Diary,

MADEIRA DIARY / Dag 1 en 2

8/26/2014 Pixels By Emilia 33 Comments


Nederland: Daar ben ik weer! Terug op Nederlandse bodem. Gisteren zijn mijn vriend en ik thuisgekomen na een weekje volop genieten op het prachtige eiland Madeira. Het was wel gek om na 8 dagen zon vanochtend wakker te worden terwijl de regen tegen mijn raam beukte. Even wennen weer! Gelukkig hebben we de foto's (en ons bruine kleurtje) nog en kunnen we nog even nagenieten van de fijne vakantie. Vandaag zal ik jullie aan de hand van lekker veel plaatjes laten zien wat we de eerste twee dagen op het eiland hebben gedaan en de komende tijd zal ik natuurlijk meer verslagen delen over de rest van onze vakantie!

English: Home sweet home! I'm back in Holland. Yesterday my boyfriend and I came home after the loveliest week on the Portuguese island Madeira. It felt so weird to wake up this morning while the rain was pouring down my windows, after 8 full days of sun! Luckily we still have the pictures (and our little tan) to remind us of the great time we had. Today I'll show you lots of pictures of what we did during our first two days on the island and of course I'll write some posts about the other days as well later. Hope you like it!


Aangekomen op het vliegveld van Funchal, de hoofdstad van Madeira, na een prima vlucht van 4 uur. Vanaf daar werden we met een busje naar ons hotel gebracht.


Nadat we onze koffers bij de receptie hadden achtergelaten (omdat het nog vroeg was, konden we nog niet inchecken), zochten we een plekje in de lobby. Daar heb ik zelfs nog even kunnen bloggen, omdat het internet best goed werkte. Hierboven zie je het uitzicht vanuit de lounge: het zwembad van het hotel. Mooi!



Toen we ingecheckt waren, kleedden we ons snel om en daarna hebben we een wandeling gemaakt over de boulevard achter ons hotel en door het dorp, Caniço de Baixo. Dat is een redelijk klein dorpje vol witte huisjes, palmbomen en bloemen. Echt heel schattig!


Bij de plaatselijke supermarkt kochten we ons eerste ijsje: de calippo lime. De rest van de vakantie hebben we geen andere ijsjes meer besteld dan calippo's, zo ontzettend lekker en verfrissend. Helaas heb ik deze smaak nog nooit in Nederland gezien!


Op Madeira lopen best veel honden los, maar ik heb geen idee of het allemaal zwerfhonden zijn of dat ze gewoon een baasje hebben. Ze zagen er gelukkig allemaal wel gezond uit!


Ik ben vergeten om foto's te maken van ons avondeten (we aten in het hotel, waar een heerlijk buffet klaarstond) en van de rest van de avond, dus we gaan meteen door naar dag 2.
(Op de foto hierboven zie je trouwens het hotel naast ons, net een paleis!)


Direct na het ontbijt werd onze huurauto afgeleverd: een Peugeot 208 waarmee we 4 dagen lang over het eiland gingen rijden.


De eerste dag reden we richting de westkust van het eiland, om onder andere de hoogste klif van Europa te bekijken. Hierboven zie je een kabelbaan bij een van onze tussenstops (waar we weer een calippo namen). Op Madeira wemelt het van de kabelbanen door de bergen, heel gaaf!


Het uitzicht vanaf onze tussenstop was al adembenemend en dit was nog niet eens het hoogste punt!


Overal zaten hagedissen (of zijn het salamanders? Wat is het verschil eigenlijk), ik vind dat zulke grappige beestjes.


Aangekomen bij de hoogste klif van Europa: de Cabo Girão. Wat een uitzicht!


Deze aparte souvenirs zagen we overal op het eiland opduiken. Ik vraag me af wie zoiets koopt...


Op Madeira verkopen ze ontzettend veel producten gemaakt van kurk. Tassen, portemonnee's, zelfs Birckenstocks... Je kan het zo gek niet bedenken en ze hebben een variant van kurk!


We kochten de lokale specialiteit van Madeira: bolo de mer. Smaakt een beetje naar kruidkoek!


Op naar het volgende plaatsje!


Toen we weer verder reden, kwamen we langs dit schattige kerkje. Daar stonden allemaal versierde en ingepakte bomen, kijk nou hoe grappig!


En weer verder toeren. Omdat Madeira zo rotsachtig is, staan veel wegen op palen. (Zelfs het vliegveld is op palen gebouwd!)


Bij een winkelcentrum haalden we lunch en mijn vriend kocht een blikje Lipton Mango. Ik houd niet echt van ijsthee, maar deze smaak was best lekker!


Ik paste een hoed (maar kocht 'm niet, achteraf misschien toch wel een beetje spijt van).


Daarna wilden we een vuurtoren bekijken bij Ponta do Pargo, dus daar reden we naartoe. Best een mooie vuurtoren, maar het viel wel een beetje tegen, want je kon er niet zo dichtbij komen en je kon er dus ook niet in. Maar het uitzicht was wel weer prachtig!



Door naar Porto Moniz! Hier is een natuurzwembad, zoals je hierboven op de foto ziet. Een zwembad van rotsen, middenin de zee. Hoe vet!? Je moet er wel toegang betalen, voor een euro mag je naar binnen.


Toeristisch kiekje tussen de rotsen, dit is gewoon middenin het stadje Porto Moniz.


Nadat we het hele stadje hadden bekeken, besloten we om daar te blijven voor het avondeten. We aten in het restaurantje op de foto hierboven, op een soort klif. Ik vond het er zo geweldig uitzien!


Ik nam een goedgevulde, frisse salade, heerlijk als het zo warm is!


's Avonds dronken we cocktails in de grote bar van ons hotel, waar elke avond entertainment was. Doordeweeks was er meestal live muziek en in het weekend waren er onder andere showdansers en vogelshows. Leuk!

Dat is zo ongeveer wat we de eerste twee dagen op Madeira hebben gedaan! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Binnenkort schrijf ik een stukje over de rest van onze week op het eiland, dus stay tuned!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

33 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk om te zien Emilia! Heel leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk om dit allemaal weer terug te zien! Ik herken echt alles waar je bent geweest! Zo leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeel toevallig! :D Het zijn ook wel echt plekken die je niet snel zal vergeten, zo mooi allemaal!

      Verwijderen
  3. Oh yummie, Calippo's... Heerlijk ^^ Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! Ziet er erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's! Ziet er een prachtige reis uit.Jammer dat je die hoed niet gekocht hebt, hij staat je namelijk heel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Haha, ik heb ook wel een beetje spijt dat ik hem heb teruggehangen, maar ik vond de strik niet zo mooi en die kon er niet af. Ach, ik kom vast wel weer een keer een andere leuke hoed tegen. :)

      Verwijderen
  6. Wauw super mooie foto's! Die hoogste klif is echt hoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw mooie foto's! Lijkt me een erg leuke vakantiebestemming :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh die Calippo Lime ijsjes hebben we ook in Nederland! Ze zitten in het pak met alle verschillende Calippo smaken, helaas heb je er dan wel maar 1 per pak, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt!? Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden (voor als het weer wat zonniger wordt in Nederland haha). :)

      Verwijderen
  9. Ik was er vorig jaar! Echt zo een mooi eiland he :) Ik heb ook in Porto Moniz gezwommen :) Wel zot dat jullie zelf hebben gereden, wij durfden dat daar niet omdat die wegen daar zot krom en stijl zijn! Je moet echt al een ervaren chauffeur zijn :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat toevallig! Het is inderdaad echt een ongelofelijk mooi eiland. En ik snap dat jullie er niet durfden te rijden, dat zou ik zelf ook absoluut niet durven! Gelukkig is mijn vriend dol op autorijden en vond hij het juist helemaal geweldig om door de bergen te racen. :)

      Verwijderen
  10. Wat en mooie foto's. Lijkt me een heerlijke vakantiebestemming!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oefh, wat lijkt me dat toch een prachtig land!
    Hele mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een heerlijke vakantie, ziet er geweldig uit en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je moooi! En de foto's ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Emilia zo leuk dit! Ik dacht he, ik ben ook op Madeira geweest en wat blijkt ook nog in het zelfde hotel! Super leuk en echt prachtige foto's. Wil weer zo graag terug naar Madeira, alleen nog even wachten tot de boulevard in Funchal klaar is :)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat meen je niet! Je bent al de tweede die in exact hetzelfde hotel heeft gezeten, zo leuk! Ik zou net als jij heeel graag weer terug willen. De boulevard bij Funchal ligt inderdaad wel behoorlijk open, maar daar hebben we gelukkig geen last van gehad! :)

      Verwijderen
    2. Haha wat leuk! Ben er ook echt al twee keer geweest, in het zelfde hotel haha. Ben benieuwd naar je volgende verslagje!

      Verwijderen
  15. Oh wat een heerlijke foto's! Krijg echt zin in vakantie als ik dit zie ^^. Jammer dat je die hoed niet hebt gekocht, hij staat je zo onwijs cute!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke foto's! Wat zou ik graag op vakantie willen haha. Die hoed stond je erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ahh wat leuk om te zien! Ik ben deze zomer ook 2 weken naar madeira geweest, leuk om de plekjes te herkennen (:

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw Emilia, wat een geweldige foto's :)! Wat ziet het er mooi uit. Heel grappig die wegen op palen, nooit eerder gezien. En zo'n natuurzwembad is ook erg mooi. Je moet het vast erg naar je zin gehad hebben :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De eerste twee dagen zien er al fantastisch uit! Ben benieuwd naar de rest!
    En ik kan het ook nooit laten om foto's van die salamandertjes te maken. Ze zijn zo cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Apart plek , ik heb er nooit iets van gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, wat een mooie foto's en wat ziet Madeira er prachtig uit zeg <3! Heel leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's! Zo te zien heb je het heerlijk gehad! Je maakt me trouwens wel jaloers.. ik ben gék op Ice Tea Mango, helaas verkopen ze dat hier bijna nergens :( hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige foto's! Volgens mij hebben jullie het heel mooi gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, prachtige foto's! Het ziet er heerlijk uit daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een prachtige foto's ziet er super uit! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.