food,

BACK TO SCHOOL / Hoe ik mijn eten/drinken meeneem

8/09/2014 Pixels By Emilia 17 Comments


Nederlands: Ik wil er liever nog even niet aan denken, maar de zomervakantie is alweer over de helft en het nieuwe studiejaar komt steeds dichterbij. Ik ben alvast begonnen met het verzamelen van nieuwe schoolspullen, zoals een agenda en schriften. Met al dat papierwerk zal ik jullie niet gaan vervelen (ik koop altijd de eenvoudigste agenda, niets interessants aan), maar vandaag ga ik jullie wel wat andere dingen laten zien die ik met heel veel plezier in mijn schooltas ga stoppen: mijn nieuwe lunchgoodies!

English: I actually don't want to think about it yet, but my summer break is almost over and it's almost time to go to school again. I already started collecting new study stuff, like a diary and note books. Now I won't bore you guys by showing you all those paper things (I always buy the most basic diary, not interesting at all), but I do have something else that might be more fun to show: my awesome new lunch goodies! I got three cool ways to take my food and drinks to school and today's post is all about those gadgets.


Broodtrommel

Wie heeft er ooit geroepen dat broodtrommels niet cool zijn? Ik vind plastic zakjes juist hartstikke stom! Als je je brood meeneemt in een zakje, wordt het altijd geplet tussen je schoolboeken en valt het helemaal uit elkaar. Daarbij heb ik altijd moeite met het openen van die zakjes (meestal scheur ik ze kapot, maar dan kan je ze daarna niet meer dicht knopen) én ze zijn ook nog eens slecht voor het milieu. Geef mij maar gewoon een broodtrommel! Ik gebruik deze broodtrommel (de Lunchbox Elipse To Go, wat een naam) die twee vakken heeft, plus een klein bakje waar je bijvoorbeeld een dip of dressing in kan meenemen. In het grote, onderste vak kan ik een salade doen en in het bovenste gedeelte passen dan crackers, boterhammen of koekjes. Deze broodtrommel kan trouwens in de magnetron, dus als ik komend jaar weer op stage ga, kan ik er zelfs mijn avondeten in meenemen. Handig!


Thermobeker

Zoals jullie ondertussen wel weten, ben ik een grootverbruiker van thee. Echt hoor! Vooral in de winter drink ik het de hele dag door. De afgelopen jaren heeft me dat behoorlijk wat geld gekost, omdat ik tijdens het wachten op de trein vaak een tea to go haalde bij de Kiosk of Starbucks. Maar dit schooljaar ben ik beter voorbereid op barre winters: ik heb een thermobeker! Deze Thermocup lekt niet, dus ik kan er thuis gewoon thee in doen en de beker vervolgens in mijn tas mee naar school nemen. Zo kan ik toch van mijn geliefde hete thee genieten terwijl ik in de kou op het perron sta, maar jaag ik niet mijn hele maandsalaris er doorheen aan drinken!


Duobeker

Nog zo'n geniale lunchgoodie: deze Duobeker To Go. Ik ben dol op (soja)yoghurt met cruesli, maar als je dat in één bakje meeneemt, wordt de cruesli zacht en papperig en dan vind ik het helemaal niet meer zo lekker. Cruesli moet knapperig zijn! Deze beker bestaat uit twee delen, zodat je in het onderste deel yoghurt kunt doen en in de dop cruesli kunt meenemen. Dan hoef je de cruesli dus pas bij de yoghurt te doen op het moment dat je het wil eten. Ik vind het slim bedacht. Als ik vroeg en lang moet reizen met de trein, vind ik het fijn om een ontbijt of tussendoortje mee te nemen, en dan is deze beker echt ideaal!


Zo, dat waren mijn handige lunch-items! Al deze producten zijn van Rosti Mepal, een merk dat ik eigenlijk alleen kende van het servies, maar dat dus ook veel van dit soort meeneemspullen in het assortiment heeft.
En nu ben ik benieuwd: hoe nemen jullie je lunch mee? Gebruikt er nog iemand een broodtrommel?

Dit artikel is een eenmalige samenwerking met RostiMepalShop.nl.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuke goodies! Ik vind die lunchbox ook erg leuk en handig, net als de duo beker! :-) En het ziet er allemaal nog best strak uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super handige producten! Op mijn werk halen we gelukkig altijd voor het hele team lunch dus hoef ik niet met eten te zeulen maar voor op school is dit echt een uitkomst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat een toffe items, heel mooi die thermobeker gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super handig! Vooral de broodtrommel en die beker voor yoghurt. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh zo'n lunchroom met vakjes heb ik echt nodig, ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lunchroom, sorry! Autocorrect was weer eens bezig. Lunchbox bedoel ik uiteraard! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, super handig! Meestal neem ik mijn broodjes gewoon in een zakje mee, maar dit ziet er toch echt iets beter uit, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te zien! Zo'n thermobeker is super handig. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah wat een gave goodies! Ik vind de lunchbox er ook nog eens super classy uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Naast het feit dat plastic zakjes stom zijn, vind ik het ook nog eens heel vies. Broodsmeersels wat aan de randjes komt en er heel smerig uit komt te zien, brrrr. Doe mij maar inderdaad een broodtrommel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieeee bah, ik snap helemaal wat je bedoelt! Blij dat er broodtrommels bestaan haha.

      Verwijderen
  11. Handig! Ik heb ook een broodtrommel mee hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een broodtrommel is inderdaad zoveel makkelijker! Ik heb al een tijd geen lunch mee hoeven nemen omdat ik dingen als brood en beleg op m'n stage in de koelkast kwijt kon. Komend half jaar weer naar school, afhankelijk of ik een lunchpauze heb (weinig uren) neem ik ook een trommel mee. Beter dan vieze kleffe en geplette boterhammen doordat ze in een zakje zitten..

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.