Diary,

MADEIRA DIARY / Dag 3 en 4

9/04/2014 Pixels By Emilia 23 Comments

Nederlands: Jippie, meer vakantiefoto's! Zoals ik had beloofd, hier het tweede deel van de serie artikelen over mijn vakantie op Madeira. Vandaag laat ik jullie zien wat Michael en ik tijdens de derde en vierde dag van onze reis hebben gedaan en gezien. We hebben onder andere het hoogste punt van het eiland opgezocht, geluncht met adembenemend uitzicht én ik heb voor het eerst in mijn leven verse cactusvruchten gegeten. Klik snel op 'read more' als je benieuwd bent naar het verslag en de foto's!

English: Yahoo, more holiday pictures! As I promised, here's the second part of my Madeira Diary series about my holiday on the island. Today I'm showing you guys what Michael and I did and saw during our third and fourth day of our trip. We took the car to get to the highest mountain of the island, had lunch with the most breathtaking view ever and I got to try real fresh cactus fruits for the very first time in my life. If you're curious to see the pictures of my holiday, you should click 'read more'!

Na het ontbijt vertrokken we weer met onze mooie 208, op naar het hoogste punt van Madeira!

De hoogste berg van Madeira is de Pico Ruivo, de top ligt op meer dan 1800m hoogte. Het uitzicht was zo mooi! Alleen maar gebergte en wat begroeiing, heel indrukwekkend.

Michael vond het ook erg mooi.

Bovenop de berg was een restaurantje en daar haalden we ijsjes. Calippo's, natuurlijk! Op de berg hadden ze niet alleen onze favoriet (limoen), maar ook bubblegum. Ik wist niet dat die smaak bestond, dus die moest natuurlijk getest worden. En ja, hij smaakt écht naar kauwgom, lekker!

Toen we weer verder reden en ergens wilden stoppen om te eten, kwamen we deze prachtige plek tegen. Wauw, kijk nou! Bij deze picknickplek was ook een soort café/restaurant, dus we besloten meteen om hier te lunchen.

Michael nam deze tosti's (en mijn lunch was een stuk minder fotogeniek, dus daar heb ik maar geen foto van gemaakt).

Toen we verder reden, kwamen we door een dorpje waar ze net begonnen met het opbouwen voor een feest. Er stonden allemaal vrachtwagens vol met slingers, dat zag er zo vrolijk uit!

's Avonds reden we door naar Funchal voor het avondeten, maar eerst maakten we nog even foto's van mijn outfit voor mijn blog. Dat artikel kan je hier vinden.

We kozen voor een leuk Italiaans restaurantje, waar ik deze geniale veganistische pizza bestelde. Er zaten onder andere asperges, champignons en paprika op. Wat een perfecte combi!

Toen we terug naar ons hotel reden, hadden we dit bijzondere uitzicht. Het werd al donker, dus alle lichtjes stonden aan en boven de berg hing een dikke laag mist. Wat een magisch effect gaf dat! Het komt op de foto niet heel goed over, maar geloof me, het zag er écht speciaal uit!

De vierde dag pakten we de auto weer en reden we eerst naar Machico. Op Madeira heb je bijna nergens stranden, maar bij Machico is wel een strandje aangelegd. Daar wemelt het dus van de mensen, gezellig!

Het centrum van Machico was al net zo gezellig. Hier op het plein voor het kerkje dronken we even wat.

Ik kocht cactusfruit! Ik had dat serieus nog nooit gegeten en ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te proeven, dus ik kocht een zakje bij deze kraam. En ik vond het heerlijk! Het is niet echt ergens mee te vergelijken, maar het deed me nog het meest denken aan passievrucht.

Vervolgens reden we naar het oostelijkste puntje van Madeira, tot we niet meer verder mochten met de auto. Daar is deze prachtige plek waar je alleen te voet mag (en kan) komen. Oh, wauw!

's Avonds reden we weer naar Funchal voor het avondeten. Indiaas! Ik ben gek op geroerbakte spinazie (al ziet het er absoluut niet lekker uit), dus daar koos ik voor, en Michael nam iets met kip.

En dat waren alle foto's alweer! 's Avonds hebben we gezellig doorgebracht bij de bar van het hotel, maar daar heb ik verder geen foto's meer gemaakt, dus hier stopt het artikel van vandaag. Stay tuned voor het volgende fotodagboek!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

1. Wat een supermooie foto's, heerlijk om te zien!

2. Heerlijke foto's om te zien! En wat ziet die tosti er lekker uit! :)

3. Wat een prachtige foto's allemaal, heerlijk! Cactusfruit lijkt me best wel lekker! En een Calippo lemon is heerlijk, maar bubblegum? Oh, wanna try!!

4. Wauw wat heb je prachtige foto's gemaakt! Die pizza ziet er heerlijk uit, lekker gezond ook :)

5. Hele leuke en mooie foto's, wat ziet het er toch prachtig uit daar.

6. Wauw, prachtige foto's! Wat ziet Madeira er super mooi uit zeg. Zo te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!

7. Het zoet er prachtig uit! Leuk om zoveel foto's van je vakantie te zien :)

8. Wat een prachtige foto's! Ziet er goed uit!

9. Prachtige foto's! Madeira staat hoog op m'n bucketlist!

10. Ah Emilia, wat ziet het er geweldig uit!! Echt een topvakantie geweest volgens mij. En nu ben ik heel erg benieuwd naar dat cactusfruit! :)

11. Wat een mooie foto's! Vanaf nu staat Madeira ook op mijn travellist, haha! Ik heb ook nog nooit cactusfruit gehad, al lijkt het me wel lekker.

12. Mooie foto's, heerlijk om die vakantie foto's te zien!

13. Wat een schitterende foto's! Volgens mij hebben jullie echt een heerlijke vakantie gehad!

14. Prachtige foto's krijg gelijk weer zin om op vakantie te gaan! :)

15. Oh wauw! Het ziet er allemaal prachtig uit! Vooral dat uitzicht vanaf die hoge berg is echt heel tof! En die tosti is inderdaad heel fotogeniek! Ziet er heerlijk uit! Ik krijg weer helemaal zin in de vakantie, helaas ben ik net terug :( Liefs

16. Hele mooie foto's! Die plek waar je kon lunchen ziet er echt prachtig uit! dát is pas eten met een uitzicht haha! En die foto met al die lichtjes is ook erg mooi! xx

17. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en jullie hebben echt leuke dingen gedaan! Die foto met die lichtjes is heel mooi, maar kan me inderdaad voorstellen dat het in het echt nog mooier was om te zien! :)

18. De foto in het donker met het uitzicht is echt prachtig! Madeira is volgens mij echt een mooie plek om heen te gaan! :)

19. Wat een prachtig mooie en zomerse foto's! En ahhh, die pizza ziet er echt te lekker uit, haha!

20. Aah wat een heerlijke foto's, echt zo leuk om te zien! Ik voel mij helemaal ontspannen als ik er naar kijk, super dat je ons op deze manier 'meeneemt' <3

21. Wat een heerlijk artikel om te lezen en om te bekijken! Je foto's zijn echt prachtig.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.