Personal,

GOALS / Ik ben aan het sparen voor...

8/02/2014 Pixels By Emilia 19 Comments


Nederlands: Nu het vakantie is, werk ik zo'n beetje iedere dag van de week in de kas. Niet omdat ik nou zo'n workaholic ben (al moet ik toegeven dat het altijd heel gezellig is met mijn collega's), maar vooral zodat ik mijn vrije tijd lekker nuttig besteed én ik aan het eind van de vakantie weer geld heb voor leuke dingen. Ik ben namelijk aan het sparen! Een probleem... Ik ben niet zo goed (correctie: extreem slecht) in sparen. Daarom ga ik vandaag al mijn spaardoelen op een rijtje zetten, om mezelf eraan te herinneren waarvoor ik het doe. Misschien dat het dan makkelijker is vol te houden!

English: Now my summer break has begun, I try to work as much as I can at the greenhouse. Not because I'm such a workaholic (although I have to say I'm always having lots of fun with my colleagues), but because I like to make the most of my spare time and because I like to make money to spend on fun things afterwards. Actually, I'm saving up for some pretty cool stuff! There's only one problem... I'm super bad at saving money. So I thought I'd make a list of all the things I should save up for, so I can read this post to remember myself what I'm doing it for. 


1. Hotelletje (Bron afbeelding)
Ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een weekendje weg gegeven en dat gaan we over een paar maanden plannen. Het liefst wil ik een nachtje in het Efteling Hotel slapen en dan in zo'n supergeweldige themakamer (dat is al een droom van me sinds ik een jaar of 5 was), maar die kamers zijn helaas peperduur. Vooral omdat je het hotel niet los kan boeken en meteen entree voor het park moet betalen! Waarschijnlijk wordt het dus een ander hotel, maar ik ga toch nog even door met sparen, omdat het me leuk lijkt om iets ultrasuperdeluxe te boeken.


2. Jurkjes (Bron jurkje en rok)
Vorig jaar kocht ik mijn eerste jurkje in jaaaren, afgelopen maand kocht ik mijn tweede. En nu wil ik er meer! En rokjes, die vind ik nu ook weer helemaal leuk, al heb ik er pas eentje. Vooral midi rokken (noem je ze zo?), zoals op de afbeelding hier rechtsboven, vind ik mooi. Tijd om te shoppen! (Oh nee, eh, sparen!)


3. Zonnebril (Bron afbeelding)
Een zonnebril staat al een eeuwigheid op mijn verlanglijstje, maar op de een of andere manier kom ik er steeds niet aan toe om er eentje te kopen. Zal waarschijnlijk ook nog wel even duren, omdat ik op dit moment meer verlang naar de andere dingen die ik in dit artikel opsom. Maar misschien dat ik volgende zomer eindelijk een mooie Ray-Ban op mijn neus kan zetten... Ik spaar nog even door.


4. Sportabonnement (Bron afbeelding)
Een paar jaar terug was ik lid van de plaatselijke sportschool, maar toen mijn sportbuddy ermee stopte, heb ik zelf mijn lidmaatschap ook opgezegd, omdat het me in mijn eentje niet meer leuk leek. Maar ik mis het nu behoorlijk! Afgelopen maand heb ik een proefles genomen bij een nieuwe sportschool waar ik me heel graag wil inschrijven, maar omdat een abonnement daar zo'n €40 per maand kost (waar nog registratiekosten bovenop komen...), twijfel ik een beetje. Ik denk dat het de prijs wel waard is, want het is een luxe sportschool met alles erop en eraan, maar het blijft een flinke smak geld.


5. Wintersport (Bron afbeelding)
Nog meer vakantieplannen! Samen met één van mijn allerbeste vriendinnen wil ik eind dit jaar op wintersport, maar zoals jullie misschien wel weten, hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan. Ik heb geen eigen snowboard of snowboardschoenen, dus ik moet niet alleen een hotel boeken en pistetoegang betalen, maar ook materialen huren. Maar ik heb écht zin om na zo'n 6 jaar eindelijk weer op wintersport te gaan, dus ik heb het er wel voor over. Ik kan niet wachten om de sneeuw weer te zien! Maar eerst nog even sparen dus...


6. Droomfiets (Bron afbeelding)
Ik ben een rasechte Nederlander en dat is niet alleen op te merken aan mijn oer-Hollandse uiterlijk, maar ook aan het feit dat ik veel liever fiets dan dat ik de auto pak. Mijn fiets is mijn absoluut favoriete vervoermiddel. Maar de fiets waarop ik nu rijd, gebruik ik al 10 jaar (!) bijna elke dag en die begint ondertussen behoorlijk af te takelen. Het barrel bestaat meer uit plakband dan uit ijzer, zeg maar. Nu ben ik dus aan het sparen voor een vervanger!
Mijn droomfiets is roomwit of donkerblauw, heeft handremmen (ik kan echt niet zonder) en een rekje/voordrager. Vooral die voordrager is belangrijk, omdat ik altijd met tassen aan het slepen ben. Als ik naar school ga en twee tassen vol praktijkspullen en boeken moet meesjouwen, lijkt zo'n rekje me echt een uitkomst. Want na 50km fietsen met twee overvolle tassen, zijn mijn schouders flink lam.

Zo, nu snappen jullie waarom ik deze vakantie elke dag werk! (Nouja, behalve die ene week die ik op een heel zonnig eiland ergens ver van Nederland ga doorbrengen, dan vergeet ik even wat werken is. En waarschijnlijk ook wat sparen is. Had ik al gezegd dat ik daar extreem slecht in ben?)
Waar spaar jij voor?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

19 opmerkingen:

  1. Wat een mooie doelen heb je om voor te sparen! Ik zou ook dol en dolgraag op wintersport willen .Ik heb met school ooit was lesjes skiën en snowboarden gehad en nu is het echt mijn wens om op wintersport te gaan! Ik zit ook bij een dure sportschool, maar als je veel gaat (zoals ik dus niet doe haha!) haal je het er op zich wel uit :-) We moeten nog steeds hardlopen, aah! Spaarsze, gaat je helemaal lukken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werk nu bijna een jaar fulltime. Mijn vriend en ik wonen nu nog in een piepklein huurhuisje maar we willen over een paar jaar toch echt groter gaan wonen (en kopen).. Mijn enige echte spaardoel is dus heel veel geld sparen zodat we uiteindelijk wat kunnen kopen maar dat duurt dus nog wel even!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een mooie wishlist! Ik hoop dat je op een dag alles mag wegstrepen, maar voor nu nog even goed sparen. Oeee die themakamer lijkt mij ook zo leuk in de Efteling! Ik hoop dat je dat ook gauw mag ervaren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie doelen hoor! Ik zou ook nog wel eens in het Efteling hotel willen slapen, maar dat is inderdaad peperduur. Momenteel gebruik ik een jaar spaar systeem (1378 per jaar) en dat gaat super goed, kan het je zeker aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik werk ook altijd graag in de vakantie. Maar helaas ben ik nu de oudste op mijn werk en worden mijn uren ineens drastisch teruggeschroefd om nieuwe mensen te kunnen inwerken. Ik werkte naast de colleges nog 20 uur per week en nu in de vakantie heb ik geluk als het er 5 zijn. Dat is wel even jammer. Maar ik weet ook niet beter dan dat ik in de vakantie meer werk dan normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie doelen! Ik snap heel goed dat je hiervoor wilt sparen :)
    Die rok is ook echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke doelen hoor, vooral dat fijne hotel en de fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke doelen! Ik heb vorige week na maanden sparen eindelijk hét perfecte bed gekocht. Echt heerlijk hoeveel voldoening dat sparen dan geeft :)

    Liefs,

    Kim / Vintage & Beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat 'n leuke goals! En dat jurkje is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke dingen om voor te sparen.! Het is ook vooral gezellig dat je veel komt werken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook heel slecht in sparen, maar ik ben er nu wel mee bezig! Ik zou investeren in een goede sportschool, mijn sportschool kost normaal 50 euro per maand, maar ik had een studentenactie voor 35 euro. Ik zou even wachten tot na de zomer!


    Liefs,
    Hazal
    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, leuk! Succes met sparen. Ik ben een slechte spaarder maar nu ben ik toch écht beter bezig. Ik spaar op dit moment voor een nieuwe telefoon én de Canon eos M camera. Nog eventjes doorsparen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je al je (onmogelijke) doelen wilt bereiken, raad ik je (jullie) het boek van Brian Tracy, met de toepasselijke titel: "GOALS", aan. Ik heb onderaan een link gezet naar een e-book van hem, maar het is ook gewoon te bestellen via Bol.com. Heerlijk om te lezen en echt een ogenopener.
    Mijn goal is trouwens om ooit nog eens in het Disney Hotel te overnachten, net boven de ingang van het park in Frankrijk!
    Hier het e-book: http://www.bilal4success.net/wp-content/uploads/Goals-by-brian-tracy2.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik bemerk dat het linkje niet 'pakt', daarom even een kopie van de link maken en in je browser zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke goals! Ik zou alleen die droomfiets aanpassen als ik jou was, haha. Kijk maar eens tweedehands of bij leuke dealers. Vind je hele toffe voor echt niet zoveel geld.

    Liefs Judith
    www.myownvogueworld.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 40 euro per maand is echt veel voor een sportabbo!
    Mijn sportbuddie is ook gestopt met sporten helaas haha, ik merk echt dat mijn motivatie ver te zoeken is nu.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.