Event,

EVENT / Packmee ft. Fred van Leer

7/03/2014 Pixels By Emilia 12 Comments


Nederlands: Alweer een hele tijd geleden bezocht ik een van de meest inspirerende evenementen waarvoor ik ooit via mijn blog ben uitgenodigd: de perspresentatie van Packmee. Voordat ik de uitnodiging ontving, had ik nog nooit van Packmee gehoord, maar nadat ik wat informatie over het bedrijf had verzameld, was ik meteen enthousiast. Wat een goed initiatief! Ik zal jullie in het artikel van vandaag precies vertellen wat het bedrijf doet en ik ben benieuwd of jullie het net zo inspirerend vinden als ik!

English: A long while ago I attended the most inspiring event I ever got invited for: the press presentation of Packmee. Packmee is a new Dutch organization that collects old and used clothes in a very smart way and they want to donate over half of the money they earn with that to charity. I never heard about Packmee before I got the invitation, but after reading a little about the organization, I immediately was interested. In today's article I'll tell you all about this awesome initiative and the event!


Het event begon om 3 uur en met Sharon en Lizzy had ik op het station afgesproken, waar we om half 3 werden opgehaald met een taxibusje. Super-de-luxe! (Op de selfie helemaal bovenaan dit artikel zie je hoe ruim het busje was, we hadden de hele taxi voor onszelf! Die foto is trouwens gemaakt door Sharon.) We werden naar een kledingsorteerbedrijf gebracht, waarvan ons werd verteld dat het was aangesloten bij Packmee en waar we even later ook een rondleiding kregen. De foto's die je in dit artikel ziet, heb ik daar allemaal gemaakt. Wat een gigantische ruimte was dat!
Ook kregen we tijdens het event uitgebreide uitleg over Packmee en ik zal jullie hieronder even kort uitleggen wat er allemaal werd verteld.


Wat doet Packmee?
Packmee zamelt kleding in, maar op een bijzonder duurzame manier: als je van je oude kleding af wil, hoef je die niet op te sturen of weg te brengen. Dankzij Packmee kan je je pakket met oude kleding gewoon meegeven aan de pakketjesbezorger, als er bijvoorbeeld toch al een pakketje wordt bezorgd! Je stopt je oude kleding gewoon in een doos, print het etiket van Packmee uit, plakt dat op de doos en kunt dit pakket vervolgens aan elke bezorger meegeven. Makkelijk toch!? En niet alleen makkelijk voor ons, maar ook nog eens hartstikke duurzaam, want dankzij dit initiatief hoeven er dus geen extra busjes rond te rijden om spullen op te halen. Want nu geef je je pakket gewoon aan een bezorger die toch al terug moet naar het distributiecentrum!


En dan?
De pakketten die bij Packmee terecht komen, worden eerst gesorteerd. Wij hebben een rondleiding gekregen door zo'n sorteercentrum en dat was echt indrukwekkend. Er wordt gesorteerd op kledingstuk, op stof, op merk én op de staat waarin het kledingstuk zich bevindt. Een hoop werk dus! De kleding die nog draagbaar is (of eventueel weer opgelapt kan worden), wordt vervolgens voor lage prijzen verkocht aan handelaars in arme landen, die de kleding weer kunnen gebruiken voor de verkoop. Kleding die niet meer gedragen kan worden, wordt gerecycled.


Wat gebeurt er met de opbrengst?
Packmee steunt twee goede doelen, namelijk Stichting Kinderpostzegels en KiKa, en er wordt naar gestreefd om meer dan 50% van de opbrengst van de kleding aan deze goede doelen te doneren!


Fred van Leer
Tijdens het evenement in april werd bekendgemaakt dat Fred van Leer ambassadeur van Packmee is geworden. Hij was bij het event aanwezig om te vertellen waarom hij zich bij Packmee had aangesloten, dat was leuk om te horen. Sowieso is Fred echt geweldig in het echt! Ik kende hem eigenlijk alleen van Holland's Next Top Model en daar vond ik hem altijd hilarisch en in het echt is hij dus precies hetzelfde als op tv, echt een gangmaker.
En extra leuk: als je nu een doos opstuurt naar Packmee, maak je kans op een stylingsessie van Fred! Is dat niet leuk? Als je wilt weten hoe je kunt meedoen, klik dan hier.



Goodiebag
Na het event werden we ook nog eens verwend met een leuke goodiebag én kregen we een paar schoenen toegestuurd! We moesten in april al onze schoenmaat doorgeven en vervolgens ging Fred van Leer kijken welke schoenen hij bij ons vond passen. Ik was al bijna vergeten dat ik die nog zou krijgen, tot gisteren ineens de deurbel ging en de pakketjesbezorger een doos van LookToday (de webshop van Fred) in mijn handen drukte. In de doos zaten de geweldige loafers die je hierboven ziet. Wat zijn ze leuk he!? Zulke schoenen had ik zelf niet zo snel uitgezocht, maar toen ik ze aantrok was ik verkocht. Ze zitten net zo lekker als sloffen en ik vind het model eigenlijk ontzettend leuk! Die heeft Fred dus goed voor me uitgezocht!

Meer informatie over Packmee vind je hier en als je het etiket voor op je pakket wilt uitprinten, klik dan hier.
Wat vinden jullie van dit initiatief? En gaan jullie kleding doneren?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

12 opmerkingen:

  1. Ah wat een ontzettend gaaf initiatief en super leuk dat je hier eens een kijkje mocht nemen. Je loafers zijn super, wat leuk dat Fred ze ook nog eens persoonlijk voor je heeft uitgezocht! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen je vertelde over dit initiatief, kon ik het me een beetje moeilijk voorstellen. Maar het klinkt wel echt ontzettend handig! Nu heb ik mijn kast al een aantal maanden geleden uitgebaggerd en naar de kringloop gebracht, ik ga dit absoluut onthouden. En wat een schattige schoentjes heeft Fred voor je uitgezocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige schoentjes heeft Fred voor je uitgezocht! Leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die loafers die Fred heeft uitgekozen zijn echt super leuk! Goed initiatief ook, misschien dat ik het wel een keer doe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zeg! Fred is inderdaad tof, ik zag 'm een keer bij de New Look in Rotterdam. Dat was met jou toch??? OF met jiami.. Hahah! Anyways: ik vind het ook echt Fred schoentjes, maar ik vind ze schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat was ik helemaal vergeten! Dat was inderdaad met mij, die dag dat we 's ochtends in Rotterdam gingen shoppen en daarna sushi gingen eten met Jiami! :D

      Verwijderen
  6. Wat een tof initiatief! Lief ook dat jullie die schoentjes kregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk initiatief! Prachtige schoentjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig initiatief! Echt handig dat je het gewoon mee kunt geven aan een bezorger, dat maakt de drempel ook veel minder hoog voor mensen. Ideaal! En wat tof dat je ook nog schoenen kreeg :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een onwijs tof event!

    Liefs,
    Kim / Vintage & Beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goede actie! Leuk event, zo te zien. En je schoenen zien er ook gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.