Diary,

TRAVELLING / Texel dag 2 (+ tips!)

7/05/2014 Pixels By Emilia 23 Comments

Nederlands: Tijd voor het langste verslag van onze drukste dag op Texel! Tijdens onze tweede dag op het eiland hebben we superveel gedaan en heb ik weer ontzettend veel foto's gemaakt, dus genoeg om een uitgebreid artikel over te schrijven. Ik zal meteen een aantal leuke tips (zoals lekkere restaurantjes en dingen om te doen) delen, voor de geïnteresseerden!

English: Time for the next diary of our weekend on Texel, this one will be about our second day on the island. We did so much that day and I made many many pictures of (almost) everything we did and saw, so enough stuff to write a big article about. I'll also share some nice tips (like good restaurants and fun things to do), in case someone's interested!


De dag begon met een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel. Heerlijk voorgesneden fruit (daar heb ik geloof ik vier keer een bakje van gehaald, lekker!), roggebrood met jam, cruesli (die at ik gewoon zonder melk of yoghurt), verse jus d'orange, thee... Kan ik niet elke dag in een hotel ontbijten?


Hoe leuk: roze thee! De smaak was niet helemaal mijn ding (ik houd meer van kruidenthee, deze thee had een fruitsmaakje), maar het zag er wel geweldig uit.


Meteen na het ontbijt sprongen we op onze fietsen (die we gewoon bij het hotel konden huren, lekker makkelijk) voor een rondje Texel.



Onze eerste fietsstop was Oudeschild, een havendorpje waar je onder andere robbentochten en andere bootvaarten kan maken. Dat hebben wij niet gedaan, omdat we daar geen tijd voor hadden, maar we hebben wel even rondgekeken in het dorpje.


Op Texel wemelt het van de leuke winkeltjes. Zo kwamen we in Oudeschild dit schattige interieurzaakje tegen, dat tot de nok was volgepropt met de meest geweldige hebbedingetjes.



Een stukje van de haven van Oudeschild.


Na Oudeschild fietsten we door naar Den Burg, waar we meteen een terrasje uitzochten voor een kop thee. Het was gezellig druk in het dorpje, maar bij bakker Timmer was gelukkig nog een plekje vrij op het buitenterras.
Bakker Timmer vind je in Den Burg op Hogerstraat 4 en behalve een tearoom hebben ze ook een grote bakkerswinkel. De website van de bakker is www.bakkertimmer.nl.


Het was ondertussen al lunchtijd, maar omdat we nog niet echt honger hadden, namen we gewoon wat lekkers bij de thee. Janneke ging voor deze knaloranje punt chipolatataart.


Ik haalde koeken en vegan bounty's bij Ekoplaza.


We bekeken nog even wat winkeltjes in Den Burg, knuffelden met deze geweldig lieve kat en stapten toen weer op de fiets (helaas zagen onze fietsen er niet zo tof uit als die fiets op de foto).


Op de fiets kwamen we dit bord tegen, dat moest even op de foto. Leuke tekst!


Toen we in Den Burg op de kaart keken, zagen we dat er een kartbaan in de buurt van het dorpje lag en toen besloten we spontaan om daar naartoe te gaan. Wat was dat leuk! De karts gaan maar 60km/u, maar het lijkt echt veel sneller als je aan het rijden bent. Mijn ogen gingen helemaal tranen door de snelheid!


Het karten kostte €14 voor 15 minuten, wat wij een prima prijs vonden! Leuke tip dus voor als je op Texel bent. De kartbaan is alleen 12+, maar er zijn ook een kinderkartbaan, speeltuin en midgetgolfbaan. Het adres van de kartbaan is Akenbuurt 14 (Den Burg) en de website is www.kartingtexel.nl.


Na het karten fietsen we naar De Koog, een van de gezelligste dorpjes van Texel. Hier bekeken we weer wat winkeltjes en gingen we avondeten. We hadden behoorlijk trek gekregen na al dat fietsen en karten, dus we kozen voor een all-you-can-eat-wokrestaurant. Behalve een wok, stonden er ook een hoop kant-en-klare warme gerechtjes, sushi en een toetjesbuffet en je mocht ook onbeperkt drinken pakken. Super!
Het restaurant heet Défilé en je kunt er al onbeperkt eten vanaf €26 per persoon. Het adres is Nikadel 48 (De Koog) en de website is www.defiletexel.nl.


Toen we gegeten hadden, fietsten we langs de duinen weer terug naar het hotel. Kijk nou hoe mooi! De zon begon net onder te gaan en de duinen leken wel van goud.


Hier maakten we ook nog snel wat outfitfoto's, die heb ik van de week al in een artikel laten zien op mijn blog.


's Avonds gingen we feesten! Daar heb ik geen foto's van, omdat ik mijn camera niet had meegenomen, maar het was echt geweldig. We gingen weer terug naar De Koog, waar we eerst hadden afgesproken bij een café om wat te drinken (café 'de Kuip', was dat volgens mij) en daarna gingen we met hetzelfde groepje dansen bij een soort danscafé/discotheek ('Bilder'). Als je oud genoeg bent om uit te gaan, is het echt een aanrader om een avondje te gaan stappen als je op Texel bent. Er hangt zo'n gezellige sfeer!
Ik heb niet echt tips voor de leukste cafés of discotheken, maar als je rond een uurtje of 12 naar De Koog gaat, dan vind je vanzelf een leuke plek om uit te gaan, want het centrum (en dan vooral de Dorpsstraat) barst van de uitgaansgelegenheden!

Toen alle discotheken sloten, gingen we weer naar het hotel om te slapen. Van de week zal ik weer een artikel schrijven over de volgende (en laatste) dag op Texel!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

23 opmerkingen:

  1. Wauw wat een heerlijke tijd en prachtig verslag, ik droom weg door je mooie foto's <3 Echt heerlijk om te zien en te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil heel graag eens gaan varen om zeehonden te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's en leuke dingen hebben jullie gedaan! Ik krijg spontaan zin om naar Texel te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat wil ik weer graag terug! Als ik al jouw foto's zie, mis ik de dorpjes en de gezelligheid er omheen. Ik denk dat ik er al kwam toen ik 4 was tot en met mijn 13e geloof ik, haha! Dat karten lijkt me trouwens ook heel erg tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! Ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuke foto's, die foto van jullie op de fiets is zo spontaan en leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk verslag met mooie foto's! Texel lijkt me leuk om een keer naartoe te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's en handige tips! Ik ga over een kleine twee weken met vriendinnen naar Texel dus dit ga ik zeker onthouden :) Wij gaan naar een camping in de Koog, vlak bij de dorpsstraat dus ik ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh heerlijk, Texel is zo leuk! Heel veel plezier alvast en hopelijk heb je wat aan de tips! :)

      Verwijderen
  9. wat een mooie foto's! ik wil ook graag een keer naar texel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk allemaal om te zien! Ik vind de foto's ook echt prachtig allemaal.
    Zelf zou ik binnenkort ook heel graag eens naar Texel toe gaan. (: X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's! Ben nog nooit op Texel geweest, maar lijkt me erg leuk voor een langweekendje:)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een heerlijk verslagje met foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi blog en wat een handige tips (ik ga van de zomer ook naar texel). zou je misschien een kijkje willen nemen op mijn blog, ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met bloggen en ik wil graag weten wat mensen er van vinden ^^
    xjet
    www.jethuugen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Doe mij ook maar een weekendje Texel! :) Leuke blogpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig verslag. Janneke herken ik niet meer zo van vroeger bij ons in de kas, ze is mooier geworden lijkt het wel. Bijna net zo knap als jij, Emilia! ;-) De volgende keer moeten jullie echter wel gaan wadlopen hoor, dat hoort bij een bezoek aan een waddeneiland. Met jullie deftige en mooie outfit door door de blubber, geeft gegarandeerd spectaculaire foto's!
    Ook mijn complimenten voor de manier waarop je het, tweetalig, met ons deelt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dank je Evert, ik zal het Janneke zeggen, dat vindt ze vast leuk om te horen! En aan wadlopen hebben we niet eens meer gedacht, zoveel hadden we al te doen! Misschien een volgende keer. :)

      Verwijderen
  16. Wát een mooie foto's! Ik ben maar een keer op Texel geweest, tijdens brugklaskamp en toen regende het continu terwijl we overal heen moesten fietsen; niet zulke goede herinneringen dus! Maar zo te zien is het wel de moeite waard om Texel een tweede kans te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ojee, dat klinkt inderdaad een stuk minder leuk! Wij hebben echt geluk gehad met de zon, met lekker weer is Texel echt super. :)

      Verwijderen
  17. Handige tips! En wat een super leuk artikel zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er uit als een erg gezellig weekend! Wij gaan altijd graag naar Texel.
    Ik heb gelijk weer een weekendje Texel geboekt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.