Awkward,

AWKWARD / Domme dingen die ik deed

10/23/2014 Pixels By Emilia 36 Comments

Nederlands: Blonde mensen zijn dom. Meestal vind ik dat vooroordeel de grootste onzin, maar af en toe moet ik bekennen dat er toch wat waarheid in schuilt. In mijn geval in ieder geval wel. Dat besefte ik me afgelopen week maar al te goed, nadat ik zes dagen op rij een aantal behoorlijk domme blunders maakte. Gelukkig kan ik er achteraf altijd wel om lachen (en de mensen die erbij waren ook). En misschien jullie ook wel! Daarom leek het me leuk om jullie te laten meegenieten van mijn blonde momenten van de afgelopen week. Klik snel op 'read more' als je zin hebt om me even lekker mee te lachen.

English: Blond people are dumb people. Usually I think that's the biggest nonsense ever, but sometimes I have to admit there might be a litte truth in that prejudice. At least in my case. That's what I found out last week again, after I hade some super stupid bloopers six days in a row. Luckily I can laugh about my dumb actions mostly (just like the people who see my bloopers). And I thought, maybe it would make you guys smile as well! That's why I decided to share my blondest moments of last week. Click 'read more' if you're in need of some good laughter!

1. Ik was heel chagrijnig, want ik zat al de hele week te wachten op een WhatsAppje van een goede vriendin. Ik snapte maar niet waarom ze niet reageerde. Totdat... Ik WhatsApp opende om haar nog een berichtje te sturen en bleek dat ik zelf dus was vergeten iets te zeggen. Waarschijnlijk zat zij dus ook al de hele week te wachten op een berichtje. Eh, oeps!

2. Vijf afspraken plannen op dezelfde dag, rond hetzelfde tijdstip, in vier verschillende steden. That's me. Normaal gesproken schrijf ik al mijn afspraken in mijn agenda, maar op de één of andere manier was ik dat afgelopen vrijdag totaal vergeten. Ik moest onder andere een tof evenement in Amsterdam afzeggen vanwege een afspraak bij de tandarts en ik skipte een tripje Rotterdam, omdat ik moest werken.

3. Mijn baas was op vakantie geweest en in de pauze hadden we het erover dat hij had gesurft. Een collega vroeg hem of de surflessen op Bali een beetje te betalen waren en mijn baas antwoordde dat die rond de 200.000 per les kostten. Wat!? 'Daar kan je een huis van kopen of een McLaren!' riep ik. Nadat iedereen me hardop had uitgelachen, legden ze me uit dat er op Bali betaald wordt met een andere munteenheid. En dat 200.000 Indonesische roepia gelijkstaat aan ongeveer €13. Natuurlijk.

4. Toen ik door het park liep en een schattig klein katje zag zitten, probeerde ik het beestje te lokken. Helaas dacht het groepje hangjongeren dat verderop stond te chillen, dat ik 'pssst psst' naar hen riep. Natuurlijk begonnen ze keihard terug te joelen. Shit! Ik heb me als een gek uit de voeten gemaakt. Dat was waarschijnlijk de ongemakkelijkste situatie die ik ooit heb meegemaakt.

5. Ik was bij Kruidvat om wat make-up te kopen, toen de kassamedewerker ineens tegen me zei: 'jij bent altijd zó vrolijk!'. Het klonk een beetje als een beschuldiging en mijn reactie was daarom ook een beetje dom en geschrokken ('Oh, sorry, dat was niet expres!'), waarna de jongen keihard begon te lachen en zei dat hij het als een compliment bedoelde. Oh...

6. Reizen in de spits gaat bij mij altijd fout. Omdat er in de overvolle bus geen zitplaats meer was, moest ik staan en leunde ik tegen de deur, zodat ik niet zou omvallen. Ik was alleen even vergeten dat die deuren niet naar buiten openen, maar naar binnen komen. Waar ik dus stond. Je raadt het al... Toen de bus bij een halte stopte, zat ik klem tussen de deur en het incheckapparaat. En natuurlijk had er een dame moeite met instappen, waardoor het ook nog eens vier minuten duurde voor de bus verder reed en de deuren weer dicht gingen. Mijn arm is vijf dagen later nog steeds blauw.

Hm, misschien waren het allemaal van die 'je had erbij moeten zijn'-gevalletjes, maar hopelijk hebben jullie er een beetje om kunnen lachen!
Wat was jouw domste of ongemakkelijkste moment van de week?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

36 opmerkingen:

  1. Hahaha ahhh wat heb je het zwaar gehad deze week! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat super leuk om te lezen! Vooral nummer 4 lijkt me inderdaad echt suuuper awkward! Haha, Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HAHA Emilia :') Oh oh, ja deze week was misschien niet je sterkste week :') Dat tussen de bus was ook niet echt heel erg handig, haha! Wat stom dat de deur naar binnen open ging, normaal toch naar buiten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, sommige zijn wel herkenbaar hoor! Nummer 4, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah super leuk dat je deze momentjes met ons deelt, ik heb er hard om kunnen lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, als je ze zo opsomt dan is het best grappig ^^ Maar op het moment zelf balen volgens mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awh haha this made my day, ik ben ook een wandelende blundermachine en achteraf kan ik er altijd wel om lachen! ;')
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha super leuk om te lezen! ach het gebeurd. Ik heb niet echt iets ongemakkelijks gehad deze week, ben beetje ziek geweest haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha ik kan hier echt wel om lachen! Gelukkig heb ik deze week geen blunders gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, dat laatste is mij ook een keer overkomen! En dat is pijnlijker dan je zou denken, au.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniaal! Haha.
    www.liefslaaura.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha van dat katje herken ik mezelf heen erg en van de kruidvat ook als ik een prachtige swatch heb ontdekt straal ik van oor tot oor! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahah wat leuk om te lezen! Nummer 4 lijkt me echt zo ongemakkelijk, ik zou me ook snel uit de voeten maken hoor. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha ach kan gebeuren... Ik ben altijd te snel met ergens op reageren, zoals op een mail ofzo, en dan kan de boodschap die ik wil overbrengen best verkeerd overkomen :|
    http://www.thoughtsinstyle.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha wat grappig om te lezen! Ik maak ook altijd zo'n domme dingen mee, hoewel ik niet blond ben. Wat een leuk artikeltje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahahah Emilia (': gaat lekker. Heerlijk om te lezen, dat wel! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, lag helemaal dubbel! Leuk zo'n artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hahaha oh wat een heerlijk artikel dit, heel erg leuk geschreven en inderdaad stiekem ook wel heel grappig! achteraf zijn dit soort dingen altijd veel leuker dan op het moment zelf, maar goed dat je er zelf ook om kan lachen achteraf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk artikel! Dit zou ik eens moeten opschrijven - maak ook heel veel blunders en het lijkt me leuk om het terug te lezen! X
    www.lemontierres.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha ahw de bus, wat een verhaal! Heerlijk om te lezen! Wel balen van de blauwe arm!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, ik heb hier wel een beetje om moeten lachen, vooral de laatste 3 :P!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, superleuk om deze awkward situaties ook bij jou te zien! Om nummer 6 heb ik heel hard gelachen, leuk meid! X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha, ik heb hardop gelachen! Gelukkig kun je er zelf ook nog mee lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh jeetje wat een pech! Maar om sommige dingen lig ik wel dubbel! En ik ben soms ook zo'n kluns dat alles heel de week mis gaat! x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. HAHAHA #5! Oh my god jij bent echt socially awkward penguin <3

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha wat een leuke zitten er tussen lol. Leuk artikel!!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha, echt leuk geschreven :p Ik kom ook altijd van die domme, awkward dingen tegen, haha ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wisten jullie trouwens dat het juist de "niet blondjes" zijn die er zorg voor dragen dat de echte blondines onder ons als "dom blondje" worden bestempelt? Mijn theorie is dat het de geblondeerden (waterstofperoxide) exemplaren zijn die "dom" zijn of "dom" handelen...
    Kan natuurlijk ook een vorm van afgunst zijn om die betiteling te geven want: Blond Heerst! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Moet natuurlijk zijn: geblondeerde exemplaren...
    (en uiteraard allemaal met een knipoog lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haha funny :)
    Ohjee... ik heb deze week een mega blunder gemaakt. Ik was zo gefocust op mijn lunch dat ik -vraag me niet hoe- van de trap af viel. En niet zomaar van de trap af viel... Het was in de lunchpauze, op school, waar iedereen gezellig mee kon kijken. Dus. Blunder.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haha supergrappig! Als ik ben bril niet op heb en met mijn vriend ergens heb afgesproken, begin ik hysterisch te waaien naar mensen die er achteraf gezien in de verste verte niet op lijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha leuk artikel ! Vergeet wel niet: blondes have more fun ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hahahaha, om 3, 4 en 6 heb ik echt kei-hard gelachen. Zoiets zou mij ook echt kunnen overkomen! Leuk dat je dit deelt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.