarkt, een boekenwinkel en een woonwinkel (waar ze bijvoorbeeld plantaardige verf verkopen, hoe vet!). Het adres van de Groene Passage is Mariniersweg 1 – 33 (3011NB, Rotterdam) en Spirit is gevestigd op nummer 9, pal naast de ingang van het winkelcentrum. Voor meer informatie kun je natuurlijk even kijken op de website van Spirit en die van de Groene Passage.

Kende jij Spirit en de Groene Passage al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

18 opmerkingen:

  1. Ah wat gezellig! Ik moet hier dan ook echt eens heen, ik kom nooit in de groene passage (shame on me, haha!). Het ziet er allemaal heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er leuk en lekker uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ziet er super tof en gezellig uit! Zeker een adresje dat ik bewaar voor als ik eens naar Rotterdam ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw.... echt. Dit klinkt als de hemel, haha! Het is dat het zo ver weg is, maar anders had ik er enorm graag een keer heen gewild. Logisch dat dit je favoriete restaurant is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf concept! Moet ik echt een keertje langs. Bedankt voor het delen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er leuk uit. Goed concept ook! Ik ga dit aan mijn vriend laten lezen, die bedrijfsleider is van een restaurant. Hij is altijd nieuwsgierig naar goede, gave concepten. Bedankt voor het delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig dat je betaalt per gewicht, daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Ziet er erg goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een leuk concept! Ziet er heel erg leuk en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat tof zeg! Ziet er allemaal echt lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kom helaas vrijwel nooit in Rotterdam, maar het ziet er hartstikke leuk en gezellig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een goedbewaard geheim want ik kende het nog niet! Ziet er heerlijk uit!
    Dankjewel voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt goed! Als ik een keer in Rotterdam ben ga ik daar zeker langs! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow dit ziet er echt geweldig uit. Hier moet! ik asap een hapje gaan eten, dat is zeker.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.