Hotel,

TRAVELLING / Hotel tip @ Texel

7/21/2014 Pixels By Emilia 12 Comments


Nederlands: Vandaag ga ik zo'n onwijs enthousiast artikel schrijven, dat jullie waarschijnlijk allemaal denken dat ik er dik betaald voor krijg. Maar nee, ik schrijf het helemaal uit mezelf. Sterker nog, het hotel waar dit artikel over gaat, weet niet eens dat ik erover schrijf!
Al vanaf de eerste stap die ik in ons hotel op Texel zette, wist ik dat ik deze plek met jullie wilde delen. Het was er zo mooi en leuk en aan alles was gedacht: van de strakke maar gezellige inrichting tot de pepermuntjes op het schattige houten tafeltje. Omdat we zo ontzettend tevreden waren over ons hotel, leek het me leuk om er een artikel over te schrijven, want het is een echte aanrader als je ooit van plan bent op Texel te verblijven!

English: Today I'm going to write an article that is so extremely positive that you're probably going to think I got paid for it. But nope, no money was involved in this blog post. Actually, the hotel I'm going to write about has no idea I'm a blogger and doesn't know anything about this article. 
From the first second I saw our hotel at Texel I knew I had to share this place with you guys. Everything was so pretty and lovely and it was so complete, from the neat but cosy interior to the peppermints on the cute little wooden table. Because we were so happy about our stay, I just had to write an article about it. I would definitely recommend staying here if you ever consider a holiday on Texel!




Laten we maar meteen beginnen met de slaapkamer, die zie je hierboven op de foto's. Geweldig ingericht toch? De kamer was ontzettend licht, dankzij de grote ramen, en ik was helemaal weg van het interieur en de kleuren. Achter het tweepersoonsbed was een muur behangen met een printje dat een beetje op tapijt leek (als je naar de foto's kijkt, snap je wat ik bedoel) en dat zag er heel gaaf uit.
Omdat we de luxe kamer hadden (alle andere kamers waren dat weekend al bezet en de luxe kamer kostte maar €10 extra voor een heel weekend), hadden we een derde bed en een bad, maar volgens mij is er verder geen verschil met de standaard kamers.





Hierboven zie je het restaurant van het hotel, waar het ontbijtbuffet wordt geserveerd en waar je ook kunt avondeten. Bij ons arrangement was een driegangendiner inbegrepen en twee keer ontbijtbuffet.
Over het driegangendiner schreef ik in mijn eerste artikel over Texel al. We hadden dit diner een dag van tevoren alvast gereserveerd en ik had aan de telefoon meteen doorgegeven dat ik veganist ben. Dat was helemaal geen probleem. De koks pasten speciaal voor mij het menu aan en ik heb heer-lijk gegeten! Voor de mensen zonder speciale wensen, is er een keuzemenu: per gang kan er gekozen worden uit twee gerechten. Ook bij het ontbijt is er voor iedereen genoeg keuze: er zijn ontbijtgranen (muesli, cruesli én cornflakes) met melk of yoghurt, verschillende soorten broodjes, croissantjes en crackers, allerlei beleg, fruit, gekookte eieren... Alles waar je 's ochtends maar trek in kan hebben.



Omdat het hotel is aangesloten bij een vakantiepark ('De Krim'), mag je ook vrij gebruik maken van de faciliteiten van dat park. In het hotel zelf zit bijvoorbeeld geen zwembad, maar op vertoon van de sleutel van je hotelkamer, mag je gebruik maken van het zwembad bij het vakantiepark. Ik kan verder niet vertellen of het een leuk zwembad was, want we hebben geen tijd meer gehad om er te gaan zwemmen!

Alle pluspunten van het hotel op een rijtje:
 Er is een ruime, gratis parkeerplaats bij het hotel.
 Het hotel heeft een eigen fietsverhuur (voor €9,50 per dag huur je een fiets).
 Het personeel is ontzettend lief en behulpzaam. Als we bijvoorbeeld vroegen welke dorpjes, fietsroutes of discotheken het leukst waren, kregen we uitgebreid antwoord. Ook kregen we zomaar een gratis plattegrond toen we een dagje gingen fietsen, zo aardig!
 De inrichting in het hele hotel was prachtig. Ik heb zelfs spijt dat ik niet meer foto's heb gemaakt voor jullie! Het restaurant was ook zo onwijs mooi, maar ik vond het een beetje lullig om daar allemaal foto's te maken, terwijl er mensen op hun gemakje te zaten eten.
 Het eten (ontbijt én diner) in het restaurant smaakt heerlijk en als je van tevoren even je eetgewoonten, allergieën of diëten doorgeeft, wordt daar rekening mee gehouden.
 Er is aan alle details gedacht: in onze hotelkamer stonden niet alleen shampoo, douchegel en bodylotion klaar, er lagen ook zakjes schoenpoets, naald en draad, pepermuntjes, een waterkoker (met kopjes, thee en koffie natuurlijk) en ga zo maar door.
 Je mag gebruik maken van alle faciliteiten van vakantiepark De Krim, waar onder andere een zwembad en een midgetgolfbaan zijn.

Het hotel heet Molenbos en is gevestigd in De Cocksdorp, op tien minuutjes afstand van het strand en de bekende vuurtoren. Op hun site vind je meer informatie. Janneke en ik hebben meteen besloten dat, mochten we ooit weer naar Texel gaan (en dat gaat absoluut gebeuren), we sowieso weer in hotel Molenbos willen verblijven. Wat een fijne plek!

Wat is het leukste hotel waar jij ooit bent geweest?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

12 opmerkingen:

  1. Leuk, enthousiast artikel en mooie foto's! Ik ben nog nooit op Texel geweest maar als ik er ooit naar toe ga, zal ik hier zeker aan denken! x
    www.lemontierres.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, het ziet er inderdaad prachtig uit! Tenminste niet zo'n 'standaard' hotel inrichting, maar eentje waar echt zorg aan besteed is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Het ziet er zo mooi uit, leuk geschreven ook :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt echt heel goed allemaal en het ziet er ook nog eens geweldig uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een heerlijke plek om een paar dagen door te brengen! Ik ga dit hotel zeker onthouden, mocht ik eens op Texel komen :) En p.s.: wat een onwijs mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat klink je heerlijk enthousiast! Het ziet er echt heel gezellig uit, en het menu klinkt ook perfect geregeld. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat ziet het er heerlijk gezellig uit! Je foto's zijn ook echt prachtig geworden! Wij gingen altijd naar Landal of Center Parcs in Texel voor een jaar of 15 geloof ik, een hotel lijkt me dan ook een heel leuk idee ter afwisseling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Emilia,

    Via via werden wij gewezen op je blog. Hartelijk dank voor alle mooie woorden over ons hotel. Het doet ons altijd erg goed om te horen of lezen dat onze gasten het naar hun zin hebben gehad in ons hotel en op ons mooie eiland!

    Nogmaals hartelijk dank voor dit mooie stuk en prachtige foto's
    en graag weer tot ziens in Hotel Molenbos.

    Met Texelse groet,

    Stefan van 't Noordende, Manager Hotel Molenbos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Emilia!
    Leuk te horen dat je zo enthousiast bent over het interieur.
    Dit hebben wij in opdracht volledig ontworpen voor Hotel Molenbos.
    Het is een zeer zeker een heel gastvrij, prettig en mooi hotel, dat ik ook zeker kan aanraden voor iedereen die naar Texel gaat, om hier te verblijven.
    Met vriendelijke groet,
    Charlotte te Wierik
    Valk Design

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een mooi hotel. Bedankt voor deze tip! Nu heb ik een goede reden om binnenkort naar texel te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.