Diary,

MADEIRA DIARY / Dag 5 t/m 8

9/19/2014 Pixels By Emilia 17 Comments

Nederlands: De zomervakantie lijkt alweer een eeuwigheid geleden, maar jullie hebben nog steeds een hoop foto's van Madeira van me te goed! Vandaag heb ik voor jullie het laatste deel van mijn fotodagboek van mijn vakantie op het eiland. Er zitten een hoop vrolijke foto's bij, omdat we onder andere een plaatsje bezochten waar het helemaal vol hing met kleurrijke slingers. Ook maakten we een tochtje met de kabelbaan en heb ik de auto van mijn dromen gevonden... Klik snel op 'read more' voor de laatste vakantiekiekjes!

English: The summer break feels like years ago already but I still have to show you guys many pictures of my vacation on Madeira! Today I'm going to share the pictures of our last four days on the beautiful island. Be prepared for lot's of super colorful pictures! We visited a village where all the streets were decorated with garlands and I took way to many pictures over there. Also, we made a trip with the famous cable car and I found the car of my dreams... Click 'read more' to have a look at my last holiday pics!

Nadat we goed hadden ontbeten in het hotel (waar ik geen foto's van heb gemaakt, sorry! Maar geloof me, het buffet was héél uitgebreid), reden we weer naar Funchal, de hoofdstad van Madeira. We wilden naar boven met de kabelbaan, waar het eiland bekend om staat. Er stond een flinke rij bij de kabelbaan (de Efteling is er niets bij), maar gelukkig liep het snel door. Binnen 15 minuten zaten we al!

De lucht in! De kabelbaan gaat rechtstreeks naar Monte, een plaatsje boven Funchal, en zo'n tochtje door de lucht duurt ongeveer een kwartiertje. Genoeg tijd om van het uitzicht te genieten dus.

Hier zie je goed wat een lang stuk je eigenlijk aflegt met de kabelbaan. Het startpunt is helemaal bij het water, best een eind!

Aangekomen in Monte, een van de schattigste plaatsjes die ik ooit heb bezocht. Overal hangen slingers, dat is zo'n vrolijk gezicht!

Ik vond mijn droomauto. Wauw, wat een plaatje!

De toeristische attractie van Monte: de toboggan. Rieten manden waarin je voor een bepaald bedrag mag plaatsnemen en vervolgens wordt je de berg afgeduwd. Hilarisch, toch?

Michael en ik zijn niet met zo'n mand naar beneden gegaan, maar we hebben er weer heel lang naar staan kijken. Het zag er zo grappig uit!

De kerk van Monte, ook al zo leuk versierd!

Overal slingers!

We wilden een selfie maken met die al die vrolijke slingers, maar die zie je helaas niet zo goed op de foto.

Natuurlijk kan je in zo'n toeristische plaats ook allerlei souvenirs kopen. Ik vind zulke handgemaakte armbandjes er altijd superleuk uitzien, maar omdat ik weet dat ik ze zelf toch niet draag, heb ik niets gekocht.

Weer met de kabelbaan terug naar Funchal.

De rest van de dag hebben we geshopt en daar heb ik verder geen foto's van gemaakt. (Ik heb ook helemaal niets gekocht trouwens, dus niets om te laten zien!)
's Avonds aten we bij een Turks restaurant en daar koos ik een salade met verse falafel. Heerlijk! Ik ben gek op falafel en hier werd het voor mijn neus klaargemaakt, zo vers heb ik het nog nooit gegeten!

De volgende dag heb ik per ongeluk bijna geen foto's gemaakt, die dag hebben we namelijk bij het hotel doorgebracht. We hebben gezwommen, in de tuin gelegen en gewoon gerelaxt.

's Avonds aten we in één van de restaurants van het hotel. Ik nam een vegan pizza met broccoli, paddestoelen, olijven en doperwtjes. Ik geloof niet dat ik ooit zo'n lekkere pizza heb gegeten!

We liepen nog even een rondje door de tuin van het hotel, waar onder andere een massagehokje stond. Volgende keer wil ik wel eens zo'n massage boeken, hoe luxe!?

De rest van de avond brachten we door op de boulevard achter ons hotel. Het was daar zo mooi toen de zon onderging!

Kijk nou wat een schatje er naar ons toe kwam op de boulevard!

De dag daarna was eigenlijk weer hetzelfde als de dag ervoor. De auto hadden we namelijk na 4 dagen ingeleverd, dus we besloten weer lekker in de buurt van het hotel te blijven.
Hierboven zie je trouwens hoe ik mijn ontbijt bijna iedere dag begon: met superveel vers fruit. Er waren elke dag stukken ananas, papaja, kiwi's, druiven, meloen... Te veel om op te noemen. Na het fruit nam ik steeds muesli met sojamelk, gebakken aardappeltjes of gegrilde courgette en tomaat. Er was zoveel keus! Ik zou wel elke dag in een hotel willen ontbijten...

's Avonds dronken we nog een laatste cocktail, want de dag erna moesten we alweer naar huis!

En dat was alweer mijn laatste verslagje van mijn vakantie! Als jullie de vorige delen hebben gemist, kun je hier klikken voor dag 1 en 2 en dag 3 en 4. Hopelijk vonden jullie het leuk om alle vakantiefoto's te zien!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

1. Wat een prachtige foto's weer! Die slingers zijn zo vrolijk, en die falafel ziet er ook echt heerlijk uit. Leuk om te zien!

2. Wat een mooie vakantiekiekjes, super leuk dat je ons nog even meeneemt naar deze mooie plaats! <3

3. Het ziet er prachtig uit, die falafel lijkt me zo lekker en wauw dat massage tentje is zo leuk!

4. Die auto! WOW! Supergaaf! En alle andere foto's zijn ook geweldig!

5. Oh wauw! Wat geweldig allemaal! Zo te zien heb je er van genoten! Prachtige foto's! Liefs

6. Mooie foto's!
    Leuk zo'n kabelbaan, ik heb het deze zomer voor het eerst gedaan in Barcelona! (:

7. Mooie foto's! Het ziet er echt heerlijk uit. En wat een vrolijke foto's met al die slingers, heel leuk.

8. Mooie foto's heb je gemaakt! Het ziet er echt mooi uit daar!

9. erg leuke en mooie foto's meid ziet er goed uit liefs x

10. Ziet er uit als een heerlijk relaxte vakantie! Erg leuk al die slingers ook :)

11. Ahw, je hebt op een van de foto's echt een superleuke outfit aan! Met je bruine slippertjes! Leuk!

12. Wat ontzettend gaaf dat er gewoon een kabelbaan op Madeira is! Ik vind de slingers ook super leuk. Lekker vrolijk!

13. Wauw.. ik vind je foto's zo prachtig om te zien. Die slingertjes zien er echt onwijs leuk uit. En die toeristische attractie, zo grappig!

14. Wat een leuke en mooie foto's! Die slingers zien er zo gezellig uit!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.